Gå til innhold

Hjelp til hårvask etter operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig gjennomført en brystforstørrelse og vært hjemme hos foreldre første uken for hjelp da bruken av armer er noe begrenset i to uker. Bor alene og er nå hjemme hos meg selv igjen. Har et par anledninger kommende uke hvor jeg helst skulle sluppet å be venninner bistå med hårvask og lurer derfor på om det finnes en trygg tjeneste hvor man kan kjøpe hjelp til kun vasken av håret pga armbevegelser. Dusjing av kropp går fint, ergo ingen nakenhet. Har tenkt på frisør, men de åpner gjerne for sent til at jeg kan få vasket håret om morgenen. 

noen som kjenner til noe sånt? 

Anonymkode: 1cfd5...c2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk hos frisøren og gikk med bun alle dager. 

Anonymkode: 8bc16...b9d

• Liker 2
Skrevet

Vask det hos frisør dagen før da vel. Vasker du håret hver eneste dag?

Anonymkode: 84f98...cd6

• Liker 5
Skrevet

Du kan vaske håret hos frisøren om ettermiddagene, må ikke være på morgenen.

Anonymkode: d5ad7...fc0

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må du vaske det på morgenen? 

Anonymkode: 73e08...4ae

Skrevet

Jeg har operert helt andre ting som ene hoften og jeg kunne ikke bøye meg. Klut funket på kroppen og vask av håret ca en gang i uken. Alt går for en periode og jeg var ikke vamt med å vaske håret så ofte før operasjonen heller. Hadde avtalt med en venninne så hun kunne hjelpe, men det gikk ikke pga bøying, og var lettest å ta i dusjen og det var ikke så lett å gjennomføre i starten. 

Håepr det går seg raskt til for det. Jeg er personlig fornøyd med Define tørrsjampo, men obs på å ikke bruke det for mange dager før du skal vaske håret for det samlet seg opp og kan lett klø. 

Skrevet

hørtes dyrt ut og drive og gå til frisøren

man kan få ting fra hjelpe middel sentralen. jeg hadde ikke en så operasjon men jeg har hatt brystbevarende opperasjon og da sa dem at man kunne for eks få en sitte stol og mye annet, jeg trengte ikke noe sånt når jeg fikk hjelp fra samboer

men er nok mye annet man kan få fra hjelpe middel sentralen

Anonymkode: 3cf15...59f

Skrevet

Tørrsjampo 

Anonymkode: f957e...86c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

man kan få ting fra hjelpe middel sentralen. jeg hadde ikke en så operasjon men jeg har hatt brystbevarende opperasjon og da sa dem at man kunne for eks få en sitte stol og mye annet, jeg trengte ikke noe sånt når jeg fikk hjelp fra samboer

Hjelpemiddelsentralen for silikonpupper??

Anonymkode: 391d1...187

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du tenker på dusjkrakk/dusjstol. Det vil ikke hjelpe TS det grann. 

Anonymkode: 4ff4a...d20

Skrevet

Hårvask med hårkur hos frisøren koster 150-200kr her jeg bor. Jeg gjør det 1 g pr mnd og er superdeilig. 

Anonymkode: 030f2...73f

Skrevet

Høh? Jeg vasket håret selv. Satt med hodet over dusjen og bøyde det, mens jeg dusjet håret og vasket det. Har også tatt løft og silikon. Det høres helt merkelig ut, jeg var hjemme og tok meg av 3-åringen dagen etter. Så hjelpeløs er man ikke? 

Anonymkode: a8799...716

Skrevet

Jeg tok en skulderopersjon og trengte hårvask hjelp noen uker. Min faste frisør gjorde det gratis på meg de ukene, men da bare blåste hun det tørt og ikke stelt det. Fikk det 3 ganger i uken på ettermiddag og brukte tørrsjampo resten. 

Anonymkode: df227...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...