AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Noe så irriterende! De har vel lagt seg til i et sluk. Jeg har brukt klor, og tømt varmt vann i begge sluk + overløpsventil. De blanke limfellene fra Clas Ohlson enser de ikke, så nå har jeg kjøpt gule limfeller. Ser ikke ut til at de bryr seg om dem heller. Jeg hadde samme problem i fjor, da på kjøkkenet. De forsvant, men det tok tid. Jeg har ingen levende planter i hus lenger på grunn av dette, så det er ikke derfra problemet kommer. Finnes det noen ordentlig effektive råd? Google har ikke så mye mer å komme med enn det jeg allerede har prøvd. Anonymkode: 9522b...3ad
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 måtte google "hærmygg". Aldri hørt om før. Dessverre ingen aning hva du kan prøve. .. Finnes det kanskje en eller annen instans som tar seg av skadedyrkontroll? Anonymkode: 8366c...c58
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): måtte google "hærmygg". Aldri hørt om før. Dessverre ingen aning hva du kan prøve. .. Finnes det kanskje en eller annen instans som tar seg av skadedyrkontroll? Anonymkode: 8366c...c58 De er ikke skadedyr. Kun fryktelig irriterende. Anonymkode: 9522b...3ad
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Noe så irriterende! De har vel lagt seg til i et sluk. Jeg har brukt klor, og tømt varmt vann i begge sluk + overløpsventil. De blanke limfellene fra Clas Ohlson enser de ikke, så nå har jeg kjøpt gule limfeller. Ser ikke ut til at de bryr seg om dem heller. Jeg hadde samme problem i fjor, da på kjøkkenet. De forsvant, men det tok tid. Jeg har ingen levende planter i hus lenger på grunn av dette, så det er ikke derfra problemet kommer. Finnes det noen ordentlig effektive råd? Google har ikke så mye mer å komme med enn det jeg allerede har prøvd. Anonymkode: 9522b...3ad Permetrin spray, virker i opp til 6 uker. Verdt et forsøk. Anonymkode: 80a39...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Har du mulighet for å reise vekk et par uker slik at de tørker ut rett og slett? Hærmygg er noe dritt å bli kvitt, særlig om det ikke er noen potteplanter du kan hive nyttenematoder i... Anonymkode: 25620...5d5 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Noe så irriterende! De har vel lagt seg til i et sluk. Jeg har brukt klor, og tømt varmt vann i begge sluk + overløpsventil. De blanke limfellene fra Clas Ohlson enser de ikke, så nå har jeg kjøpt gule limfeller. Ser ikke ut til at de bryr seg om dem heller. Jeg hadde samme problem i fjor, da på kjøkkenet. De forsvant, men det tok tid. Jeg har ingen levende planter i hus lenger på grunn av dette, så det er ikke derfra problemet kommer. Finnes det noen ordentlig effektive råd? Google har ikke så mye mer å komme med enn det jeg allerede har prøvd. Anonymkode: 9522b...3ad Fluene som slår seg til i sluket på badet er ikke hærmygg. Hærmygg trenger jorden til potteplantene for å leve. Det du har er antakelig fruktfluer/eddikfluer, og de går ikke på gule limfeller. Du kan prøve å sette frem en skål med litt øl eller vin, med en bittelite dråpe Zalo. Evt. kan du bruke eddik, men jeg har bedre erfaring med øl og vin. Anonymkode: e0476...fcc
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fluene som slår seg til i sluket på badet er ikke hærmygg. Hærmygg trenger jorden til potteplantene for å leve. Det du har er antakelig fruktfluer/eddikfluer, og de går ikke på gule limfeller. Du kan prøve å sette frem en skål med litt øl eller vin, med en bittelite dråpe Zalo. Evt. kan du bruke eddik, men jeg har bedre erfaring med øl og vin. Anonymkode: e0476...fcc De er helt svarte. Jeg har prøvd eddik og oppvaskmiddel, ingen nytte. Anonymkode: 9522b...3ad
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #8 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er helt svarte. Jeg har prøvd eddik og oppvaskmiddel, ingen nytte. Anonymkode: 9522b...3ad De blandingene fungerer ikke, i allefall ikke hos meg. Og jeg har forsøkt utallige variasjoner. Så det er nok hærmygg, vi har også det på badet. Sprayer med permetrin og åpner vinduet, det tar livet av dem. Anonymkode: 80a39...4f7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #9 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De blandingene fungerer ikke, i allefall ikke hos meg. Og jeg har forsøkt utallige variasjoner. Så det er nok hærmygg, vi har også det på badet. Sprayer med permetrin og åpner vinduet, det tar livet av dem. Anonymkode: 80a39...4f7 Jeg er litt skeptisk til Permetrin siden det ikke er vindu som kan åpnes på badet. Det er vanskelig å få til god lufting på det gamle badet. Anonymkode: 9522b...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå