AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #1 Skrevet 14. november 2022 Jeg har en katt som av og til får hårballer. Det løser seg raskt når jeg gir henne kattemalt, men trenger en god børste som tar løse overhår for å unngå at dette skjer så ofte. Har sett på disse som heter Pet Teezer, det er flere typer. Er taggene myke, litt som gummi slik at de får tak i de løse hårene? Tenker på å finne en børste med en gummi-effekt som med gummihansker: https://vetzoo.no/pet-teezer-kattborste-gron?86478 Anonymkode: 83704...fb3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #2 Skrevet 14. november 2022 Har du prøvd den kattehansken? Bruker den på våre,er veldig fornøyd og kattene elsker den. Anonymkode: 7180f...dad
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #3 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du prøvd den kattehansken? Bruker den på våre,er veldig fornøyd og kattene elsker den. Anonymkode: 7180f...dad Det finnes flere typer, hvilket merke er din? Jeg har ikke prøvd noen, så vet ikke med passformen, det er jo bare one size. Anonymkode: 83704...fb3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #4 Skrevet 14. november 2022 Denne f.ex.? https://www.dyrekassen.no/active-canis-groominghanske Anonymkode: 83704...fb3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 Furminator synes jeg funker veldig bra. Men om du har utekatt bør du ikke bruke den for mye nå når det blir kalt har jeg hørt. Men den funker veldig bra, bare katten lar deg bruke den 😅 De har både til korthåret og langhåret. https://www.musti.no/furminator-cat-long-hair?69578&gclid=CjwKCAiA68ebBhB-EiwALVC-NtUGq7OB-TevcwaH_xQQgD8SjxdjlzaX5meVGQ31uY57liJJHo8veBoCruAQAvD_BwE Anonymkode: 392db...fca
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #6 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Furminator synes jeg funker veldig bra. Men om du har utekatt bør du ikke bruke den for mye nå når det blir kalt har jeg hørt. Men den funker veldig bra, bare katten lar deg bruke den 😅 De har både til korthåret og langhåret. https://www.musti.no/furminator-cat-long-hair?69578&gclid=CjwKCAiA68ebBhB-EiwALVC-NtUGq7OB-TevcwaH_xQQgD8SjxdjlzaX5meVGQ31uY57liJJHo8veBoCruAQAvD_BwE Anonymkode: 392db...fca Har sett på dem, men syns de er så dyre. TS Anonymkode: 83704...fb3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #7 Skrevet 14. november 2022 Er det veldig få som børster kattene sine her? TS Anonymkode: 83704...fb3
Helene Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 (endret) Bruker furminator daglig, har langhårete katter. De elsker å bli børstet. Noen sier man skal være forsiktig med å bruke denne på utekatter. Til en viss grad enig. Den tar av underpelsen til katten, som de trenger for å holde seg varm vinterstid, ute. Har prøvd flere typer kattebørster, furminator er den eneste de elsker. Så vinterstid, passer på, følger med, de får ikke være for lenge ute i gangen. For kaldt ute, skulle til å si holder dem inne, men for kaldt ute, ja så vil de ikke ut. Ja, dyr i innkjøp, du trenger bare 1. Har hatt min furminator i 10 år. De går ikke i stykker. Endret 15. november 2022 av Helene
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Helene skrev (38 minutter siden): Bruker furminator daglig, har langhårete katter. De elsker å bli børstet. Noen sier man skal være forsiktig med å bruke denne på utekatter. Til en viss grad enig. Den tar av underpelsen til katten, som de trenger for å holde seg varm vinterstid, ute. Har prøvd flere typer kattebørster, furminator er den eneste de elsker. Så vinterstid, passer på, følger med, de får ikke være for lenge ute i gangen. For kaldt ute, skulle til å si holder dem inne, men for kaldt ute, ja så vil de ikke ut. Ja, dyr i innkjøp, du trenger bare 1. Har hatt min furminator i 10 år. De går ikke i stykker. Ah ok, da skal jeg ikke ha den. Jeg vil få vekk overhårene, som er de stiveste og lengste og som det blir hårballer i fordøyelsen av. Har bestilt en sånn hanske-børste nå, så får se hvordan den funker.. Anonymkode: 83704...fb3
Helene Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ah ok, da skal jeg ikke ha den. Jeg vil få vekk overhårene, som er de stiveste og lengste og som det blir hårballer i fordøyelsen av. Har bestilt en sånn hanske-børste nå, så får se hvordan den funker.. Anonymkode: 83704...fb3 Har flere børster. Vintertid prøver å bruke andre børster, som bare tar overflatspels, overhårene. Men kattene mine er sære og bestemt. Tror furminatoren gir dem massage. Nå har jeg krevende og bortskjemte katter. Så om jeg bruker andre børster, de blir ikke fornøyde. Da ligger de, slenger seg ned på gulvet, og der blir et, unnskyld uttrykket, helvetes spektakkel. Mjauing av en annen verden. Så da må jeg fram med furminator igjen. Da blir de fornøyde. Katter er bestemte dyr 🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 20.24): Har sett på dem, men syns de er så dyre. TS Anonymkode: 83704...fb3 Jeg synes ikke 299,- er veldig dyrt om det forhindrer pelsklumper som kan plage katten... AnonymBruker skrev (På 14.11.2022 den 21.12): Er det veldig få som børster kattene sine her? TS Anonymkode: 83704...fb3 Det er nok mange som børster kattene sine oftere enn de er på KG. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ah ok, da skal jeg ikke ha den. Jeg vil få vekk overhårene, som er de stiveste og lengste og som det blir hårballer i fordøyelsen av. Har bestilt en sånn hanske-børste nå, så får se hvordan den funker.. Anonymkode: 83704...fb3 På mine er det underhårene som lager hårballer og klumper i pelsen. Jeg bruker furminator, kardebørste og en børste med naturhår. Har tre katter. Anonymkode: 4b069...907
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes ikke 299,- er veldig dyrt om det forhindrer pelsklumper som kan plage katten... Det er nok mange som børster kattene sine oftere enn de er på KG. På mine er det underhårene som lager hårballer og klumper i pelsen. Jeg bruker furminator, kardebørste og en børste med naturhår. Har tre katter. Anonymkode: 4b069...907 Tre hundre kroner vs under hundre kroner er stor forskjell når man har dårlig råd. Men det er ikke alle som vet hva det er for noe her. Og jeg skulle ha noe som tok hårballer i fordøyelsen, ikke floker i pelsen på katten TS Anonymkode: 83704...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tre hundre kroner vs under hundre kroner er stor forskjell når man har dårlig råd. Men det er ikke alle som vet hva det er for noe her. Og jeg skulle ha noe som tok hårballer i fordøyelsen, ikke floker i pelsen på katten TS Anonymkode: 83704...fb3 Ok, beklager, jeg antok du vurderte den du selv lenket til som koster 189,-. Men om du ønsker noe til under halvparten av det du lenker til, så burde du skrive det i HI. Men som jeg skriver er det uansett underhårene som lager hårballer hos mine. Anonymkode: 4b069...907
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, beklager, jeg antok du vurderte den du selv lenket til som koster 189,-. Men om du ønsker noe til under halvparten av det du lenker til, så burde du skrive det i HI. Men som jeg skriver er det uansett underhårene som lager hårballer hos mine. Anonymkode: 4b069...907 Jeg lenket til den fordi jeg ikke hadde fått tips om eller funnet de hanskene under 100 enda. Har du sett hårballer som de hoster opp eller driter ut altså, og kan se hvilken pels dette er? Jeg har aldri sett dem. Når jeg stryker over pelsen til kattene mine er det overhårene som løsner i massevis, og ikke noe underhår, så kan ikke skjønne hvordan de skal svelge så mye underhår. TS Anonymkode: 83704...fb3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg lenket til den fordi jeg ikke hadde fått tips om eller funnet de hanskene under 100 enda. Har du sett hårballer som de hoster opp eller driter ut altså, og kan se hvilken pels dette er? Jeg har aldri sett dem. Når jeg stryker over pelsen til kattene mine er det overhårene som løsner i massevis, og ikke noe underhår, så kan ikke skjønne hvordan de skal svelge så mye underhår. TS Anonymkode: 83704...fb3 Jeg har en som har strihåret overpels, og supermyk underpels, og det er lite av de strie hårene i hårballene han kaster opp. En av de andre har svart overpels og grålig underpels, og kaster kun opp grå hårballer. Det er underpelsen som gir ett isolerende lag, og derav byttes også underpelsen ut ved sesongskifte. Overpelsen er i stor grad glatt, og tover seg ikke sammen like mye, verken i magen eller utenpå katten. Når du børster, så får du med både overhår og underhår, på samme måte som kattens grove tunge gjør. Anonymkode: 4b069...907
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 Jeg bruker en helt vanlig hårbørste fra Normal til kr 30, pluss en kam fra samme sted. Børsten er stor, og den tar bra med hår som ligger på toppen, mens kammen går dypt ned i pelsen. Har også en kam kjøpt på dyrebutikk med ståltenner, men føler at den lugger katten. Og så har jeg en litt lignende det du linker til. Men den tar egentlig ikke noe særlig og har endt opp som tyggeleke for katten. Anonymkode: 8dc8c...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå