AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #21 Skrevet 14. november 2022 Gliffy skrev (1 minutt siden): Hahahaha, nei. Hvorfor står det da at de plassene som har forbud mot hund har det av andre grunner, altså IKKE mattrygghet? Det står ikke det. Det står at de kan ha andre grunner til å forby dyr. Anonymkode: 517b5...419
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #22 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hunder har ingenting på spisesteder å gjøre. Vises det skilt hvor hunder ikke er velkommen inn, så ikke ta hunden med inn Anonymkode: d9097...96c 👍 Og dette er egentlig alt man trenger å vite om den saken: Respekter reglene på spisestedet du skal på. Anonymkode: 517b5...419 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #23 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de fastslår ikke at det ikke er fare for mattryggheten på slike steder. Det det står er at på slike steder kan dyr tillates dersom det ikke er fare for mattryggheten. Dvs. at det kommer an på hvert enkelt sted. Anonymkode: 517b5...419 Vil anta andre ting er at hunder ikke har noe å gjøre i spisesteder som 1. Røyting, lite hyggelig å dra på spisested der det er hår overalt og skittent da fleste skal ha hundene opp i stol/sofa 2. Hunder som forstyrrer, hunder som forstyrrer ansatte og gjester, lite hyggelig 3. folk med allergi 4. hunder som tisser og bæsjer inne, teller også de mest trente.. 5. hunder kan også dra med seg parasitter osv.. og sikkert flere grunner til at hunder ikke er tillatt mer en bare mattrygheten Anonymkode: e0e64...e2f
Gjest Gliffy Skrevet 14. november 2022 #24 Skrevet 14. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det står ikke det. Det står at de kan ha andre grunner til å forby dyr. Anonymkode: 517b5...419 'Noen virksomheter som serverer og omsetter mat velger uansett å forby adgang for kjæledyr. Dette kan være av andre grunner enn å sikre trygg mat.' Det står at noen steder VELGER å ikke tillate dyr, altså er det ikke forbudt i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #25 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 👍 Og dette er egentlig alt man trenger å vite om den saken: Respekter reglene på spisestedet du skal på. Anonymkode: 517b5...419 Problemet er at folk gjør dette uansett.. Anonymkode: e0e64...e2f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #26 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil anta andre ting er at hunder ikke har noe å gjøre i spisesteder som 1. Røyting, lite hyggelig å dra på spisested der det er hår overalt og skittent da fleste skal ha hundene opp i stol/sofa 2. Hunder som forstyrrer, hunder som forstyrrer ansatte og gjester, lite hyggelig 3. folk med allergi 4. hunder som tisser og bæsjer inne, teller også de mest trente.. 5. hunder kan også dra med seg parasitter osv.. og sikkert flere grunner til at hunder ikke er tillatt mer en bare mattrygheten Anonymkode: e0e64...e2f Mener forstyrrer kunder* Anonymkode: e0e64...e2f
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #27 Skrevet 14. november 2022 Jeg bor i utlandet og her er det helt vanlig å ta med hunder overalt, inklusive spisesteder. Eneste forbudte steder er typisk dagligvare, matbutikker etc. Har egentlig aldri opplevd dette som et problem, sjelden man engang merker at det er hund i lokalet uansett. Tar ofte med egen hund på kafe og da ligger hun ved bordet og sover... Og hver gang jeg er i Norge merker jeg hvor lite aksept det er i samfunnet for barn og hunder.. I Norge får man knapt ta ungene med ut på spisesteder. Har blitt vel så uglesett for å ha ungene med på restaurant som bikkja. Anonymkode: 9b8d4...f14 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #28 Skrevet 14. november 2022 Gliffy skrev (21 minutter siden): 'Noen virksomheter som serverer og omsetter mat velger uansett å forby adgang for kjæledyr. Dette kan være av andre grunner enn å sikre trygg mat.' Det står at noen steder VELGER å ikke tillate dyr, altså er det ikke forbudt i utgangspunktet. Ja? Det er tillatt så lenge det ikke går ut over mattryggheten. Men uansett om mattryggheten ikke er truet står alle spisesteder fritt til å forby dyr. For å prøve å forenkle litt: Alle spisesteder kan forby dyr hvis de ønsker det. Spisesteder som ønsker å tillate dyr kan bare gjøre dette dersom det ikke går ut over mattryggheten. Anonymkode: 517b5...419 1 1
Gjest Gliffy Skrevet 14. november 2022 #29 Skrevet 14. november 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja? Det er tillatt så lenge det ikke går ut over mattryggheten. Men uansett om mattryggheten ikke er truet står alle spisesteder fritt til å forby dyr. For å prøve å forenkle litt: Alle spisesteder kan forby dyr hvis de ønsker det. Spisesteder som ønsker å tillate dyr kan bare gjøre dette dersom det ikke går ut over mattryggheten. Anonymkode: 517b5...419 Det står også at hund ikke går ut over mattrygghet på steder som restauranter, sportsbarer mm Det er altså ikke sånn at det er forbudt med hund på disse stedene men at de er dårlig til å håndheve, som det først ble påstått. Restaurantene velger selv om de vil tillate dyr eller ikke. Selv tar jeg selvfølgelig ikke med meg hunden på steder se ikke tillater det, men jeg besøker steder som ønsker hunder velkommen med god samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #30 Skrevet 14. november 2022 Så grusomt for deg. Hilsen en som har vokst opp i fjøs. Anonymkode: f8cfd...366 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #31 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bor i utlandet og her er det helt vanlig å ta med hunder overalt, inklusive spisesteder. Eneste forbudte steder er typisk dagligvare, matbutikker etc. Har egentlig aldri opplevd dette som et problem, sjelden man engang merker at det er hund i lokalet uansett. Tar ofte med egen hund på kafe og da ligger hun ved bordet og sover... Og hver gang jeg er i Norge merker jeg hvor lite aksept det er i samfunnet for barn og hunder.. I Norge får man knapt ta ungene med ut på spisesteder. Har blitt vel så uglesett for å ha ungene med på restaurant som bikkja. Anonymkode: 9b8d4...f14 Ja Norge er et rart land. Anonymkode: f8cfd...366 1
Maestro Skrevet 14. november 2022 #32 Skrevet 14. november 2022 Jeg er oppvokst i en dyrehage omtrent, med katter, kattunger, hunder, kaniner, undulat. Jeg og søster hadde hest, men 10 min gange fra der vi bodde. Så vandt med og er glad i dyr. Tenker at en hund kan komme i veien for servitører og andre som skal gå/sette seg/komme forbi. Og at ikke alle hunder er kompis med alle, så blir potensielt støy og stressa hunder. Folk har så lite innsikt i dyra sine😬 Og noen er redd hund, allergisk osv. Så nei, hund hører ikke hjemme på Egon liksom. Kan strekke meg til en cafe med border langs veggen eller noe der man sitter ute. Uansett, blir det kjedelig for hunden og må ligge pent og rolig på gulvet uten mulighet og strekke på seg.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #33 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ærlig synes det er veldig ekkelt med folk som drasser med seg hundene inn på spisesteder.. ekkle hunde lukt og hår.. Sitt fleste som mener at i England er dette normalt å ta med seg hundene inn over alt og at slikt burde også norge være.. ærlig synes jeg det er kjempe bra at her så tillates det ikke hund i slike steder. Er så uhygienisk også for folk som har allergi. hunder burde ikke bli tillatt inn.. ingen drar med seg katter og alt annet kjæledyr Anonymkode: e0e64...e2f Jeg jobber på Café og synes det er helt greit☺️ Anonymkode: 2c5fb...d60 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #34 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg jobber på Café og synes det er helt greit☺️ Anonymkode: 2c5fb...d60 🤢 Anonymkode: e0e64...e2f
Maestro Skrevet 14. november 2022 #35 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 🤢 Anonymkode: e0e64...e2f Er det ekkelt og da, å besøke en venn med hund? Om det er et middagsbesøk?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #36 Skrevet 14. november 2022 Gliffy skrev (4 timer siden): Det står også at hund ikke går ut over mattrygghet på steder som restauranter, sportsbarer mm Det er altså ikke sånn at det er forbudt med hund på disse stedene men at de er dårlig til å håndheve, som det først ble påstått. Restaurantene velger selv om de vil tillate dyr eller ikke. Selv tar jeg selvfølgelig ikke med meg hunden på steder se ikke tillater det, men jeg besøker steder som ønsker hunder velkommen med god samvittighet. Nei, det står det ikke. Les igjen. Anonymkode: 517b5...419
Gjest Gliffy Skrevet 15. november 2022 #37 Skrevet 15. november 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det står det ikke. Les igjen. Anonymkode: 517b5...419 Mener du det står at det er forbudt med dyr på cafe og restaurant? Hva er det du tror mattilsynet mener egentlig? Når de skriver: 'Noen virksomheter som serverer og omsetter mat velger uansett å forby adgang for kjæledyr. Dette kan være av andre grunner enn å sikre trygg mat.'
MissPierce Skrevet 15. november 2022 #38 Skrevet 15. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja? Det er tillatt så lenge det ikke går ut over mattryggheten. Men uansett om mattryggheten ikke er truet står alle spisesteder fritt til å forby dyr. For å prøve å forenkle litt: Alle spisesteder kan forby dyr hvis de ønsker det. Spisesteder som ønsker å tillate dyr kan bare gjøre dette dersom det ikke går ut over mattryggheten. Anonymkode: 517b5...419 På en normal resturant, pub, eller kafé så vil det ikke gå ut over mattrygghet. Da den lages på kjøkkenet eller bak en disk hvor kunder ikke har tilgang. Så det vil det ikke være pga mattryggheten. Men om man er på ett sted med f.eks buffé så vil det gå ut over mattryggheten da maten oppbevares hvor kundene har tilgang. Det er viktig å få med seg at det står ordet kan. Så det du skriver her er rett. Om første ledd er oppfylt, så kan de tillate dyr om de ønsker. Endret 15. november 2022 av MissPierce 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå