Gjest Butterflygirl Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Skal ha mense på fredag. Men er litt kvalm disse dagene. Fikk eggløsning forrige fredag. Og kvalmen begynte søndag kveld. Kvalmen kommer og går, men den er der. Noen som har slike symptomer før mensen også? Tror neppe jeg er gravid. Det som er rart er at jeg aldri har hatt slike pms før. Dette begynte vel for noene måneder siden. Leste at det hjelper å trene før mensen. Har ikke gjort så veldig mye "hardt arbeid" i det siste. Kan det være derfor?
Malama Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Dersom duhadde el sist fredag (2. desember) og venter menst på fredag (9. desember) er du sikker på at dette stemmer? I så fall har du ALTFOR kort tid mellom el og mens. Denne perioden er i snitt 14 dager, men varierer jo fra kvinne til kvinne, alt fra ti til 18 dager er innenfor normalen. Men under ti dager ( du angir 7 dager) er for kort, og medfører normalt at du ikke kan bli gravid. Så om dette reelt stemmer, bør du ta det opp med legen din. Men over til det du spør om: Ja, noen blir kvalm av pms. Hvorfor du har fått det de siste månedene når du ikke har hatt det før er ikke så godt å vite da. Dersom dette bekymrer deg kan du jo ta det opp med legen din.
Gjest Butterflygirl Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 Jeg tror vel det er eggløsning. Fikk noen rare smerter på eggstokkene og det kom en del hvit, tykk geleaktig utflod. Etter det så har det vært en del utflod. Jeg er ganske sikkert på at jeg skal ha mensen denne uke. kanskje ikke akkurat fredag. Har altså slitt med kvalme sist måned også. Det startet vel ca 10 dager før mensen. Var kvalm hverdag, begynte som normalt rundt ettermiddagen og mot kvelden til jeg la meg. Forsvant da mensen kom. Dro også til legen og tok masse forskjellige prøver. Legen fant ikke noe galt. Han tenkte ikke på mensen, han trodde jeg var gravid. Jeg måtte stoppe med pillen. Ble enda kvalmere av den. Har prøvd å gå på pillen to ganger, men begge gangene måtte jeg avbryte pga kvalme som varte flere dager. Kjempe rart. Tørr ikke lenger å starte på pillen.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 For meg har trening genrelt hjulpet mot mensserter og pms-plager. Før jeg begynte å trene hadde jeg plager som magekramper, kvalme og lite søvn i dagene før mensen. Nå derimot merker jeg nesten ikke at jeg skal få/har mensen. Så mitt råd er å trene mer og ikke sitte så mye stille
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 Helt vanlig! Menstruation is a bloody waste of fucking time
Gjest Butterflygirl Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 Men er det vanlig at jeg skal merke det når jeg går på pillen også? Før så merket jeg ikke så mye pms, fysisk. Følte at jeg ble mer følsom og bitchy, men aldri kvalme. Det skjedde i oktober, en uke før brettet var ferdig. Klarte ikke å ta det mer, for det forverret det hele. Denne ganger er det bedre, går ikke på pillen, så kvalmen har redusert med 50-70%. Er nesten redd for å ta p pille. Men jeg skal begynne å trene og bevege meg mer ja!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå