AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #1 Skrevet 13. november 2022 Har fått låne en av en venninne, men jeg får den ikke til? Kommer aldri melk. Lånte da jeg vurderer kjøpe ny selv. Men vet ikke om jeg gjør feil eller om den ikke er å anbefale? Anonymkode: 956ab...b6e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #2 Skrevet 13. november 2022 Er den koblet riktig så den faktisk suger? Har du melk ellers? Passer trakten? Har du prøvd urdrivningsprogrammet, den knappen med en ting og noen dråper? For meg har den virker bra, så lenge jeg bruker den riktig, men melka mi renner lett. For noen er det vanskeligere å pumpe. Anonymkode: 1c976...8dc
Anononyma Skrevet 13. november 2022 #3 Skrevet 13. november 2022 (endret) Jeg synes også den fungerer bra, men skal innrømme at jeg følte jeg måtte ta doktorgrad i å lese bruksanvisning for å få god forståelse av hvordan den fungerer. Den har jo på en måte to «programmer», viktig å bare bruke på/av funksjonen først for å starte utdrivningen, knappen med dråpene på skal du ikke bruke før etter du ser at melken kommer. Husk at kroppen også er enklere å ha med å gjøre hvis du ser/tenker på barnet. Jeg må noen ganger se på knøttet mitt for å få i gang utdrivningen når jeg pumper 😅 Endret 13. november 2022 av Anononyma
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #4 Skrevet 13. november 2022 Min erfaring var at jeg måtte kjøpe større kopper som dekket hele brystvorten. Når jeg pumpa ble puppen først vannete så kom melka etter type 10 min de første gangene. Du må bare holde på til det kommer melk. Andre ganger tok jeg av den andre koppen fra ledningen og hold tommelen på toppen av den plast ledningen, nå som det ikke var kopp, tok den ekstra i, så da pumpa jeg en og en bryst. Det gjør litt vondt i starten, men etterhvert går det seg til. Anonymkode: b54b8...111
Anonym6789 Skrevet 14. november 2022 #5 Skrevet 14. november 2022 (endret) Kjenner du at den suger? Om noe er satt sammen feil så vil den ikke suge skikkelig Endret 14. november 2022 av Anonym6789
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Personlig elsket jeg den. Men jeg måtte prøve noen ganger for å få til.. søstern min fikk aldri melk i pumpa. Verken håndpumpa eller elektrisk. Så er vel kanskje veldig individuelt? Vet dog ikke hvilken søstern min brukte da. Anonymkode: 10e1c...29b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Eg syntest den var ganske elendig med tanke på at eg pumpa kvar 3 time i 14 veker. Denna gongen har eg tenkt å kjøpa Elvie pump som er svindyr... Det eg ikkje likte med Medela Double Swing Elektrisk var - Det kom melk inn i pumpa og rør - Måtte prøva alle cupstørrelsane for å finna ut kva som passa, kosta meir. - Bråkete drr drr drr drr. - Masse utstyr, sjølv med pumpe BH følte eg meg som ei ku - Vanskelig å reingjera enkelte delar, og når man tok dei frå kvarandre så var det ikkje så greitt å montera igjen. - Virka som enkelte delar ikkje tålte sterilisering (sjølv om det skal det). - Brukte ville mengder batteri, det var nesten betre å væra kopla til veggen til tider. Anonymkode: b59bf...b06
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Jeg bruker den (Medela Swing) når jeg pumper på jobb og syns den fungerer bra! (Lettere å pumpe når jeg er borte fra baby og puppen er full i utgangspunktet, da.) Dette er tips som hjalp meg komme igang: - masser puppen litt og håndmelk gjerne noen dråper først - se på bilder eller video av baby mens du kjører "startprogrammet". Målet er å få igang utdrivning og da hjelper det med oxytocin 🥰 - når melka begynner å dryppe, bytt til det andre programmet, og skru opp styrken til ett hakk under der det blir ubehagelig - kanskje du trenger en annen størrelse på koppen. Jeg trengte en mindre enn den som kom med pumpa Skal sies at jeg også har melk som renner veldig lett i utgangspunktet (også sånn på butikken om det er en skrikende baby der, liksom) og tror det hjelper med pumping også. Mens noen får aldri ut melk med pumpe selv om de ellers ammer uten problemer. Anonymkode: e4edc...aa9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Veldig fornøyd med den! Fikk ikke til amming, men pumpet meg 2-3 ganger om dagen for å gi baby morsmelk i tillegg til erstatning. Hadde for lite melk og dårlig utdrivning, så brukte en del tid på pumping, men jeg følte det var verdt det. Anonymkode: fe921...6cd
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Om det ikke kommer noe melk, er den antageligvis satt på feil. Det må være helt tett for at det skal bli vakuum, og det er fort gjort at det ikke funker som det skal. Beveger brystvorten din seg? Om nei, så har du ikke fått vakuum. Anonymkode: 6f77f...b94
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Var stor forskjell på hvilke pumper som funka på meg. Manuell var bare å glemme, Medela swing gav såvidt resultat, samme med et eller annet fra avent. Men Medela freestyle og Medela symphony (som man leier på apoteket) gav så gode resultater som jeg kunne få. Men koppen måtte passe, og pumpa måtte være sterk nok, virka det som. Kjenner du noen som har et annet merke du kan prøve? Anonymkode: 8e8a3...26a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var stor forskjell på hvilke pumper som funka på meg. Manuell var bare å glemme, Medela swing gav såvidt resultat, samme med et eller annet fra avent. Men Medela freestyle og Medela symphony (som man leier på apoteket) gav så gode resultater som jeg kunne få. Men koppen måtte passe, og pumpa måtte være sterk nok, virka det som. Kjenner du noen som har et annet merke du kan prøve? Anonymkode: 8e8a3...26a Kan man leie på apoteket? Kjenner dessverre ikke andre. Kjedelig å kjøpe annet merke om jeg ikke vet om den vil fungere. Anonymkode: 956ab...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå