Amossa Skrevet 13. november 2022 #1 Del Skrevet 13. november 2022 Mannen blir 60 år. Vi blir 20 til bords. Tenker å servere en velkomstdrink og litt fingermat. Men hva? Synes champagne er dyrt, så hva med en cava? Leser på nett at prosecco brukes. Hva er det? Jeg har ikke greie på sprudlende viner, og trenger hjelp. Har du noe å anbefale? Helst til under 200 kr per flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 13. november 2022 #2 Del Skrevet 13. november 2022 Denne er rimelig og veldig god og vi serverer den ofte når vi har besøk. Det er 1,5 liters flaske på bilde, men den kommer i 0,75 liter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. november 2022 #3 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg syns denne er god. Det er en prosecco altså en italiensk musserende vin https://www.vinmonopolet.no/search?q=Giol Prosecco Spumante Brut 2021:relevance&searchType=product Denne er også god. Norsk musserende cider. https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/Balholm-Vestland-Rosé-sider/p/12447501 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 13. november 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 13. november 2022 Den har jeg notert meg, Ugresset Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellikpiken Skrevet 13. november 2022 #5 Del Skrevet 13. november 2022 Martini Asti er jo veldig god, de fleste som ikke liker vin og lignende liker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #6 Del Skrevet 13. november 2022 Nellikpiken skrev (Akkurat nå): Martini Asti er jo veldig god, de fleste som ikke liker vin og lignende liker den. nei nei nei. Dette er en 60-årsdag, ikke ungdomsfest. Hvorfor tror du gjestene ikke liker vin? Jeg vil heller ikke anbefale prosecco. Prosecco ble en greie for 15 år siden, men det er billig skvip. Kjøp en cremant. Spør på polet, de gir gode råd. Anonymkode: 4e264...312 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 13. november 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 13. november 2022 Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden): Jeg syns denne er god. Det er en prosecco altså en italiensk musserende vin Så da er det sånn at Cava er spansk musserende vin og prosecco er italiensk musserende vin? Har notert den italienske. Mange takk! Må si at jeg ble overrasket over den norske. En sider med 8% alkohol. Den skal prøves. Vi har årlig familie fra utlandet på besøk, og da er norsk morsomt å servere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 13. november 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): nei nei nei. Dette er en 60-årsdag, ikke ungdomsfest. Hvorfor tror du gjestene ikke liker vin? Jeg vil heller ikke anbefale prosecco. Prosecco ble en greie for 15 år siden, men det er billig skvip. Kjøp en cremant. Spør på polet, de gir gode råd. Anonymkode: 4e264...312 Cremant? Javel. Dette er neimen ikke enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #9 Del Skrevet 13. november 2022 Har ei venninne som jobber på Vinmonopolet, og når folk vil ha bobler til en lavere pris, så bruker hun å anbefale cavaen Lykkebobler. Den koster under 200,-, og scorer som regel høyt i tester. Anonymkode: 736d5...23f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. november 2022 #10 Del Skrevet 13. november 2022 Amossa skrev (10 minutter siden): Så da er det sånn at Cava er spansk musserende vin og prosecco er italiensk musserende vin? Har notert den italienske. Mange takk! Må si at jeg ble overrasket over den norske. En sider med 8% alkohol. Den skal prøves. Vi har årlig familie fra utlandet på besøk, og da er norsk morsomt å servere Det stemmer 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Del Skrevet 13. november 2022 Regner med du gjør deg til litt og spiller uvitende her, TS… Men hvorfor ikke server ekte champagne da? Det finnes champagne til ca 250 kroner, og til en sånn anledning med bare 20 gjester ville jeg nok spandert det. Anonymkode: 51480...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): nei nei nei. Dette er en 60-årsdag, ikke ungdomsfest. Hvorfor tror du gjestene ikke liker vin? Jeg vil heller ikke anbefale prosecco. Prosecco ble en greie for 15 år siden, men det er billig skvip. Kjøp en cremant. Spør på polet, de gir gode råd. Anonymkode: 4e264...312 Martini asti er et godt valg synes jeg. Anonymkode: a067e...ffc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Del Skrevet 13. november 2022 Enig i de som råder det til å kjøpe cremant. Anonymkode: 48d29...06f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #14 Del Skrevet 13. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Martini asti er et godt valg synes jeg. Anonymkode: a067e...ffc Nei, nei, nei. Ikke som aperitiff. ALTFOR søt. Den serveres til dessert evt Anonymkode: 1930e...73b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 13. november 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Regner med du gjør deg til litt og spiller uvitende her, TS… Men hvorfor ikke server ekte champagne da? Det finnes champagne til ca 250 kroner, og til en sånn anledning med bare 20 gjester ville jeg nok spandert det. Anonymkode: 51480...c63 Nei, jeg vet virkelig lite om musserende vin. Med unntak av nyttårsaften drikker jeg sjelden champagne, men cava er populært å servere hos venninner. Jeg er forsiktig med "bobler" fordi jeg drakk meg full på dette da jeg var veldig ung. Sånne ungdomsminner sitter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #16 Del Skrevet 14. november 2022 Jeg serverte denne som velkomstdrink sist jeg hadde middagsbesøk. https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Ligier-Crémant-de-Jura-Blanc-de-Blancs-Brut/p/2197401 Jeg synes den er veldig god, fruktaktig og tørr. Har den nesten alltid stående på lur. Anonymkode: 5343b...ad0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. november 2022 #17 Del Skrevet 14. november 2022 Tronnes Napoleon eller Amontillado Superior 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 14. november 2022 #18 Del Skrevet 14. november 2022 Nellikpiken skrev (10 timer siden): Martini Asti er jo veldig god, de fleste som ikke liker vin og lignende liker den. Og de fleste som liker vin synes det er noe søtt kliss. Gå for en tørr Cremant eller annen musserende laget på champagne-metoden. Prosecco er ikke på samme nivå. Det egner seg ikke til store anledninger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 18. november 2022 #19 Del Skrevet 18. november 2022 Tytingkir 100 g tytebær 2 ss melis 1 flaske kvitvin Mos bæra saman med melis og 1 dl av kvitvinen i hurtigmiksar. Lat puréen renna gjennom ei sikt slik at alt skinn vert skilt frå, og du får klår saft ut. Bland safta med resten av kvitvinen. Server i vinglas, godt avkjølt. Heimelaga solbærsaft er òg godt (om nokon skulle vera gravid eller køyra bil) 2 kg bær 4-5 dl vatn 300-400 g sukker per liter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bygdedama Skrevet 20. november 2022 #20 Del Skrevet 20. november 2022 Amossa skrev (På 13.11.2022 den 21.22): Mannen blir 60 år. Vi blir 20 til bords. Tenker å servere en velkomstdrink og litt fingermat. Men hva? Synes champagne er dyrt, så hva med en cava? Leser på nett at prosecco brukes. Hva er det? Jeg har ikke greie på sprudlende viner, og trenger hjelp. Har du noe å anbefale? Helst til under 200 kr per flaske. https://vinhona.com/2021/11/20/boblende-spesial/ Kanskje en av disse? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå