Gå til innhold

Oblatkontroll i Oslo?

kaamillekomille

Anbefalte innlegg

Hvor, når og hvordan foregår det oblatkontroll i Oslo;  er det slik at man blir stoppet på E6 eller hvor/hvordan kan man få bot?

Også, har det noe å si om snøen har kommet eller kan du få bot allerede fra 1. november selv om det ikke er kommet snø eller hvordan fungerer det?

Greit å vite hehe!

Endret av kaamillekomille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet skjer det stort sett (eller kun) om man parkerer på kommunale parkeringsplasser. Trafikkbetjentene som sjekker gyldig betaling kan også sjekke for gyldig oblat. Jeg har aldri blitt stanset for kontroll i Oslo og har kjørt i byen siden ordningen ble innført.

Datoen er fast. Snø eller ikke snø betyr ikke noe. Om du bruker piggdekk er det avgjørende. Personlig har jeg kjørt piggfritt i alle år uten problemer, men det varierer jo fort med lokale forhold. 

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke stoppet og kontrollert på hovedveiene gjennom Oslo, det er kun når du beveger deg inn i de kommunale gater og parkeringsplasser du får gebyr uten oblat. 

Merk også at det er ulovlig å kjøre en bil med piggdekk, ikke ha dem på, så de må kunne bevise at du faktisk har beveget bilen. 

Du skal ha bilen klar for det aktuelle føreforholdet som gjelder. Kan du før november sannsynliggjøre jevnlige turer til steder med forhold som krever piggdekk så spiller det liten rolle om det er oktober, mai eller juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...