Gjest Kamber Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Jeg er 22 år og har aldri vært hos gynekolog før Skjønner nå at jeg trenger det.. Innimellom når jeg har sex med kjæresten, får jeg en brennende og sviende smerte ytterst i skjeden etterpå. Det går som regel over etter 20 minutter, og jeg har aldri noen problemer utenom det.. Noe galt må det allikevel være tror jeg. Har kviet meg for å gå til gynekolog før, men skjønner at jeg bare må hoppe i det nå! Jeg bare lurer på hvordan jeg får ordnet en slik time? Må jeg ha henvisning fra fastlege? Fastlegen min holder til i en annen by enn meg, og det virker litt stress.. Og er det ikke lange ventetider hos gynekolog? Kunne eventuelt latt fastlegen undersøke meg.. Men vil helst ha en dame første gang Er legene på helsetjenesten ved UiO også tilgjengelige for GU? Er det noen som kan fortelle meg litt om dette? Hadde satt veldig pris på det.. Etter svien i går, er jeg blitt ganske bekymret, og kunne egentlig tenke meg å bli undersøkt så fort som mulig.. Takk!!
Lilith Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Gå til legen din først, du. H*n kan undersøke deg. Trenger du gynekolog, får du rekvisisjon fra legen. (Og du MÅ jo ikke gå til fastlegen din!) Du kan også gå på Olafiakliklinikken for å undersøke deg for kjønnssykdommer - det er gratis! Lykke til
Gjest baby-E Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 veit om ei venninne som går til gynekolog på UIO. Der er det gratis for alle som studerer der Bare gå dit, eller ringe og bestille time!
Knøttet Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 Hei! Jeg var akkurat som deg ganske bekymret før første gang jeg skulle ta en gynekologisk undersøkelse, og jeg var 22 første gangen. For min del var det mindre skummelt og vondt enn jeg hadde trodd. Dessuten ble jeg helt overrasket over at det bare tok knappe 5minutter! Såklart, alle opplever nok dette forskjellige, og det var ubehagelig å sette seg i stolen og skræve- men det var ikke vondt (litt ubehagelig, kanskje) og veldig fort ferdig! Som andre sier her så kan du nok gå til legen din, du trenger ikke henvisning til en gynekolog. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå