Lillesøster Skrevet 7. desember 2005 #21 Skrevet 7. desember 2005 Årsaken var vel at de fikk inn en ny anmeldelse på moren? Strengt tatt burde hun vel miste omsorgen for datteren om det er riktig informasjon som kommer frem i avisen. ← Jeg tenker det samme. Samtidig tenker jeg at denne mannen må da begå et lovbrudd. Når ble det lov å eie et menneske? Trodde slikt hørte fortiden til.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 7. desember 2005 #22 Skrevet 7. desember 2005 Fysj og æsj! Trodde faktisk ikke noe sånt var lovlig i Norge!
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. desember 2005 #23 Skrevet 7. desember 2005 Og i følge Dagbladet tror datteren til 67-åringen at disse to kvinnene forsøker å bedra faren hennes, samtidig som hun er bekymret for farsarven sin. Hun har jo ett poeng 800.000,- er jo greit betalt for å være gift med noen i ett par måneder, til pengene står på kontoen, og en sak har jo alltid minst to sider... http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/12/07/451564.html
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #24 Skrevet 7. desember 2005 Uansett skal ikke 67-åringer drive med 16-åringer, så om mannen blir lurt av de to damene, så er det likevel grunn til å stille spørsmålstegn ved at en pensjonist har et forhold til en umyndig, det er forkastelig. Når han i tillegg er villig til å betale penger for det, da bør vel noen få undersøkt denne mannen mentalt. Han må ihvertfall mangle noe vesentlig hva angår logisk sans, moral og sosiale antenner.
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2005 #25 Skrevet 7. desember 2005 Jeg skjønner jo godt at politiet ikke gjør noe med dette. Det er jo på ingen måte noen bindende avtale. Gubben må gjerne betale mora til denne jenta haugevis med penger i håp om at han en gang skal kunne få gifte seg med henne. Den dagen jenta blir 18 så står hun selvfølgelig helt fritt til å gjøre akkurat som hun selv vil. At gubben og mora er litt forskrudd virker åpenbart, men det er ikke noen politisak. ← Jeg har overhodet ingen tro på at hverken datteren eller moren har noen slags brylluppsplaner. Det er da mange slags svindlere ute i verden, og de vet helt sikkert godt at en lapp der de har signert ikke på noen måte er bindende her i landet. Grei måte å å svindle til seg 800 000 på om man ikke har skrupler for slikt.
Gjest Melk Skrevet 7. desember 2005 #26 Skrevet 7. desember 2005 Uansett skal ikke 67-åringer drive med 16-åringer, ← Helt enig i at det er kvalmt, men juridisk sett så kan han drive med henne så mye han vil.
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2005 #27 Skrevet 7. desember 2005 Helt enig i at det er kvalmt, men juridisk sett så kan han drive med henne så mye han vil. ← Ja, forutsatt at det er frivillig fra hennes side.
Gjest Melk Skrevet 7. desember 2005 #29 Skrevet 7. desember 2005 Ja, forutsatt at det er frivillig fra hennes side. ← Ja, men det gjelder jo uansett om hun er 16 eller 35.
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2005 #30 Skrevet 7. desember 2005 Ja, men det gjelder jo uansett om hun er 16 eller 35. ← Selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #31 Skrevet 7. desember 2005 Hva er det som er så kvalmt? Det får da være måte på nedverdigende holdninger ovenfor folk som ikke er i 20-åra her på forumet da!! Er dere prinsipielt imot at eldre borgere har sex? Hvorfor er det så mye eklere at hun blir lovt bort til en 67 åring enn at hun blir lovet bort til en 20 åring? Synes dere har smakløse kommentarer.
Gjest Melk Skrevet 7. desember 2005 #32 Skrevet 7. desember 2005 Hvorfor er det så mye eklere at hun blir lovt bort til en 67 åring enn at hun blir lovet bort til en 20 åring? ← Har none sagt det hadde vært ok å utveksle penger hvis han var 20? Forøvrig: om du ikke ser at det er forskjell på en mann som er 50 år eldre, ufør og går inn og ut av institusjon - og en på samme alder, så mangler du dybdesyn.
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. desember 2005 #33 Skrevet 7. desember 2005 Jeg reagerer ikke først og fremst på aldersforskjellen, men det at det skal utveksles penger her. I tillegg til at moren til en mindreårig inngår en avtale om hun skal gifte seg når hun blir myndig. (Avtalen må da uansett være ugyldig, da moren ikke lenger har noen myndighet over datteren, etter at hun er fylt atten?)
Gjest Gjestolsen Skrevet 8. desember 2005 #34 Skrevet 8. desember 2005 Interessant å følge en massepsykoses utvikling. Alle søpleaviser som smeller til med årets grusom-hvit-middelaldrende-mann-begår-eller-i-det-minste-planlegger-uhyrlige-overgrep-på-et-forsvarsløst-barn og halve SVs stortingsgruppe som går fullstednig kanakas, forumet her og en masse andre steder som hyler over hverandre om menneskehandel og sexslaveri. Bildene inne i hodene av hvordan det vil komme til å se ut på hennes attenårsdag, gjør blodtåka tjukk og frådende hos massene. Fascinerende. Fyren er gammel og alene, han er delvis pleietrengende, noen har luktet at han har penger, de tenker at de vil ha pengene hans, de klekker ut en plan. De har ikke tenkt at barnet skal ha sex med den gamle. De har satt opp en 'kontrakt' for å lure pengene fra ham, de har aldri tenkt at hun skal stille på lakenet hans på attenårsdagen, det kommer aldri til å bli noe giftemål, og det har heller aldri vært planen. Planen er å holde den gamle med prat og dra så mye penger ut av ham som mulig. Når realitetene siger inn over det moralsk indignerte hylekoret, vel så vil de si at det selvfølgelig heller ikke er helt etisk pent å lure en gammel mann, dessuten har noen dratt et barn inn i et kynisk spill om penger. Og så vil alle være like moralsk selvtilfredse som før den grusomme historien ble kjent.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #35 Skrevet 8. desember 2005 Jentas far har ihvertfall ikke noe til overs for dette, og jeg tror nok at saken får en annen venning enn det moren her har ønsket.ÆSJ. - spy og drite
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #36 Skrevet 8. desember 2005 De har ikke tenkt at barnet skal ha sex med den gamle. De har satt opp en 'kontrakt' for å lure pengene fra ham, de har aldri tenkt at hun skal stille på lakenet hans på attenårsdagen, det kommer aldri til å bli noe giftemål, og det har heller aldri vært planen. Planen er å holde den gamle med prat og dra så mye penger ut av ham som mulig. ← Da har vi lest forskjellige aviser. Fikk med meg at hun allerede hadde vært alene på overnatting hos han. Tror du ikke han har fått litt på forskudd siden han fortsetter å sette inn penger??
Gjest TomKrus Skrevet 8. desember 2005 #37 Skrevet 8. desember 2005 Interessant å følge en massepsykoses utvikling. Beste feltstudier for slikt er faktisk her inne.
Gjest Betty Boop Skrevet 8. desember 2005 #38 Skrevet 8. desember 2005 Interessant å følge en massepsykoses utvikling. Alle søpleaviser som smeller til med årets grusom-hvit-middelaldrende-mann-begår-eller-i-det-minste-planlegger-uhyrlige-overgrep-på-et-forsvarsløst-barn og halve SVs stortingsgruppe som går fullstednig kanakas, forumet her og en masse andre steder som hyler over hverandre om menneskehandel og sexslaveri. Bildene inne i hodene av hvordan det vil komme til å se ut på hennes attenårsdag, gjør blodtåka tjukk og frådende hos massene. Fascinerende. ← Jeg har ikke noe mer til overs for historien enn resten av gjengen, men må innrømme at bildene i hjernen min fikk et mer komisk skjær da jeg ikke så for meg at mannen ville overleve første natten. Kanskje ikke en gang avkledningen.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #39 Skrevet 8. desember 2005 Dere som skriver at dette er kvalmt uten å skrive noe mer: Jeg har en følelse at det først og fremst er sex mellom to stykker med denne aldersforskjellen dere reagerer på. Er det riktig? Danner dere bilder i hodet av en 16årig jente/kvinne som har sex med en 67-årig mann og synes det er ekkelt? Hvis det var slik at en 16-årig jente og en 67-årig mann frivillig hadde hatt lyst til å ha sex med hverandre, synes dere at det burde forbys? Og i så tilfelle hvor stor aldersforskjell mener dere burde vært lov?
Gjest Betty Boop Skrevet 8. desember 2005 #40 Skrevet 8. desember 2005 Det er ikke kroppene jeg ser for meg og reagerer på. Men den mentale avstanden det nødvendigvis må være mellom mennesker med så mange år mellom seg. Men så er jeg kvinne da, og pervers nok til å mene at sex dreier seg om mer enn kropp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå