Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til 16-åringen selger dattera for 800.000. :overrasket: Politiet er klar over saken, men velger å ikke gjøre noe. :frustrert:

Jeg tviler sterkt på at en 16 år gammel jente frivillig ønsker å inngå ekteskap med en 67 år gammel mann.

Samtidig kan man jo spørre seg hvem som er offeret her? Mannen bør kanskje forstå at han ikke har noe sammen med en tenåringsjente å gjøre, og at hun neppe er interessert i han på den måten han er i henne. Jeg tviler sterkt på om ekteskapet blir som han forestiller seg at det skal bli.

Link til saken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kvalm:

Den saken der er rett og slett ekkel.

Skrevet

Herregud! Noe må vel kunne gjøres??!! Stakkars jente!!

Skrevet

Jeg finner ikke ord som er sterke nok til å uttrykke hvilke følelser dette setter i sving hos meg!

Skrevet

Hvor er barneverntt??

Min påstand er at de ikke er tilstede da denne jenta delvis er av utenlandsk opprinnelse og det var "tradisjon" i detet landet. Hadde jeg som norsk mor gjort dette ovenfor min norske 16 årige datter hadde nok barnevernet vært på døra før blekket på avtalen hadde rukket å tørke.

Skrevet
Hvor er  barneverntt??

Min påstand er at de ikke er tilstede da denne  jenta delvis er av utenlandsk opprinnelse og det var "tradisjon" i detet  landet.  Hadde  jeg som norsk mor gjort dette  ovenfor  min norske  16 årige datter  hadde  nok  barnevernet  vært  på døra før blekket på avtalen hadde rukket å tørke.

Ja, det tenkte jeg også. Men nå hadde ikke politiet sendt melding til barnevernet, så kanskje de ikke har vært klar over saken.

Får håpe de tar tak i det nå hvertfall.

Gjest gjest 0
Skrevet

Dette synes jeg er skikkelig ekkelt!

Stakkars jente... og stakkars barna til denne mannen!

Skrevet
Dette synes jeg er skikkelig ekkelt!

Stakkars jente... og stakkars barna til denne mannen!

Ja hadde dette vært min far hadde jeg meldt meg ut av slekta :frustrert:

Synes den som er den verste oppi dette her faktisk er mora til jenta. Gamlingen er vel bare overlykkelig over å få en ung og sprek dame :kvalm:

Skrevet (endret)

Det er virkelig en fin fremtid for en 16-åring, å bli pleier og leketøy for en gammel bestefar på 67 år. Jeg vet ikke hvem som er mest å forakte i denne saken. Moren som selger sin datter, eller gubben som vil kjøpe henne. Moren ser sikkert dette som sin billett til økonomisk trygghet. Leste at mannen stadig gir henne og datteren pengegaver i tillegg til kjøpesummen for datteren.

Jeg synes virkelig synd på far til jenta som vil prøve å stoppe "salget". Skjønner også at barna til gubben er fortvilet.

Endret av Caramba
Skrevet

Jeg skjønner jo godt at politiet ikke gjør noe med dette.

Det er jo på ingen måte noen bindende avtale. Gubben må gjerne betale mora til denne jenta haugevis med penger i håp om at han en gang skal kunne få gifte seg med henne.

Den dagen jenta blir 18 så står hun selvfølgelig helt fritt til å gjøre akkurat som hun selv vil.

At gubben og mora er litt forskrudd virker åpenbart, men det er ikke noen politisak.

Skrevet

Årsaken var vel at de fikk inn en ny anmeldelse på moren?

Strengt tatt burde hun vel miste omsorgen for datteren om det er riktig informasjon som kommer frem i avisen.

Skrevet

Absolutt... Særlig siden faren til jenta høres ut som han er sterkt imot dette. Han burde fått omsorgen. Vet ikke helt hvordan det fungerer med så store barn, da...

Skrevet

Jeg lurer på hvor stor avstand det er mellom slik pressen

presenterer saken og sakens reelle innhold. Jeg ser jo helt

klart at ved å fremstille det slik det er blitt gjort så selger

saken veldig bra. Og selvfølgelig får man alltid tak i

noen politikere som kan komme med noen sterke

meninger uten å kjenne sakens realiteter.

Deretter lurer jeg på hvem som lurer hvem. Hvis han først

skal betale 800000.- til moren for et (symbolsk?) "ja", deretter

kanskje 800000,- til faren for så til slutt at hun selv kan

velge helt fritt? Gir han penger fordi han kjøper, fordi han

vil være snill mot familien eller for å følge en tradisjon?

Selv om jenta kanskje kan velge helt fritt så

vil nok en slik gave til familien kunne skape et stort press

og en konflikt mellom henne og mannen/moren/faren.

Det er mulig at dette er juridisk lovelig men det er likevel

noe som må følges opp. Jenta trenger i hvertfall hjelp.

Trolig også moren og 67-åringen.

Folk er veldig forskjellig og selv om jeg som 16-åring

aldri ville ha giftet meg med en 67åring så vil jeg være

veldig forsiktig med å påtvinge mine verdier på andre.

Man skal ikke utelukke at en 16åring kan se noe

positivt i en som er mye eldre. Men det er viktig at

man velger frivillig og at man i stor grad er inneforstått

med hva det innebærer. Det tror jeg ikke hun kan på

en del år ennå. I vår sexfikserte verden vil selvfølgelig

mange ta avstand fordi de først og fremst vil forestille

seg 16-åringen og 67-åringen ha sex og ha tildels

sterke negative følelser rundt det.

Skrevet
Moren til 16-åringen selger dattera for 800.000.  :overrasket: Politiet er klar over saken, men velger å ikke gjøre noe.  :frustrert:

Jeg tviler sterkt på at en 16 år gammel jente frivillig ønsker å inngå ekteskap med en 67 år gammel mann.

Samtidig kan man jo spørre seg hvem som er offeret her? Mannen bør kanskje forstå at han ikke har noe sammen med en tenåringsjente å gjøre, og at hun neppe er interessert i han på den måten han er i henne. Jeg tviler sterkt på om ekteskapet blir som han forestiller seg at det skal bli.

Link til saken

Vel, dette er helt vanlig blant kristne på Vestlandet og, så what's the big deal?

Skrevet
.... og at hun neppe er interessert i han på den måten han er i henne. Jeg tviler sterkt på om ekteskapet blir som han forestiller seg at det skal bli.

...

Også jeg og kjæresten var interessert i hverandre på forskjellig

måte. Og det er jeg glad for. Hvis ikke så hadde jeg neppe

giftet meg. Og ekteskapet vårt ble heller ikke slik jeg

forestilte meg. Men det er ikke noe dårligere enn jeg forestilte meg

bare annerledes :)

Skrevet
Vel, dette er helt vanlig blant kristne på Vestlandet og, så what's the big deal?

:overrasket: Er du seriøs eller er dette en flåsete kommentar.

I tilfelle hvor på Vestlandet finnen man disse kristne?

Skrevet
Moren til 16-åringen selger dattera for 800.000.  :overrasket: Politiet er klar over saken, men velger å ikke gjøre noe.  :frustrert:

Link til saken

Dette er vanlig praksis i visse land, noe de fortsetter med da de kommer til Norge.

Kjærligheten er ikke viktigst for disse fam,men tryggheten.

Ungene har respekt for foreldrene....men at faren som er Norsk ike reagerer er meg en gåte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...