Gå til innhold

Amme-BH for stor cup og liten omkrets

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest gjennom en del tråder her om amme-BHer, men er fortsatt litt fortapt. Har termin om fem uker, og tenkte jeg burde ha med meg en amme-BH i fødebagen. Måtte kjøpe noen nye BHer i starten av svangerskapet, men har stått stille siden da. Ønsker meg en behagelig BH med god støtte. Bruker 70G nå, hvilken kan passe meg? Bør jeg kjøpe større cup for plass til ammeinnlegg? Har dårlig erfaring med disse som går fra XS-XL, de passer aldri. Hadde vært greit å slippe å bruke kjempemye penger, i tilfelle ting endrer seg etterhvert. 

Anonymkode: fefa5...27f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv og kjøp etter fødsel. Da får du en som passer deg 

Anonymkode: 765ce...064

• Liker 1
Skrevet

Jeg levde i Elomi Molly! Kjøpte flere i forskjellige cupstørrelser, og det var veldig praktisk siden jeg opplevde at brystene varierte en del i størrelse. Jeg brukte/bruker også 70G omtrent før jeg ble gravid. Holdt meg til samme omkrets, men kjøpte i alt fra K til O i cup og har brukt for alle. 

Anonymkode: 8ae0d...c89

• Liker 1
Skrevet

Careless i m passer meg.  Også 70 g. Regner med s passer når springen gir seg.  (Baby 2 uker nå)

Anonymkode: f25aa...c1e

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg levde i Elomi Molly! Kjøpte flere i forskjellige cupstørrelser, og det var veldig praktisk siden jeg opplevde at brystene varierte en del i størrelse. Jeg brukte/bruker også 70G omtrent før jeg ble gravid. Holdt meg til samme omkrets, men kjøpte i alt fra K til O i cup og har brukt for alle. 

Oi såpass 🙈 Har sett på de, de koster jo litt! Dyrt å ha pupper utenfor normalen 😩

Skrevet

Kjøpte mine på brastop (nett), tror den heter Sophie. Brukte 70J tror jeg (jeg fikk gigantiske pupper).

Anonymkode: cecd8...da4

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker de jeg kjøpte fra Lindex. I glatt stoff, sånn "tshortebh"-aktig. Men vet ikke om de går til så stor cup da. 

Ellers gikk jeg mye uten BH med bare ammesinglet. 

Anonymkode: cc614...442

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker de jeg kjøpte fra Lindex. I glatt stoff, sånn "tshortebh"-aktig. Men vet ikke om de går til så stor cup da. 

Ellers gikk jeg mye uten BH med bare ammesinglet. 

Anonymkode: cc614...442

Det er det som er problemet mitt dessverre, jeg kan ikke gå uten BH. Og med stor cup passer aldri vanlige BHer fra billigkjeder. 

• Liker 1
Skrevet

Har desverre ikke noen tips, men eventuelt sjekke finn? Jeg fant noen i nærområdet som solgte 7-10 ammebher. Kjøpte pakka billig, fordi jeg aldri fant bher som passet, så var greit å prøve først, uten å bruke en formue.

Jeg har da motsatt problem. Alle bher var for store rundt, men for små i cup. S var passe rundt, men puppene ble skvist og var ubehagelig. Mens M var da passe i cup, men for stor rundt.

Anonymkode: 7c738...0a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi såpass 🙈 Har sett på de, de koster jo litt! Dyrt å ha pupper utenfor normalen 😩

De koster litt, men er såååå verdt det! Har prøvd mange forskjellige av samme grunn som deg, og de er de som har fungert absolutt best. De holder også kjempegodt, har brukt dem omtrent sammenhengende i to år uten at de er blitt stygge:)

Er like gode som resten av bh'ene mine fra primadonna, og de er jo dobbelt så dyre 😅

Skrevet

Jeg bruker 70F og fant amme bh på Hunkemoller - på nett vel og merke. Ganske rimelig og ok 

Anonymkode: 1c962...e85

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er det som er problemet mitt dessverre, jeg kan ikke gå uten BH. Og med stor cup passer aldri vanlige BHer fra billigkjeder. 

I feel you. Som sagt sjekk ut Hunkemoller 

Anonymkode: 1c962...e85

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Har lest gjennom en del tråder her om amme-BHer, men er fortsatt litt fortapt. Har termin om fem uker, og tenkte jeg burde ha med meg en amme-BH i fødebagen. Måtte kjøpe noen nye BHer i starten av svangerskapet, men har stått stille siden da. Ønsker meg en behagelig BH med god støtte. Bruker 70G nå, hvilken kan passe meg? Bør jeg kjøpe større cup for plass til ammeinnlegg? Har dårlig erfaring med disse som går fra XS-XL, de passer aldri. Hadde vært greit å slippe å bruke kjempemye penger, i tilfelle ting endrer seg etterhvert. 

Ville venta med å kjøpe ammebh til noen uker etter fødsel når den værste hevelsen i brystene har gitt seg. Jeg kjøpte ammebh på vei hjem fra sykehuset og 3 timer senere passa den ikke lenger.

Anbefaler heller bare sånne ammesingletter fra hm de første ukene. Str M blir sannsynligvis for lite. Tipper du må ha L eller XL.

Dette er sikkert individuelt, men mine bryster forandra seg såpass mye gjennom døgnet at det var umulig å finne annet enn de fra xs-xl som faktisk passa. Det finnes en del av disse som heter "full cup" som er laga for store bryster og det vil kanskje være et mulig alternativ etter noen uker.

F.eks https://www.babybanden.no/products/boob-full-cup-sand 

https://www.babybanden.no/products/bravado-seamless-amme-bh-dusted-peony2

Anonymkode: c85b1...ba7

Skrevet

Ammesinglet’er fra H&M og KappAhl  er bedre å ha med seg enn amme bh. De første dagene vil puppene dine gå helt amok uansett. 

Anonymkode: dbd58...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ammesinglet’er fra H&M og KappAhl  er bedre å ha med seg enn amme bh. De første dagene vil puppene dine gå helt amok uansett. 

Anonymkode: dbd58...f54

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville venta med å kjøpe ammebh til noen uker etter fødsel når den værste hevelsen i brystene har gitt seg. Jeg kjøpte ammebh på vei hjem fra sykehuset og 3 timer senere passa den ikke lenger.

Anbefaler heller bare sånne ammesingletter fra hm de første ukene. Str M blir sannsynligvis for lite. Tipper du må ha L eller XL.

Dette er sikkert individuelt, men mine bryster forandra seg såpass mye gjennom døgnet at det var umulig å finne annet enn de fra xs-xl som faktisk passa. Det finnes en del av disse som heter "full cup" som er laga for store bryster og det vil kanskje være et mulig alternativ etter noen uker.

F.eks https://www.babybanden.no/products/boob-full-cup-sand 

https://www.babybanden.no/products/bravado-seamless-amme-bh-dusted-peony2

Har dere store bryst? Jeg svarte lenger oppe, og har samme størrelse som TS. Slike var både bortkastede penger men også veldig ubehagelige for meg med store bryst, og slike mer sportstopp-lignende som skviser brystene ga meg brystbetennelse hver gang. For meg var det eneste som fungerte store cuper hvor brystene kunne hvile nedi uten å bli presset på plass.

Skrevet

Kjøp noen myke på HM eller lindex. Slike som ligner på yoga-topper/myke sports-BH. Velg en som er litt elastisk. Noen får raskt større bryst etter fødsel, mens andre får ikke store endringer. De sitter kanskje ikke perfekt, men er behagelig. Så kan du heller kjøpe flere etter fødsel når du vet hvordan puppene er.

Anonymkode: fa997...b19

Skrevet

Jeg er fornøyd med de jeg har kjøpt på change. Koster litt, men de hadde 40% på hele butikken så kjøpte flere. Tror de har slike tilbud ofte 

Anonymkode: c769a...f9d

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kjøp noen myke på HM eller lindex. Slike som ligner på yoga-topper/myke sports-BH. Velg en som er litt elastisk. Noen får raskt større bryst etter fødsel, mens andre får ikke store endringer. De sitter kanskje ikke perfekt, men er behagelig. Så kan du heller kjøpe flere etter fødsel når du vet hvordan puppene er.

Anonymkode: fa997...b19

For meg med store bryst var slike forferdelig ubehagelige! Ble stramt, tett, klamt, og en oppskrift på brystbetennelse. 

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Har dere store bryst? Jeg svarte lenger oppe, og har samme størrelse som TS. Slike var både bortkastede penger men også veldig ubehagelige for meg med store bryst, og slike mer sportstopp-lignende som skviser brystene ga meg brystbetennelse hver gang. For meg var det eneste som fungerte store cuper hvor brystene kunne hvile nedi uten å bli presset på plass.

Grunnen til at jeg anbefaler ammesingletter til de første ukene er at bryststørrelsen kan være veldig variabel i starten. Jeg hadde ikke hatt sjangs til å finne meg en bh-størrelse som hadde passa selv om jeg hadde prøvd. Da måtte jeg hatt 3 forskjellige bh'er og bytta mange ganger hver dag. Sånn hadde jeg det i månedsvis. Å få noe særlig støtte var igrunn totalt nytteløst ganske lenge- men noe som holder ammeinnleggene på plass  og hvertfall gav bittelitt støtte var nødvendig.

Jeg anbefaler altså vente med å bruke masse penger på amme bher man kanskje ikke får brukt til brystene har roa seg ned litt.

Prøvde du sånne seamless bh-er beregnet for de med ekstra store bryster? For de fantes ikke da jeg var gravid med min første. Den andre modellen jeg lenket til som er en omslagsmodell er også beregnet for store bryster - og den er veldig myk og fleksibel. Du får ikke veldig mye støtte, men hvis ikke den er for liten, så er den et godt valg de første ukene. Den kan også brukes på natt for å holde ammeinnleggene på plass.

Jeg kunne forresten ikke bruke amme-bh med kopper for koppene er ikke vide nok for meg, så jeg fikk lett tette av det.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Tenkte å oppdatere for eventuelt andre med samme problem - endte opp med å kjøpe den sømløse Full Cup-modellen fra Bravado, og det fungerte bra selv med brystspreng! Fulgte størrelsestabellen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...