Gå til innhold

Når pynter folk til jul?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tidlig i november så jeg er ferdig med det. Ler av de som stresser med julepynting i desember. Da sitter jeg i sofaen og nyyter julefreden. 

Anonymkode: 697ca...c04

Hvis du må bli "ferdig med det" og synes julepynting er stress, så liker du enten ikke jula, eller så har du misforstått noe.. Jeg gleder meg til å pynte hvert år. Koser meg med å finne fram pynt som barna har laget, noe arvet og noe nytt. At jeg ikke synes noe om jul i oktober og november har mer å gjøre med at magien blir borte😕 Litt som en tankegang at man like gjerne kan feire alle familiens bursdager samtidig, så er man ferdig med det for i år, liksom? 

Anonymkode: 14e2e...c54

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt kommer frem 1 desember. Da er jeg passelig lei når romjula er der, og alt forsvinner ned før nyttår. 

Anonymkode: 68b8d...b28

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt kommer frem 1 desember. Da er jeg passelig lei når romjula er der, og alt forsvinner ned før nyttår. 

Pynter også 1des, men må ha juletre på nyttår det hører sammen 😍

Pakker ned de første dagene i Jan 

Anonymkode: b1296...d85

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tidlig i november så jeg er ferdig med det. Ler av de som stresser med julepynting i desember. Da sitter jeg i sofaen og nyyter julefreden. 

Det er jo ikke jul tidlig i november. 

Anonymkode: be499...8e7

• Liker 3
Skrevet

Utrolig merkelig at folk pynter til en høytid lenge før den har startet!

Blir som å bake bursdagskaken 1 mnd før gjestene kommer. Kjekt med alt som er unnagjort liksom.

Anonymkode: 9031d...0dd

• Liker 8
Skrevet

Begynner så smått til 1.søndag i advent, og så kommer alt på plass til lucia 13.dec. Hele sulamitten utenom stjernene i vinduene forsvinner 1.januar 

Anonymkode: c5b89...adf

• Liker 1
Skrevet

Jeg nyter adventstiden med adventspynten, men når det nærmer seg 20. des kommer som regel resten av julepynten opp. Jeg synes likevel det er koselig å se inn i stuene til de som pynter tildig i desember, det gir meg skikkelig julestemning.

For meg er det langt mer rart at folk vil ha julepynten stående langt ut i januar når hverdagsmaset og nyttårsforsetter er i gang. Straks kalenderen bikker 1. jan forvandles nissene og englene fra noe magisk og koselig til å bli harry for min del, så alt forsvinner 1. januar her 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøve å vent til nærmere jul med å pynte så holder du ut til jula er slutt. 

Anonymkode: 446a0...d42

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke jul tidlig i november. 

Anonymkode: be499...8e7

Nei men da er jeg klar til å nyte julefreden når desember kommer

• Nyttig 1
Skrevet

Blir som å bake bursdagskaken 1 mnd før gjestene kommer. Kjekt med alt som er unnagjort liksom.

Utrolig hvordan folk har meninger om hvordan andre folk gjør ting.

Naboen har satt opp treet. Bryr meg meg? Nei. Mitt kommer opp ca 15. desember. Ditt kommer opp enda senere. Hva har det å si? 

Anonymkode: c0fa5...527

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Pynter til påske til palmehelga

Pynter til advent til første søndag i advent

Pynter til jul siste helga før jul. Og selvsagt varer jula MINST  til 20. dag jul . 

Anonymkode: 446a0...d42

• Liker 4
Skrevet

Dårlig sammenlikning. Det er heller som å lagre en god vin så du kan nyte den etter den er ferdig lagret. Presser du druene rett i kjeften på juleaften er det helt ok, men jeg velger kvalitet og gourmet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Utelys og stjerner kommer opp fredag før første søndag i advent. Julepynt og juletre de siste dagene før jul. 

• Liker 1
Skrevet

Du pynter vel til påske i januar også du da? 

Anonymkode: fc91d...e73

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Påske er ikke så viktig for meg. Har ikke noe ordentlig påskestemning. Så der tar du nok feil dessverre.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pynter så smått en ukes tid før påskeuka. Tar alt bort 2. påskedag. 

Om du vil pynte i januar er det helt greit for meg :)

Anonymkode: c0fa5...527

Skrevet

Hvis du må bli "ferdig med det" og synes julepynting er stress, så liker du enten ikke jula, eller så har du misforstått noe.. Jeg gleder meg til å pynte hvert år. Koser meg med å finne fram pynt som barna har laget, noe arvet og noe nytt. At jeg ikke synes noe om jul i oktober og november har mer å gjøre med at magien blir borte😕 Litt som en tankegang at man like gjerne kan feire alle familiens bursdager samtidig, så er man ferdig med det for i år, liksom? 

Anonymkode: 14e2e...c54

Jaaaa. Den siste der hadde vært gøy, ha ha. "Ja da har vi i år, som i fjor, trukket datoen for da hele slekta feirer bursdagen sin. Det blir 6 mars. Ta med kake, gaver og godt humør". Måtte ev blitt en hei dundrane fest tilflelle :) 

Anonymkode: 734fd...b8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jaaaa. Den siste der hadde vært gøy, ha ha. "Ja da har vi i år, som i fjor, trukket datoen for da hele slekta feirer bursdagen sin. Det blir 6 mars. Ta med kake, gaver og godt humør". Måtte ev blitt en hei dundrane fest tilflelle :) 

Anonymkode: 734fd...b8c

Jo festlig tanke. Men avsporing fra tråden. Her diskuterer vi når vi pynter til jul.

• Liker 2
Skrevet

Før jul

Anonymkode: a8a70...d64

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg startet så smått idag med utelys og noen småting. Er vel fullpyntet 1. des. 

Anonymkode: 7046e...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...