Gå til innhold

Overnatting midt i London


Gjest pippa som gjest

Anbefalte innlegg

Gjest pippa som gjest

Er det noen der ute som kan komme med en personlig anbefaling om hvor jeg kan overnatte midt i London?

Jeg skal reise i midten av Januar og må ha 4 dager med overnatting, skal reise alene. Hvor er det billig og bra? Gjerne anbefal en plass hvor dere selv har overnattet!

Har sett på det hotellet som heter Regent Palace, det som ligger midt i Piccadilly Circus, det kostet ca 2000 NOK for 4 netter, men er det dyrt eller billig? Har lyst å bo sentralt..

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regent Palace er ekstremt sentralt, og billig, men jeg har bare hørt negativt om hotellet i de siste årene. Skittent og bråkete.

Sist jeg var i London bodde jeg på Marble Arch Inn. Omtrent samme prisen, mye enklere sted (ikke hotell, men såkalt "bed&breakfast"), men veldig hyggelig, rent og greit. Sentralt det også, rett ved Marble Arch.

Det er litt avhengig av hva du vil være sentralt i forhold til. Regent Palace er nærmere utestedene, Marble Arch Inn er rett ved Oxford Street og Hyde Park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så viktig å være så veldig close til alle utestedene, det er SHOPPING som teller!

Takk for svar men kom gjerne med flere forslag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddington er er bra utgangspunkt for London. Tuben må du ta nesten uansett hvor du bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes regent palace er glimrende. Litt slitt kanskje, men det har alltid vært rent og pent når jeg har vært der. (Ca to ganger i året de siste syv årene.) Vi bor alltid der når vi er i London. Du kan jo også velge om du vil ha bad (lite!) eller bare vask på rommet, det blir selvfølgelig billigere uten bad. Hotellet ligger ekstremt flott til, både i gangavstand til covent garden, regent- og oxford street osv. Jeg reiser ned dit on litt over en uke. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paddington er er bra utgangspunkt for London. Tuben må du ta nesten uansett hvor du bor...

Enig med Hu i Svingen, Paddington er veldig praktisk i forhold til tuben. Jeg har bodd i Paddingtonområdet et par ganger, og vært veldig fornøyd. :icon_smile: Det er ikke så veldig mye som ligger i gangavstand derfra, men London er jo så stort at du uansett må belage deg på å reise en del, og i så måte er Paddington som sagt veldig praktisk. Dessuten er det supert hvis du skal reise til / fra Heathrow.

I sommer bodde vi på et hotell som heter Darlington Hyde Park, som ligger rett i nærheten av Paddington stasjon, og var veldig fornøyde med det. Et billigere alternativ er et hotell som heter Royal Eagle, ikke riktig like bra standard (mindre rom, litt kjipere frokost), men rent og helt ok, i hvert fall da vi var der for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ten Manchester Street er et lite, koselig hotell som ligger 5 minutters gange fra Oxford Street, og like langt til Madame Tussaud og T-bane andre veien. Det er det beste stedet jeg har bodd i London, perfekt beliggenhet for en shoppingtur! Du kan gå til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen god ting med Paddington; Du kan gå gjennom Hyde Park (øverst) og så kommer du rett på Kensigton High Street, som har samme butikker som Oxford St., men er myye koseligere og mindre stresset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...