Gå til innhold

Milla - og "negertråden"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Takk Hege, for at du stengte tråden, slik opptreden som vi der har vært vitne til, ligger langt utenfor slike begrep som respekt for andre, seriøsitet, og alminnelig folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
slik opptreden som vi der har vært vitne til, ligger langt utenfor slike begrep som respekt for andre, seriøsitet, og alminnelig folkeskikk.

Det var vel heller det at du ikke hadde noe å stille opp med som gav deg kalde føtter Harald. Men jeg har startet en ny tråd så forsøk deg der i stedet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ganske enig......

Men kan ikke helt forstå at du "gidder" å diskutere videre når dere åpenbart er så uenige.....er d ikke nok å akseptere et her kommer dere ikke nærmere.....!!??

Synes at alle får gjøre som de vil og som det passer dem....når d gjelder seksuell eksperimentering og utfoldelse........noen liker noe og andre liker noe annet...enkelt og greit.......sånn er d bare med den saken....!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Tror nok at Trekant- tråden vil bringe inn endel interessante meninger Hege, så vær tålmodig. Jeg tror nemlig jeg har truffet ett ømt punkt hos "De Frigjorte".

Men vi skal diskutere sak nå, ikke person.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en ting som ikke erment som hets Milla, men bare en sterk reaksjon på dine egen utsagn... du sier du VET det du snakker om både når det gjelder politikk, sex, sminke, jobb, etc etc.

Du er altså ikke fyllt tredve engang, men allikevel så vet du alt som trengs å vite om alt? Bare lurer, for det er slik jeg oppfatter det når du skriver at du vet!

Syntes egentlig både Harald og Milla var ganske barnslige og intolerante i den forrige tråden! Dere leser ting i hverandres innlegg begge to, som ingen av dere skriver! Og rett og slett krangler!

Harald har aldri sagt at Milla er sjalu og eiersyk fordi hun ikke vil blande inn tredjemann i forholdet sitt, Milla er kanskje litt bastant der i starten, men at hun blir med på kampen deres er like mye begges feil!!

Fatter ikke at det er noe å krangle om!

Og Milla, selv om din venninde har gjort en oppgave på skolen ang temaet, så er det alldeles ikke sikkert at det er det som er den eneste og rette virkeligheten. Klart Harald har litt peil på hvordan det å innvolvere en tredjepart i forholdet sitt funker, HAN HAR JO FAKTISK OPPLEVD DET!!!

Du kan gjerne velge å ikke gjøre det samme, men du kan ikke fortelle ham hvordan det påvirker forholdet, eller kommer til å gjøre det på sikt!

Ærlig talt begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Du er altså ikke fyllt tredve engang, men allikevel så vet du alt som trengs å vite om alt? Bare lurer, for det er slik jeg oppfatter det når du skriver at du vet!  

Og Milla, selv om din venninde har gjort en oppgave på skolen ang temaet, så er det alldeles ikke sikkert at det er det som er den eneste og rette virkeligheten.

Jeg svarer aldri på spørsmål som jeg vet jeg ikke kan svaret på/eller bidra til. Dessuten har jeg hodet på rett plass, hjertet også og rompa bruker jeg til å sitte på, ikke til å tenke med :-)

Og den venninnen jeg snakket om satt ikke i 9.klasse og skrev den oppgaven som du fremstiller det som, hun er utdannet lege og tok sexologi som ekstrakompetanse. Så hun har bedre greie på dette enn både deg og meg og de fleste andre her inne.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så har jeg ALDRI påstått at den venninda di skrev denne oppgaven i 9.klasse!! Dersom du leser det var min setning, da er det seriøst du som leser ting som ikke blir skrevet! Som faktisk ikke blir tenkt engang!!

Men uansett hvor god utdannelse noen, så har de ikke fasiten! Det er farlig å ta deres ord som 100% sant i alle tilfeller bare fordi de har "rett" utdannelse!

At hun kanskje har mer peil en deg og meg, ja! Sikkert!

men er ikke så sikker på at hun har mer peil en par som faktisk praktiserer dette. Hun kan se en tendens, hun kan se hva som er "typisk". Men hun kan ikke se hva som er rett for hver enkelt.

Ingen vet alt, det var kluet mitt.

At du har meninger, og at du kan bidra i mange diskusjoner, er jeg overhode ikke i tvil om Milla. Men det er lett å missforstå deg når du sier du VET hva du snakker om i alle diskusjoner du deltar i. Høres for meg litt ut som om du stenger muligheten ute for at du kanskje kan lære noe nytt. Og Ingen vet så mye at de ikke kan lære noe nytt om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har ikke sansen for å begynne hver eneste setning med "Jeg vet jo ikke altså men jeg tror kanskje atte muligens".

Og jeg har faktisk snøring på interiør, sminke, klær, sex og sånne ting. Fordi jeg interesserer meg for det, har lest om det, har hjulpet andre med å pusse, opp, har folk som aldri drar på shopping uten at jeg er med og sånne ting. Har lært mye om sex fra bla. annet min lege venninne, har deltatt på Sexologi seminar og har lest MYE psykologi. Er opptatt av design, stil og kvalitet, bruker penger på det og jeg skammer meg ikke over det.

Har man greie på noe har man da ikke lov til å si det? Er det galt?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å vite, Jeg vet hva som passer for meg også, både når det gjelder sex, interiør, klær, sminke etc etc. Dette VET jeg faktisk, fordi det er meg det dreier seg om!

Men det at jeg vet om meg og mitt og mine, gjør meg ikke til noen ekspert for alle andre.

Så lenge det er smak eller følelser så finnes ingen fasit. Man kan alltid lære mer. man vet aldri "nok" eller alt!

Du trenger ikke starte en diskusjon med " jeg vet ikke sikkert ".. men du virker som om du vet bedre ofte, og det gjør du ikke på alle områder. Så noen av oss gidder å irritere oss over at det virker som du tror det!

Og nå er det kanskje meg som leser ting som aldri har blitt skrevet, så nå skal jeg trekke meg stille tilbake, gå på kafe med gode venner, og se om jeg klarer å lirke av meg mer i morgen!!

God kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hege, for at du stengte tråden, slik opptreden som vi der har vært vitne til, ligger langt utenfor slike begrep som respekt for andre, seriøsitet, og alminnelig folkeskikk.

Jeg regner med du tar med deg selv også der, Harald. Jeg regner med tråden ble stengt fordi du og Milla ikke klarte å diskutere om diskusjonen, men om hverandre.

Håper ikke den ble stengt fordi den ikke ga svar til innlegger, diskusjonen gikk jo over til generell debatt om trekantsex; men d kan vel være relevant til innlegget/temaet, slik jeg ser d. Eller hva moderator? (OK nå ble dette også en avsporing da men.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kuas litt tips for dagen:

Målet for enhver diskusjon burde være å utfordre hverandres teorier og tankegang og være åpne for at virkeligheten er anderledes for andre enn en selv. Uansett alder, venners og egne erfaringer.

Målet kan ikke være å få alle andre til å være enige i hva man selv skriver! Eller å latterliggjøre den som mener noe annet.

Det skaper bare teite "angreps-tråder".

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god diskusjon burde også inneholde det elementet at alle er åpne for nye impulser... Det ER ikke sikkertat man vet best bestandig.... Og det ER ikke sikkert at ens egen sannhet gjelder for andre. Deter helle rikke ALLE temaer som har gåd og dårlig-fasit... Det kan f eks være at jeg synes en ineriør-ekpert har utrolig dålrig smak, men betyr det at en av oss har rett og en galt, eller betyr det at vi har forskjellig smak...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...