Gå til innhold

Er det mulig å være lykkelig alene hele livet? Jeg tror det :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 36 år gammel, og det virker som om jeg ikke finner kjærligheten (igjen) i dette livet. Var først med en i over 10 år, men dette ble slutt grunnet at han ikke hadde vært ærlig med økonomien og gjeld. Deretter var jeg sammen med en som nesten var 10 år yngre, og dette var egentlig fint - men følte vi var på ulike steder. Han skulle aldri  verden gifte seg , og aldri verden vurdere unger- og akkurat på det tidspunktet ble det så vanskelig for meg å ta det valget. I tillegg ønsket han å reise mye, og ja.. var jo ung :) 

Jeg møtte en via Tinder i en måned ca, men følte ikke nok til å fortsette. En super god type, så kanskje man er dum som lot han gå. Men er vel bedre å være alene enn å tvinge seg sammen  med en man ikke føler noe for.. 

Jeg er nok ganske sikker på at jeg blir alene i livet, men har familie og venner, en god jobb, leilighet etc. Spiller musikk, er i band, opptrer med piano og sang - og har et rikt liv. Jeg tror dette er nok til å få et OK liv, selv om jeg skjønner at "menningen med livet" - som er kjærligheten, den opplever jeg nok ikke igjen. 

Anonymkode: 10478...a4a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, du er 36 år. Sannsynligvis ikke engang halvveis i livet. Blir for dumt å avskrive kjærligheten for alltid allerede. 

Men at man kan fokusere på og trives som singel og skape seg et rikt liv alene støtter jeg. Så får kjærligheten komme som en bonus på toppen der når man minst venter det.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei!

Jeg er 36 år gammel, og det virker som om jeg ikke finner kjærligheten (igjen) i dette livet. Var først med en i over 10 år, men dette ble slutt grunnet at han ikke hadde vært ærlig med økonomien og gjeld. Deretter var jeg sammen med en som nesten var 10 år yngre, og dette var egentlig fint - men følte vi var på ulike steder. Han skulle aldri  verden gifte seg , og aldri verden vurdere unger- og akkurat på det tidspunktet ble det så vanskelig for meg å ta det valget. I tillegg ønsket han å reise mye, og ja.. var jo ung :) 

Jeg møtte en via Tinder i en måned ca, men følte ikke nok til å fortsette. En super god type, så kanskje man er dum som lot han gå. Men er vel bedre å være alene enn å tvinge seg sammen  med en man ikke føler noe for.. 

Jeg er nok ganske sikker på at jeg blir alene i livet, men har familie og venner, en god jobb, leilighet etc. Spiller musikk, er i band, opptrer med piano og sang - og har et rikt liv. Jeg tror dette er nok til å få et OK liv, selv om jeg skjønner at "menningen med livet" - som er kjærligheten, den opplever jeg nok ikke igjen. 

Ja tror det er veldig mulig ❤️
Høres ut som du har et meningsfylt og givende liv TS 😊

Skrevet

Det er mulig ja. Men det er også stor sjanse for at man ender opp som en sær einstøing av en gammel tante. 

Anonymkode: ceb90...320

Skrevet
blåtimen skrev (3 minutter siden):

Herregud, du er 36 år. Sannsynligvis ikke engang halvveis i livet. Blir for dumt å avskrive kjærligheten for alltid allerede. 

Men at man kan fokusere på og trives som singel og skape seg et rikt liv alene støtter jeg. Så får kjærligheten komme som en bonus på toppen der når man minst venter det.

Enig her! Jeg er 34 og jeg har ikke helt fått til det der med forhold. Har jo hatt, men blitt såret mye og jeg tenker at jeg vil ikke gi et forhold og en mann en så stor rolle i livet mitt. Jeg gjør ting og fyller livet mitt med folk og aktiviteter, sånn at det har en fylde og tyngde, at det skjer ting, så hvis det kommer en mann og et forhold så er det mer som glasuren på hele greia. Jeg vil ikke lenger være avhengig av en mann for å ha et liv, eksistere liksom. 

Anonymkode: a2129...ca4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er mulig ja. Men det er også stor sjanse for at man ender opp som en sær einstøing av en gammel tante. 

Forhold ekskluderer ingen fra å bli sær, einstøing, gammel eller tante.

Jeg er på god vei, selv med nesten hele mitt voksne liv i forhold 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det mulig å være lykkelig hele livet i et forhold?

Er det mulig å være lykkelig hele livet?

Vil tro det er mer kjipe enn lykkelige forhold der ute. Mange forhold ruller nok og går på gammel vane også. 

Ta ting som det kommer:)

• Liker 3
Skrevet
Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Forhold ekskluderer ingen fra å bli sær, einstøing, gammel eller tante.

Jeg er på god vei, selv med nesten hele mitt voksne liv i forhold 😅

Det tror jeg du har helt rett i. Selv opplevde jeg, etter å ha vært langvarig singel, at min særhet fikk fortsette i det uendelige også i et forhold 😅 Forskjellen var at plutselig var det en mann der som syntes særhetene mine var søte, men det gjorde jo ikke at jeg mistet all selvinnsikt 

Anonymkode: 3f978...287

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mulig å bli lykkelig både med og uten forhold 😀

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
blåtimen skrev (1 time siden):

Jeg er 34 og har avskrevet kjærligheten. Føles bra 🙂

Anonymkode: 20dd5...f0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Haha det er min største frykt😆 

Anonymkode: e242c...311

Skrevet

Noen av de flotteste eldre damene jeg har møtt i min jobb i hjemmesykepleien, har levd som enslige hele sitt liv. Spreke for alderen, og interessert i verden. 

Anonymkode: c445e...082

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg gjør ting og fyller livet mitt med folk og aktiviteter, sånn at det har en fylde og tyngde, at det skjer ting, så hvis det kommer en mann og et forhold så er det mer som glasuren på hele greia. Jeg vil ikke lenger være avhengig av en mann for å ha et liv, eksistere liksom. 

Det er akkurat i slike tilfeller en mann dukker opp. Når alt er på plass og det siste du tenker på er han.
Og da vil du aldri tilbake til singellivet. Men hold fast ved alt det andre, og nyt bare å få "bekreftelser" hver eneste dag, fra en mann. Da blir livet ditt komplett.

Anonymkode: e4cf0...50c

Skrevet

Ja, det tror jeg er mulig så lenge man har andre gode relasjoner. :) De fleste mennesker trenger noen som er nære, som bryr seg om deg og vil være sammen deg. Noen å ringe til, dra på piknik eller konsert og ferier sammen med. Har man et knippe venner og litt familie, har man det man trenger egentlig. Jeg har vært i forhold fra tenåra til 40-åra, stort sett med samme mann. Jeg var lykkelig da også, men det siste året har jeg blitt mer og mer lykkelig som singel. Datet nylig en mann, og det var en merkelig lettelse da det ble slutt. Da fikk jeg tilbake egentiden som jeg har blitt så glad i. På den annen side så var jeg egentlig klar for å finne en kjæreste i det jeg møtte denne mannen, og jeg tror nok jeg blir det igjen. Så jeg har ikke avskrevet kjærligheten, men det haster heller ikke. Jeg har det utrolig godt nå med mange hyggelig planer fremover. Det viktigste er at livet føles meningsfullt og bra, det kan man få til med og uten kjæreste. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Den dagen du sitter på gamlehjemmet og leter etter gebisset ditt på 86-årsdagen, kan man se tilbake på årene som har gått, men du har fortsatt mange, mange år igjen å leve, og man vet aldri hvilke overraskelser fremtiden har å by på. Det virker ikke som om du har en typisk A4-personlighet når du spiller musikk og var sammen med en som var nesten 10 år yngre enn deg, og er man åpen for litt mer enn den typiske rollen som voksen, vil man også kunne se at livet har mange veier som man kan ta videre, langt flere enn akkurat den man går på. Og hva som er meningen med at vi lever akkurat her og nå, ikke for 100 eller 200 år siden, vet ingen av oss, men det er en mening at vi er her, og verden trenger oss alle.

Lager du forresten egne sanger, siden du både synger og spiller?

Ønsker deg uansett lykke til videre på alle måter, og du er velkommen til tangenttråden om du skulle ha lyst til det.

Hva skal man med en mann når man har et piano ...? Bare spør katten i videoene nedenfor. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
Skrevet

TS her. Så mange fin svar - tusen takk alle sammen ❤️ Likte godt å tenke på at jeg kanskje ikke lever et A4 liv, og kan ha mange morsomme opplevelser i vente. 

Skrevet

Jeg tror at man kan være lykkelig alene også. Jeg ble mye såret i sin tid. Men plutselig ble jeg glad i å være alene. Og da jeg ble glad i alenetilværelsen, så kom det en kjekk mann inn i livet mitt. Men jeg var faktisk innstillt på tanken om å leve et veldig fint liv alene for resten av livet. Gift med seg selv er mitt ord for det :) . 

Skrevet

For noen er det nok fint mulig. Ikke for meg, jeg har for mye issues til å bli lykkelig alene. Så vi er forskjellige der tenker jeg, det avhenger av utgangspunktet :)

Anonymkode: b072f...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...