Gå til innhold

Kaster 30 tonn sjokolade på dynga!


Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Dette synes jeg er forkastelig!!

Freia sier at de ikke vil gi sjokoladen til frelsesarmeen fordi det er kvalitetsavvik på varene. Så lenge ikke sjokoladen er farlig, smaker vondt eller inneholder innsekter tror jeg ikke fattige barn i Norge bryr seg om et lite kvalitetsavvik på julegodtet!!

Jeg kan ikke skjønne at de ikke lar de fattige bestemme selv om de vil ha sjokoladen eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg er forkastelig!!

Freia sier at de ikke vil gi sjokoladen til frelsesarmeen fordi det er kvalitetsavvik på varene. Så lenge ikke sjokoladen er farlig, smaker vondt eller inneholder innsekter tror jeg ikke fattige barn i Norge bryr seg om et lite kvalitetsavvik på julegodtet!!

Jeg kan ikke skjønne at de ikke lar de fattige bestemme selv om de vil ha sjokoladen eller ikke...

Helt enig,jeg har en bror som bor langt unna meg,stemplet som en av de fattige i samfunnet og mottar julemat fra frelsesarmeen og får rekvisisjonslapper på klær han også får fra frelsesarmeen.

Så jeg hadde absolutt ønsket at det overflødige skal komme de svakerestilte til gode.

Gleder meg til han kommer til jul,da skal han få en juleopplevelse han ikke har hatt siden 80 tallet.

Så jeg kan gjøre en forekjell for en person,men hva med alle de andre da???

Tragisk at freia kan ta seg råd til å sette slike høye krav på seg på bekostning av de svake.

Jeg hadde virkelig unt alle en god og fredelig jul med masse god mat og snop.

Er det ikke KIWI som har avtaler med frelsesarmeen om at de gir vekk endel av maten pga dato??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de sier kvalitetsavvik så mener de sikkert bare misfarging eller noe sånt tull. Syns godt de kunne latt frelsesarmeen fått den sjokoladen.

Er alltid trist med kasting av god mat.

Endret av Dødspingvinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke KIWI som har avtaler med frelsesarmeen om at de gir vekk endel av maten pga dato??

Da har det skjedd nylig. En kamerat av med jobbet på Kiwi og reagerte sterkt på all maten han kastet som var helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om vi alle går inn på Freias webside og sender en klagemail på måten de håndterer dette?? Kanskje det hjelper litt i allefall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette synes jeg er forkastelig!!

Freia sier at de ikke vil gi sjokoladen til frelsesarmeen fordi det er kvalitetsavvik på varene. Så lenge ikke sjokoladen er farlig, smaker vondt eller inneholder innsekter tror jeg ikke fattige barn i Norge bryr seg om et lite kvalitetsavvik på julegodtet!!

Jeg kan ikke skjønne at de ikke lar de fattige bestemme selv om de vil ha sjokoladen eller ikke...

Dette er forkastelig. Om farge eller fasong er endret kan den jo gies bort likevel. Skjønner at de ikke kan selge det, men å pakke det sammen med frelsersarmeens julemat hadde jo vært perfekt.

Freia; dette er forkastelig sløsing!!!

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkn opp -det kastes spiselig mat i tonnevis hele tiden. Og produsenter og butikker vil ikke gi det bort i stedet, det er dårlig butikk.

Jeg husker at FBI på NRK tok opp dette for en tid tilbake. Utrolig kjipe greier egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes gode personer bl.a. her i byen, som tråler containerne til diverse butikker etter fullt brukbar mat som kastes, for så å distribuere maten videre til fattige. Mat som har gått ut på dato samme dag f.eks. Den er ofte brukbar i lange tider etterpå.

Selv fant jeg en pakke kokt skinke innerst i kjøleskapet for en tid tilbake som hadde gått ut for 2 måneder siden!! Og det var faktisk ikke noe galt med den, ikke luktet den og ikke hadde den noe annen smak enn om den var fersk.

Det sløses noe helt jævlig i vår del av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an… Men jeg blir egentlig ikke overrasket, mer forbannet.

Alle de som kunne fått en ekstra oppmuntring i julen (det er her snakk om 30.000 kilo sjokolade, altså ca 120.000 julegavestørrelse biter på 250 gram hver), og alle de miljømessige ressursene som går til spille. Flaut av Freia/Kraft Foods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bonde jeg kjenner forere kuene sine med sjokolade. De spister alt bortsett fra Bounty. :ler:

Syns også det er rart at all denne sjokoladen går på dynga. Det er sikkert fullt spiselig selv om det er noen skjønnhetsfeil her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er forkastelig!!

Det er ikke noe nytt, det. Kiwi-kjeden kaster for eksempel enorme mengder mat til og med før den går ut på dato, på grunn av dato-garantien sin. Men de nekter likevel å gi det til Frelsesarmeen etc.

For øvrig er det jo uansett for jævlig av det finnes mennesker i dette landet som trenger slik veldedighet. Det er en skam! Og det burde vært unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bonde jeg kjenner forere kuene sine med sjokolade. De spister alt bortsett fra Bounty. :ler:

Syns også det er rart at all denne sjokoladen går på dynga. Det er sikkert fullt spiselig selv om det er noen skjønnhetsfeil her og der.

Produserer melk med sjokoladesmak de kyrne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva om vi alle går inn på Freias webside og sender en klagemail på måten de håndterer dette?? Kanskje det hjelper litt i allefall?

Godt forslag. Jeg har virkelig sansen for at noen kommer med en løsning i stedet for å bare klage. Har du email adressen? Skal vi lage et felles brev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes også det er dårlig av Freia.

var på sjokoladefabrikk i england, og der solgte de de sjokoladene som hadde "kvalitetsfeil" som farge, bulking og annet, i poser til en billigere penge.

dette var knallbra, vi kjøpte hver vår pose alle mann, og sjokoladen var knallgod den selv om den var "feilfabrikat".

om det er dårlig butikk å gi bort, så kunne de ihvertfall gjort noe annet en å kaste den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i denne saken, så jeg er litt usikker på hva som er den nøyaktige feilen ved sjokoladen. Slik som jeg ser det så kan det være to grunner for hvorfor de gjør det de gjør.

1. Sjokoladen er faktisk såpass dårlig at det ikke engang er forsvarlig å gi bort.

2. Det er mer økonomisk forsvarlig å destruere varene enn å dele de ut til de såkalt fattige.

Jeg tror ikke de ødelegger varene for å være slemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Produserer melk med sjokoladesmak de kyrne da?

:ler:

De vil vel sikre seg at ikke sjokoladen blir solgt videre, vel. Når man ser at mennesker får seg til å ta imot mat fra Frelsesarmeen og så selge det videre skulle ikke det forundre meg om denne sjokoladen havnet i butikkene også. Vanskelig å sikre seg mot slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på sjokoladefabrikk i england, og der solgte de de sjokoladene som hadde "kvalitetsfeil" som farge, bulking og annet, i poser til en billigere penge.

dette var knallbra, vi kjøpte hver vår pose alle mann, og sjokoladen var knallgod den selv om den var "feilfabrikat".

Tror Nidar har planer om, hvis de ikke allerede har gjort det da, om å åpne et utsalg der de selger feilvarer billigere. Dette istedet for å kaste helt grei sjokolade og div., selv om de har kosmetiske feil. Bra tiltak synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Nidar har planer om, hvis de ikke allerede har gjort det da, om å åpne et utsalg der de selger feilvarer billigere. Dette istedet for å kaste helt grei sjokolade og div., selv om de har kosmetiske feil. Bra tiltak synes jeg  :)

mmmm.... :sikle:

og jeg som er nidar-fan! det må utforskes. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmm....  :sikle:

og jeg som er nidar-fan! det må utforskes.  :ler:

Problemet er bare at Nidar ligger i Trondheim.... :tristbla:

Men har store planer om å innom der en tur neste gang jeg er i byen ja ;)

Må kalle meg selv en nidar-fan jeg og :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...