Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #1 Skrevet 7. desember 2005 Nå er jeg så lei av å prøve å gå ned i vekt. Jeg er 1.60 høy og veier ca 58 kg. Prøver å gå ned ca 2-3 kg men jeg kommer ingen vei. Har slanket meg tidligere og har klart å gå ned 10kg, men nå greier jeg ikke 2 kg engang. Kan noen gi meg noen tips for å komme igang? Jeg sprekker hele tiden, klarer ikke å ha fokus på å ikke spise sjokolade. Det skjer noe med meg etter at jeg har spist lunsj på jobb, da må jeg ha noe godt etterpå. Jeg blir gal, og jeg lurer på om jeg egentlig VIL ned eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #2 Skrevet 7. desember 2005 Du er jo slank, så hvorfor vil du gå ned i vekt? Er det et tall på vekta du har hengt deg opp i, eller er det en spesiell grunn? Trener du?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #3 Skrevet 7. desember 2005 Takk for svar. Nei jeg trener ikke, det har jeg ikke overskudd til. Ikke tid heller for den sakens skyld. Jeg er nok ikke slank akkurat, men egentlig akkurat passe. men du har nok litt rett, er hengt opp i et tall og vil gjerne dit. Prøver å spise ganske sunt, men veldig ofte blir fristelsene for sjokolade altfor store..
Gjest gjest 0 Skrevet 7. desember 2005 #4 Skrevet 7. desember 2005 Så lenge du ikke trener kan du regne med at de 2 kiloen blir sittende eller kommer raskt tilbake
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 jeg vet at det hjelper å trene, men jeg har gått ned ganske mye uten å trene i det hele tatt, kun ved riktig mat, og jeg har holdt vekta lenge, men nå vil jeg alstså litt mere ned, men det går ikke. Er så lei av maten og hele slankestyret, men jeg vil jo ned da.
Gjest gjest 0 Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 Så lenge du spiser riktig og ikke går end er det nok bare bevegelse som hjelper
Gjest Embla s Skrevet 7. desember 2005 #7 Skrevet 7. desember 2005 Nå er jeg så lei av å prøve å gå ned i vekt. Jeg er 1.60 høy og veier ca 58 kg. Prøver å gå ned ca 2-3 kg men jeg kommer ingen vei. Har slanket meg tidligere og har klart å gå ned 10kg, men nå greier jeg ikke 2 kg engang. Kan noen gi meg noen tips for å komme igang? Jeg sprekker hele tiden, klarer ikke å ha fokus på å ikke spise sjokolade. Det skjer noe med meg etter at jeg har spist lunsj på jobb, da må jeg ha noe godt etterpå. Jeg blir gal, og jeg lurer på om jeg egentlig VIL ned eller ikke. ← Kanskje du rett og slett har funnet din trivselsvekt, men at hodet ditt er litt for fiksert på et tall? Hvis du "må ha" sjokolade kan du i prøve å holde deg til ren og mørk sjokolade. Også kommer du vel ikke utenom litt trim? Det er jo bra for deg uansett om du skal gå ned x antall kg eller ikke, og trenger ikke være så voldsomt for å sunn effekt Folk som har greie på det sier jo også at man ikke skal være så opphengt i vekt, at det er andre ting (fettprosent/muskelmasse) som avgjør hvor slank/tykk man er..?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #8 Skrevet 7. desember 2005 Beklager å måtte skuffe deg, men jeg må nok si meg enig med de andre her ang trening. Trening gir mer overskudd på sikt, men det er viktig at du kan finne en treningsform som du trives med. Og det er viktig å legge inn trening som en naturlig del av hverdagen. Selv har jeg valgt jogging, siden jeg trives med det og ikke er avhengig av åpningstiden på treningssenteret. Og så må du slutte å fokusere på vekta! Jeg gikk først ned flere kilo da jeg begynte å trene for et halvt år siden. Ble fornøyd med dette, men så begynte vekta faktisk å gå opp igjen. Nå veier jeg det samme som før jeg begynte å trene, men i omfang er jeg mindre (ja, alle klærne passer fotsatt!). Grunnen er at muskler veier mer (større massetetthet), og jeg har erstattet en del av fettet med muskler. Vekta er jo bare et tall, så fokuser heller på å være sunn i stedet for dette tallet! Lykke til, og husk at å trene skal være lystbetont
Morea Skrevet 7. desember 2005 #9 Skrevet 7. desember 2005 Jeg har akkurat samme måletning. I utgangspunktet kunne jeg tenke meg å trene meg til resultatet, ganske enkelt fordi jeg elsker å trene. Men jeg jobber jo fra åtte til åtte....
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #10 Skrevet 7. desember 2005 Takk for svar. Nei jeg trener ikke, det har jeg ikke overskudd til. Ikke tid heller for den sakens skyld. Jeg er nok ikke slank akkurat, men egentlig akkurat passe. men du har nok litt rett, er hengt opp i et tall og vil gjerne dit. Prøver å spise ganske sunt, men veldig ofte blir fristelsene for sjokolade altfor store.. ← Nå har det seg så at det er faktisk treningen som gir mye av overskuddet til folk. Jeg har også dårlig tid, men jeg har plotta inn at etter jobb, går jeg rett hjem, skifter og stikker ut en tur, jogger, sykler eller snart er det jo skiføre, eller bare går en tur. Så tar jeg middag og alt annet etterpå. Man MÅ sette av seg litt tid til seg selv i løpet av en dag. Og Trening gir overskudd. Prøv så skal du se. Å jeg skal love deg at de to kiloene sikkert dabber av også. Men antagelig siden vekten din har stagnert der den nå er, etter å ha gått ned ti kilo på omlagt kosthold. Så er nok dette trivselsvekten din. Ikke hver så opptatt av de tallene. Ingen kropper er like, og noen har lett beinbygning, mens andre har tyngre. Noen er kraftigere enn natur, mens andre er for tynne av natur. Gud hvor kjedelig verden hadde vært om alle skulle være like. Og det er lov og ta seg en sjokolade i ny og ne. Det er ikke bra å være helt fanatisk. Et normalt sunt norskt kosthold, regelmessige måltider, og fysisk aktivitet er tingen for å holde seg på normal vekt. Og kroppen regulerer seg selv etter hva som er normalt for den. Lytt til kroppen din, spis normalt, og tren og ha det gøy. Lykke til
Nella Skrevet 7. desember 2005 #11 Skrevet 7. desember 2005 De anbefaler jo mange steder å legge inn trening på timeplanen/kalenderen på lik linje med møter, frisør time osv. Må planlegges det også nå... Når du ikke er overvektig må du jobbe hardere for kiloene og da er trening alternativet. 30min raske løpe/jobbetur 4-5dager i uka vil hjelpe på. Og 2,5time i uka må du ha råd til å offre på kroppen din Selv om du ikke er overvektig eller skal mer ned i vekt også. Helsegevinsten av å trene er for stor til at du (og andre) bør la være
Gjest Betty Boop Skrevet 7. desember 2005 #12 Skrevet 7. desember 2005 Skal du ned et par kilo i en fart for å skli inn i antrekket til julebordet så har jeg et forslag. Ta en fastedag og følg opp med et stort glass vann før måltidene resten av uka. Regn med å fyke opp igjen neste uke. Er selvfølgelig enig med resten av gjengen når det gjelder trening. Men kan være vanskelig å få puttet det inn i perioder i livet. Ellers et nyttig tips når det gjelder søthungeren din. Krom! Mineraltilskudd, det funker faktisk!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #13 Skrevet 7. desember 2005 spis LITE karbohydrater. (revita knekkebrød er greit, to om dagen ca) ikke brød, ikke poteter ikke ris ikke pasta, erstatt med blomkål og andre grønnsaker, ikke spis deg stapp mett, spis 5 små måltider hver dag, slutt å spis 3 timer før du skal sove..spis omelett (gjerne legg ost inni som smelter, ost inneholder 0 karbo) drikk mye te (hvis du liker d, med suketter, ikke sukker) velg deg ut en frukt som du spiser litt av et par ganger pr dag (jeg foretrekker fersk ananas) gjør du dette skal du klare og gå ned noen kg på 1-2 uker hvertfall.
Gjest maki i.i Skrevet 9. desember 2005 #14 Skrevet 9. desember 2005 spis LITE karbohydrater. (revita knekkebrød er greit, to om dagen ca) ikke brød, ikke poteter ikke ris ikke pasta, erstatt med blomkål og andre grønnsaker, ikke spis deg stapp mett, spis 5 små måltider hver dag, slutt å spis 3 timer før du skal sove..spis omelett (gjerne legg ost inni som smelter, ost inneholder 0 karbo) drikk mye te (hvis du liker d, med suketter, ikke sukker) velg deg ut en frukt som du spiser litt av et par ganger pr dag (jeg foretrekker fersk ananas) gjør du dette skal du klare og gå ned noen kg på 1-2 uker hvertfall. ← utdrag fra artikelen : Korrekt Karbohydratinntak! skrevet av : Av Brett Hall, R.D - Musclemedia hentet fra : http://www.iform.no HPLK METABOLISME I løpet av de første fem dagene (alt etter aktivitetsnivå) av en høy-protein/lav-karb (HPLK) diett, vil kroppen sakte bruke av, forbrenne og til slutt tømme glykogenlagrene i muskulaturen og leveren. Glykogenlagrene forbrennes først, fordi de er den lettest tilgjengelige kilden til glykose-energi for kroppen og hjernen. Det skjer veldig lite, om noen som helst, fettforbrenning i denne perioden. Det dramatiske vekttapet som sees i den innledende fasen av HPLK dietten, består nesten kun av glykogen og vann. Vanntapet er underordnet glykogentap, fordi glykogen lagres med tre ganger egen vekt bestående av vann. Og når glykogen forbrennes, blir vann frigjort. hele artikelen: http://www.iform.no
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå