Gå til innhold

Alene på sydentur


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Noen som har reist alene til syden i to uker her? Skulle egentlig reise sammen med flere, men enkelte er det så mye om og men med så det se ut til at jeg kommer til å dra alene. Jeg blir uten bad i fire uker i februar, så ett eller annet sted skal jeg dra. Har tenkt å lese masse og kose meg i sola og er ikke typen som blir desperat dersom jeg ikke blir kjent med noen og vil ikke til et av de verste festestedene. Har heller ikke lyst til å vasse i småunger. Blir to uker lenge når man drar alene? Og hvor bør jeg dra? Har aldri vært i Asia, bare på sydenmål i Europa. Og det må ikke være svindyrt. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktfat

jeg dro til hellas en uke alene i juni 02, og en uke var nok.

jeg synes det er deilig å være alene og hadde ingen problemer med det, men ble litt ensomt; savna kjæresten. var heller ikke så veldig interessert i å bli kjent med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du dra i februar begrenser hvertfall reisemålet seg litt. Europa blir vel kanariøyene. Spørs hva du mener er dyrt, og om du vil reise uspesifisert. Om du reiser uspes. alene kan du risikere å dele rom med noen, husk det.

Selv ville jeg ikke dratt alene men det er fordi jeg hadde følt meg litt "forlatt". Er det ok for deg å reise alene, ville jeg dratt om jeg var deg. Asia tror jeg går for å være ganske trygt, du kan jo reise et sted der det er andre nordmenn som pleier å dra også, feks Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på Thailand, ja, Thailand eller Tenerife. Hvor i Thailand vil dere som har vært der anbefale? Må være med et av charterselskapene, har ikke tenkt å begynne å bestille fly og hotell på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan reise med et selskap som driver med opplevelsesreiser i små grupper . Har vært på flere slike turer og de aller fleste i gruppen reiser alene, man blir som en liten familie og opplever ting utenfor allfarvei. anbefales !

www.gapadventures.com, kan også bookes gjennom www.statravel.no

:VJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skal være svindyrt, tror jeg ikke opplevelsesreiser er noe for deg! Har ikke vært hverken i Thailand eller Tenerife selv, men om du drar til et av de vanlige feriestedene i Thailand burde det være ok. "Hele" Tenerife er vanlig å dra til, så du kan sikkert ikke bomme så stort der heller. Men spørs jo hva du forventer deg! Hva med å sjekke ut ulike reisebyråer, hente noen kataloger etc? Sjekke litt priser og hva de ulike stedene tilbyr av aktiviteter. Eller vil du heller ligge mest på stranda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du først skal dra til Kanari øyene er Tenerife den fineste plassen. Og gjerne Los Gigantes som er en koselig liten fiskerlandsby.

Thailand er blitt mer og mer som Kanariøyene, spesielt om du reiser til steder som Phuket og Hua hin. Masse svensker og tyskere! Og nordmenn selvfølgelig, men de gjør ikke like mye ut av seg ;)

Jeg ville anbefalt Koh Lanta eller Krabi hvis du drar til Thailand. Og bestill bare flybillettene hjemmeifra og kanskje første natten på hotell. Resten tar du der nede. MYE billigere enn å bestille gjennom et byrå i norge!!

Lykke til og god tur! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...