AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #1 Skrevet 11. november 2022 Jeg har de siste ukene hatt forverring av min psykiske helse. Legen vil ha meg inn en gang i uka for jevnlige vurderinger. Han er klar over at jeg ser/ hører ting (hallusinasjon), men ikke alvorlighetsgraden fordi jeg (alltid) har klart å mobilisere meg ute blant folk… nå slår verden sprekker. Jeg står på knust glass og der knust glass foran meg. Jeg opplever at en skapning trekker meg ut gjennom glassveggen/ ned i glassgulvet… ansikter til andre vrenges og jeg får beskjed om å skade meg/ ikke ta medisiner og sånn… idag er det satt opp ny legetime, og jeg er redd legen skal observere enda mer forverring og at han velger å legge meg inn på tvang…. Hva skal jeg gjøre? Ikke møte opp? Mobilisere alt jeg klarer og bagatalissere alt til legen? Jeg er kjemperedd legen.. men er redd skapningen som jeg ser og hører også.. skal jeg satse på at alt dette bare kan gå over av seg selv…? Anonymkode: c009b...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 Det beste du kan gjøre er å møte til timen og være ærlig med legen. Hva som skjer etter må du bare vente med. Rapporterer tråden til moderatorene så du ikke får mange rare svar Anonymkode: e38d0...575 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Vær ærlig med legen. Anonymkode: 35b8d...ff2
Wilma89 Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 Hva med å be om en frivillig innleggelse? Høres jo ut som det er noe du er i behov av❤️ 4 3
Dina87 Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det beste du kan gjøre er å møte til timen og være ærlig med legen. Hva som skjer etter må du bare vente med. Rapporterer tråden til moderatorene så du ikke får mange rare svar Anonymkode: e38d0...575 Jeg har jo ikke skrevet noe om selvskading/ suicid … jeg tåler alle typer svar. Er oppegående nok til å sortere ut «rare» svar…
Heydayotheinterweb Skrevet 11. november 2022 #6 Skrevet 11. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har de siste ukene hatt forverring av min psykiske helse. Legen vil ha meg inn en gang i uka for jevnlige vurderinger. Han er klar over at jeg ser/ hører ting (hallusinasjon), men ikke alvorlighetsgraden fordi jeg (alltid) har klart å mobilisere meg ute blant folk… nå slår verden sprekker. Jeg står på knust glass og der knust glass foran meg. Jeg opplever at en skapning trekker meg ut gjennom glassveggen/ ned i glassgulvet… ansikter til andre vrenges og jeg får beskjed om å skade meg/ ikke ta medisiner og sånn… idag er det satt opp ny legetime, og jeg er redd legen skal observere enda mer forverring og at han velger å legge meg inn på tvang…. Hva skal jeg gjøre? Ikke møte opp? Mobilisere alt jeg klarer og bagatalissere alt til legen? Jeg er kjemperedd legen.. men er redd skapningen som jeg ser og hører også.. skal jeg satse på at alt dette bare kan gå over av seg selv…? Anonymkode: c009b...a7c Det er ikke så ille å være tvangsinnlagt. Du får gratis mat og meds. Kommer an på hvor du er innlagt i landet. Noen steder er jævlige pga personalet er maktsyke rasshøl.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #7 Skrevet 11. november 2022 Som andre sier kan du be om frivillig innleggelse, så blir det ikke tvang. Det kan høres ut som om du vil trenge hjelp med dette. Anonymkode: acb43...94d 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #8 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har de siste ukene hatt forverring av min psykiske helse. Legen vil ha meg inn en gang i uka for jevnlige vurderinger. Han er klar over at jeg ser/ hører ting (hallusinasjon), men ikke alvorlighetsgraden fordi jeg (alltid) har klart å mobilisere meg ute blant folk… nå slår verden sprekker. Jeg står på knust glass og der knust glass foran meg. Jeg opplever at en skapning trekker meg ut gjennom glassveggen/ ned i glassgulvet… ansikter til andre vrenges og jeg får beskjed om å skade meg/ ikke ta medisiner og sånn… idag er det satt opp ny legetime, og jeg er redd legen skal observere enda mer forverring og at han velger å legge meg inn på tvang…. Hva skal jeg gjøre? Ikke møte opp? Mobilisere alt jeg klarer og bagatalissere alt til legen? Jeg er kjemperedd legen.. men er redd skapningen som jeg ser og hører også.. skal jeg satse på at alt dette bare kan gå over av seg selv…? Anonymkode: c009b...a7c Hvorfor vil du ikke legges inn? Du må jo det for å bli frisk. Syntes ikke du skal bagatellisere noen ting, dette er snakk om livet ditt - hvis du vil få et fint liv burde du ta imot all hjelp du kan få. Er tydelig at du er veldig, veldig syk. Anonymkode: 29095...775 3
Heydayotheinterweb Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 1 hour ago, Wilma89 said: Hva med å be om en frivillig innleggelse? Høres jo ut som det er noe du er i behov av❤️ Da må du vente 6 måneder
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 Wilma89 skrev (1 minutt siden): Hva med å be om en frivillig innleggelse? Høres jo ut som det er noe du er i behov av❤️ Kommer aldri til å legge meg inn frivillig, å være innlagt er det verste jeg vet! Anonymkode: c009b...a7c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 Heydayotheinterweb skrev (Akkurat nå): Det er ikke så ille å være tvangsinnlagt. Du får gratis mat og meds. Kommer an på hvor du er innlagt i landet. Noen steder er jævlige pga personalet er maktsyke rasshøl. Har ingen gode opplevelser med å være innlagt, verken frivillig eller på tvang.. Anonymkode: c009b...a7c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 Du blir ikke frisk på egen hånd. Be legen hjelpe deg, og vis han gjerne denne tråden der du forklarer ganske godt dine hallusinasjoner Anonymkode: 82ed9...b62 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #13 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer aldri til å legge meg inn frivillig, å være innlagt er det verste jeg vet! Anonymkode: c009b...a7c Vil du heller ende i en full psykose og eventuelt ende med å skade andre mennesker? Noen ganger må man gjøre ting man virkelig ikke liker, for å kunne få et bedre liv. Anonymkode: 29095...775 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #14 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil du ikke legges inn? Du må jo det for å bli frisk. Syntes ikke du skal bagatellisere noen ting, dette er snakk om livet ditt - hvis du vil få et fint liv burde du ta imot all hjelp du kan få. Er tydelig at du er veldig, veldig syk. Anonymkode: 29095...775 Ja… jeg bare liker ikke å være innlagt… det vet legen og, men det er jo han som har makten om han vurderer det må til… og det er bare så inngripende… Anonymkode: c009b...a7c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #15 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil du heller ende i en full psykose og eventuelt ende med å skade andre mennesker? Noen ganger må man gjøre ting man virkelig ikke liker, for å kunne få et bedre liv. Anonymkode: 29095...775 Nei, jeg vil ikke det… men kanskje jeg heller bør prøve ut medisiner.. Jeg har aldri vært til fare for andre uansett hvor dårlig jeg har vært og det kommer jeg aldri til å gjøre. Har såpass kontroll og kontrollen har aldri glippet før… er bare skummelt for meg selv. Anonymkode: c009b...a7c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #16 Skrevet 11. november 2022 Bruker du ingen medisiner nå? Har du brukt det før? Hva i såfall? Anonymkode: 51096...30c
Embla Othea Skrevet 11. november 2022 #17 Skrevet 11. november 2022 Jeg skjønner at du ikke vil bli innlagt, men det høres ut som du trenger det nå ❤️ Vær ærlig med legen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #18 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg vil ikke det… men kanskje jeg heller bør prøve ut medisiner.. Jeg har aldri vært til fare for andre uansett hvor dårlig jeg har vært og det kommer jeg aldri til å gjøre. Har såpass kontroll og kontrollen har aldri glippet før… er bare skummelt for meg selv. Anonymkode: c009b...a7c Er jo første gang for "alt", som man sier. Dessuten, nå er jeg ikke noe ekspert, men er det ikke noe som heter at man "ikke skal være fare for seg selv og andre" ? Så det å være fare for seg selv er heller ikke akkurat tipp topp. Hvordan skal man ellers vite at du tar medisiner om du går med på det? Derfor er frivillig innleggelse et godt forslag, som et par stykker her har nevnt. Man kan ikke stole på at du tar medisiner bare ved å gi dem til deg. Et av mine familiemedlemmer har gått gjennom noe sånt som dette og hen tenkte hele tiden at pillene hen fikk var "gift", så da er det ikke lett å få hen til å ta sånn type medisin frivillig. Anonymkode: b08e8...671
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #19 Skrevet 11. november 2022 Hva tenker du kan hjelpe, da? Du kan jo ha en åpen dialog med din fastlege og legge frem hva du mener kan hjelpe deg. Anonymkode: acb43...94d
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #20 Skrevet 11. november 2022 Leit å høre at du har det så vanskelig, ts❤️ Hvis du absolutt ikke vil legges inn, hadde du kunnet spørre om det var mulig å komme til på en dagavdeling, med daglig oppmøte og hjelp? Så kunne du dratt hjem igjen hver dag? Jeg kjenner ikke til dette systemet eller hva som er mulig, men det går kanskje an å spørre? Håper du får god hjelp, på en eller annen måte. Fastleger er ikke spesialisert til å kunne hjelpe med dette, så du trenger nok hjelp fra en psykolog, på en eller annen måte❤️ Anonymkode: dd197...963
Anbefalte innlegg