Gjest gjest Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 julegave altså. det varierer her.denne gangen ønsker han seg noe til 2500.det syns jeg egentlig er alt for mye,men jeg har råd til det. lillebroren ønsker seg ikke noe spesielt,han er mye mindre,så jeg kommer ikke til å kjøpe noe dyrt.sånn sett så jevner det seg ut. tror jeg er ganske annerledes jeg!for folk kjøper jo dyre ting som bare det.jeg får litt dårlig samvittighet jeg.det hørtes rart ut!jeg er jo glad for at jeg faktisk har råd,men syns det er over the top. hva synes dere?han er forresten 12 år.
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Jeg bruker +/- 1000 kr. Helst litt mindre dersom jeg kan få det til å matche ønskelista Og begge to får ca like dyre presanger. Det dyreste jeg har gitt var 2000 kr til hver. Da hadde vi hatt veldig dårlig råd i mange år og det var den første jula etter at jeg begynte å jobbe igjen. Jeg hadde lyst til virkelig å trå til. Artig, men det var kun den ene gangen. Hadde sikkert gitt dyrere presanger dersom økonomien hadde tillatt det.
Gjest gjest Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 ja,1000 kr er mer etter min smak! men så er det nå bare en gang i året da. man vil jo gjerne gi noe de virkelig ønsker seg.
Svart Katt Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Mine foreldre gir barna sine gaver til ca femhundre kroner. Men så er det nå snakk om voksne barn - og i tillegg er det barnebarn inne i bildet, så det drypper nok litt mer på dem.
Pasha Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 mine foreldere bruker nok (har aldri spurt dem.. men kan jo tenke meg hva ting koster) mellom 2000-4000 kr på min bror og meg. med i denne prisen er jo også gave til våres samboere. (får gjerne noe sammen + at hver av oss gjerne også får en gave alene..jeg og broren min gjerne et par) Hva jeg kommer til å bruke på mine egene barn en gang i fremtiden vet jeg ikke helt. kommer nok helt ann på økonomien. alder og ønsker. men rundt en 1000lapp kan jeg tenke meg
Gjest Turi Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 Vi kjøper det vi ønsker til barna vi. I år blir det dyr gave til eldstemann, for han trenger slalåmutstyr og det får han da til jul. Det ville han jo måttet ha uansett, men regner vi det inn blir det fort et par tusen i gaver til ham. Vesla på 2 år er det vanskelig å finne så dyre ting til, og hun får ting når hun trenger dem uten at vi kaller det julegaver - hun skjønner jo ikke noe av det. Tipper på at hun får et eller annet fra lekebutikken til 3-400 kroner av oss i år.
Gjest julenissen Skrevet 7. desember 2005 #7 Skrevet 7. desember 2005 Vi gir barna gave for ca en tusen lapp. ofte ønsker/trenger de dyrere ting, da er besteforeldrene glade for å få spleise I tillegg gir barna gaver til hverandre for 2-300 kroner som vi betaler Barna er 12, 13 og 5 år Hvis det hadde vært økonomisk rom for det, så hadde vi brukt mere penger på gaver..
Helene Skrevet 7. desember 2005 #8 Skrevet 7. desember 2005 I år kom julegaven til gullet mitt på ca 1000 kroner. Det er noe hun ønsker seg VELDIG. Men egentlig kostet den mer, så jeg fikk besteforeldrene til å spleise med meg.
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #9 Skrevet 7. desember 2005 Dette er vår første jul med barn. Hittil har vi handlet gaver til ham for 1700 kr. Det blir sikkert noen gaver til før vi er i mål, så kanskje ca 2500 kr tilsammen? Hvis han får søsken må vi vel moderere litt, det kan fort bli mye penger. Men foreløpig kan vi ta litt av på gavefronten.
La Luna Skrevet 7. desember 2005 #10 Skrevet 7. desember 2005 Har ikke egne barn, så kan ikke uttale meg der, men jeg veit jo hva mamma og pappa har kjøpt til oss: ca. 400 kroner til hver. Sånn har det vært i alle år, vi er tre stk i alderen 16, 22 og 26. Har vært helt greit for meg synes det er tanken som teller, de anstrenger seg jo alltid for å finne noe jeg har skikkelig lyst på også.
Gjest Hilde Skrevet 7. desember 2005 #11 Skrevet 7. desember 2005 Har to barn og de får for ca. 3ooo kroner hver denne julen.
Gjest umhu Skrevet 7. desember 2005 #12 Skrevet 7. desember 2005 o, jeg har da saktens råd til ønskene deres,men hvorfor betale dyrt i desember? Alt er jo halv pris i januar. Fråtsing...? Tja, er vel det,emn det hører julen til? Derfor planlegger jeg jul hele året. Handler julegaver hele året. Ofte finner jeg det som er kjøpt inn, dobbelt så dyrt ved juletider.
momo Skrevet 7. desember 2005 #13 Skrevet 7. desember 2005 Blir vel for ca 2000 kanskje litt mer. Så lenge vi har bare 1 barn går det greit og kjøpe litt dyrere gave, eller hvis det er noe spesielt de ønsker seg.
Elbereth Skrevet 7. desember 2005 #14 Skrevet 7. desember 2005 Våre tre på 9, 12 og 15 år får gaver til ca 1000 kr i år. Det varierer litt fra år til år, alt etter hva de ønsker seg.
liv Skrevet 7. desember 2005 #15 Skrevet 7. desember 2005 Vet mamma handler for ca 1000, pappa for 4-500 tror jeg. (skilte) men det er ikke verdien som bryr meg, heller om de finner noe jeg liker
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2005 #16 Skrevet 7. desember 2005 Min datter får noe til 5-600 kroner til jul i år tror jeg. Hun ønsker seg sykkel, men det skal hun heller få til våren.
Gjest Kålungen Skrevet 7. desember 2005 #17 Skrevet 7. desember 2005 Regner med at det blir på ca 1500-2000 kr på gave til han.
nat26 Skrevet 7. desember 2005 #18 Skrevet 7. desember 2005 Det er vår først jul med barn.Han er ikke mer enn 7 mnd til jul så vi kjøper ikke dyre gaver til han nei.Men han får 1000kr på sparekontoen sin så har vi kjøpt en leke til 300kr
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2005 #19 Skrevet 7. desember 2005 i år bruker vi ca 3000 tilsammen på våre to skolebarn, omtrent helt likt fordelt.
Gjest Mayamor Skrevet 9. desember 2005 #20 Skrevet 9. desember 2005 På minstemann ca. 300,- På de fire eldste skolebarna - ca. 1500,- hver. Mayamor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå