Gå til innhold

Bryr du deg


Gjest Gjest_Henna_*

Anbefalte innlegg

Jeg har verdens triveligste naboer og bryr meg selvsagt om hva de mener om meg. Bryr meg i den grad at jeg tar hensyn til andre og liker å gjøre det fint i hus og hage - det er noe som gjør det trivlig både for meg og naboene mine. Vi har et normalt godt naboforhold, hilser og snakker sammen når vi treffes ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spacegirl

Jeg bryr meg om hva naboene syns ja. Bor på et lite sted der alle legger merke til alle, og siden det er så få naboer her så har jeg blitt ganske godt kjent med dem som bor her og omgås dem daglig. Det var annerledes da jeg bodde i Oslo. Der hadde de fleste nok med sitt, og jeg kunne gjøre mye rart før det ble lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg også døyten om hva naboene måtte mene om meg, men så er de rimelig gamle også da. ;) De eneste jeg egentlig virkelig bryr meg om hva de måtte mene om meg er folk som jeg selv beundrer og respekterer.

Men jeg må nok innrømme at jeg har en tendens til å forhåndsdømme folk. Vil ikke gjøre det, men jeg tror de fleste som påstår at de ikke gjør det lyger. Når jeg ikke kjenner folk så gjør jeg meg opp en mening om dem utifra slik de fremstår. Sånn er det bare.

Når det skal sies, så bryr jeg meg om hva folk mener om meg i den grad at jeg selvfølgelig vil at de skal se på meg som en hyggelig person i stedet for en ufordragelig en. Men bortsett fra det bryr jeg meg lite, og det hender ikke rent sjeldent at jeg tar meg en tur over gata og henter post usminket og med sovesveis og hullete pysjamasbokse (ikke noe bra syn!);) (og jeg bor på bygda bare så det er sagt)

Endret av *melis*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Og sett fra andre veien. Har du lett for å dømme folk du ikke kjenner, utifra bare observasjoner? Sette folk i bås uten innsikten til å gjøre det?

Ingen vil vel egentlig være dømmende, men blir jo at man dømmer uten grunnlag for det iblandt, gjerne ubevisst.

Må nok innrømme at jeg nok trekker slutninger her og der, ja..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christineemily

Jeg bor i en helt enorm boligblokk, hvor "alle kjenner alle" og alle vet hva som foregår. Pga at enkelte syns det er svært interessant å vite hva naboen driver med, og så ser det som sin samfunnsplikt å spre det rundt til flest mulig etterpå. Har nå vennet meg til det da, etter å ha bodd her i 10 år, miljøet ellers er upåklagelig :) , men skjønner ikke helt denne interessen for hva naboen gjør. Hvorfor ikke involvere seg i livet til noen en virkelig bryr seg om istedet? Så etter å ha bodd her i såpass mange år har jeg blitt imun for den slags nabosladder, tror jeg, - så lenge det ikke går utover barna mine. Jeg for min del hopper & dr... i hva nabo'n gjør. Det skal være rimelig sensasjonelt tror jeg, før jeg løfter øyenbrynene, - at han kjekkasen i bånn har vært ute på date med en kjendis feks. :ler: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det kommer mye an på hvor man bor.

jeg bryr meg ikke om naboene, og de bryr seg neppe om meg, har enda ikke hilst på naboene i den forstand at jeg har presentert meg for dem, har mest vært et par ord om bikkja hvis han har løpt bort til dem før jeg har fått han inn i bilen...

men en venninne av meg har noen ufordagelige naboer, "alle" kjenner hverandre der hun bor, og et par av verdens største slarvkjerringer bor der.

en gang midtvinters måtte hun parkere bilen ved siden av oppkjørselen til en nabo, for hun har bratt bakke opp til huset, og dårlig bil og isete vei går sjelden bra.

dagen etter så hadde rykter gått oppover hele veien om at hun var kjæreste med gubben (ca 30-40 år eldre enn henne og ungkar...) og at hun var sånn og slik og ditt og datt, bare for at hun ikke kom opp veien til huset sitt.

og en annen gang hadde hun fått en venninne til å kjøpe seg vaskepulver, er et stykke til butikk, og de bruker å gjøre det slik at hvis en av de skal å handle, så spør de gjerne om den andre trenger noe.

noen hadde sett at hun var og hentet vaskepulveret, og vips, så var hun verdens værste mor, vasket ikke klærnene til ungene og matet dem ikke slik hun skulle osv osv osv.

hvis jeg hadde hatt slike naboer hadde jeg ikke gjort mye utenfor dørene og trukket for gardinene, men det hadde vel gått rykter uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varg-Menja

Jeg er veldig tolerant i forhold til hva andre foretar seg, siden jeg er nokså sær selv. Men siden jeg bor på ett lite sted, langt fra folk, så har vi prøvd å gjøre ett godt intrykk på de få naboene vi har. Iom at vi er nokså avhengig av nabohjelp i blant gidder vi ikke å kjøre en høy profil på de særeste sidene våre sånn med en gang. Men vi er ikke helt hysteriske heller, kan ha det litt rotete på utsida av huset til tider, og de har nok sett samboeren min naken inn gjennom kjøkkenvinduet ett par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Jeg bryr meg ikke om hva naboene mine her mener om meg. Bor på hybel i et helt merkelig nabolag i Bergen med naboer som til nå (bodd her i 1.5 år) bare har sett surt på meg mens jeg har hilst blidt på dem. Hehe, de verste har begynt å hilse nå da. Omsider.

Senere i livet kan det hende naboene vil bety mye mer, når jeg har funnet en plass jeg virkelig har tenkt å bo over lenger tid. Ikke bare det at vi har et felles sted vi bor, det blir jo også ofte sånn hvis vi har unger at disse leker sammen. Nabobarn er jo ofte noen av de nærmeste og viktigeste vennene et barn har gjennom oppveksten.

Jeg tror det er viktig for meg hvis jeg skal trives et sted at jeg kjenner naboene mine og kan være sosial sammen med dem. At vi har noe mer tilfelles enn bare det stedet vi bor. Felles grillfester o.l. er gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om hva naboene tenker om meg, og legger ikke merke til hva de selv måtte foreta seg (bortsett fra når musikken dundrer midt på natta..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...