AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Vi vil ut å reise i januar, 2-3 uker. Ser etter billige direktefly til eksotiske reisemål, altså ikke Hellas, Tyrkia, Spania osv. Var heldig før pandemien og kom oss direkte til Krabi for 3000kr ca, pluss hotell selvfølgelig. Noen tips? Anonymkode: 02364...6f9
Kjetil E Skrevet 11. november 2022 #2 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 9.28): Vi vil ut å reise i januar, 2-3 uker. Ser etter billige direktefly til eksotiske reisemål, altså ikke Hellas, Tyrkia, Spania osv. Var heldig før pandemien og kom oss direkte til Krabi for 3000kr ca, pluss hotell selvfølgelig. Noen tips? Anonymkode: 02364...6f9 De mest eksotiske du har er vel Doha, Dubai, New York, Miami og Marakesh. Rutene til Bangkok, Pakistan og Addis Abeba er ikke i bruk for tiden. Det er mulig du har noen charteravganger til Thailand og Kapp Verde hvis det er av interesse. Ellers vil jeg faktisk påstå at Færøyene er en ganske eksotisk opplevelse, men sannsynligvis ikke det du søker. Og ihvertfall ikke i januar.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #3 Skrevet 11. november 2022 Hva snakker Kjetil E om? Det går direktefly til Etiopia/Addis med Ethiopian, det går fly til Bangkok med Thai, det går fly til Paksistan osv, du kommer deg stort sett hvor du vil. Men direktefly er det ikke så mye av fra Oslo, men en kort tur via Stockholm eller København så er mye gjort. Da har du uendelig med muligheter, Thailand, Afrika, Dubai, Singapore, Japan, Qatar osv. Anonymkode: 10e54...44e
Kjetil E Skrevet 11. november 2022 #4 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva snakker Kjetil E om? Det går direktefly til Etiopia/Addis med Ethiopian, det går fly til Bangkok med Thai, det går fly til Paksistan osv, du kommer deg stort sett hvor du vil. Men direktefly er det ikke så mye av fra Oslo, men en kort tur via Stockholm eller København så er mye gjort. Da har du uendelig med muligheter, Thailand, Afrika, Dubai, Singapore, Japan, Qatar osv. Anonymkode: 10e54...44e Det gikk direktefly til Addis, til Bangkok og til Pakistan fra Oslo. Men det gjør ikke det for tiden. Har ikke gjort det siden før pandemien. Eller påstår du at Avinor LYVER. Ja med en mellomlanding kan du komme til de fleste steder i verden. Men TS spurte spesefikk etter direkteruter. 2
Heydayotheinterweb Skrevet 11. november 2022 #5 Skrevet 11. november 2022 3 hours ago, Kjetil E said: De mest eksotiske du har er vel Doha, Dubai, New York, Miami og Marakesh. Rutene til Bangkok, Pakistan og Addis Abeba er ikke i bruk for tiden. Det er mulig du har noen charteravganger til Thailand og Kapp Verde hvis det er av interesse. Ellers vil jeg faktisk påstå at Færøyene er en ganske eksotisk opplevelse, men sannsynligvis ikke det du søker. Og ihvertfall ikke i januar. Dubai var ikke særlig eksotisk, men det var litt fett. Men det er basically bare en drøss skyskrapere langs en motorvei. Du ser byen er bygd i all hast for å imponere. Den hadde null sjel! None! 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #6 Skrevet 12. november 2022 Addis Abeba flyet er absolutt i drift.. Mellom Addis og Oslo går det direkte, mens på vei ned til Addis har du et stop i Stockholm på Arlanda, men du går aldri ut av flyet her. Så sånn sett en "ok" mellomlanding. Thai flyr ikke. Men du kommer til ca de fleste eksotiske steder i verden via Dubai og Qatar, begge veldig greie flyplasser mellomlanding. Tror vel kanskje Sunclass eller noe flyr til Phuket direkte nå i vinter, kan alltids "bare" kjøpe flybilletter der. Anonymkode: a78c2...2c7 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #7 Skrevet 13. november 2022 Kjetil E skrev (På 11.11.2022 den 18.11): Det gikk direktefly til Addis, til Bangkok og til Pakistan fra Oslo. Men det gjør ikke det for tiden. Har ikke gjort det siden før pandemien. Eller påstår du at Avinor LYVER. Ja med en mellomlanding kan du komme til de fleste steder i verden. Men TS spurte spesefikk etter direkteruter. Ethiopian har daglige flyvninger til Addis Anonymkode: c9aa8...c7f
Kjetil E Skrevet 13. november 2022 #8 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ethiopian har daglige flyvninger til Addis Anonymkode: c9aa8...c7f Ja så det etterpå, grunn til at den ikke står blant direkteruter er vel at den går via Stockholm. Så pr dags dato har du faktisk to muligheter for å fly widebody maskiner intra europeisk fra Oslo. Ethiopian til Stockholm og Norse til London. Begge med Dreamliner. Pluss en del charterfly selvsagt. Forøvrig er både Thai og PIAs ruter fra Oslo lagt ned for tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Kjetil E skrev (På 11.11.2022 den 18.11): Det gikk direktefly til Addis, til Bangkok og til Pakistan fra Oslo. Men det gjør ikke det for tiden. Har ikke gjort det siden før pandemien. Eller påstår du at Avinor LYVER. Ja med en mellomlanding kan du komme til de fleste steder i verden. Men TS spurte spesefikk etter direkteruter. Jeg jobber i reisebyrå og ET går direkte, de har avgang fra Oslo Gardermoen direkte, flight nummer ET 715, den regnes som direkte når det ikke er flybytte Anonymkode: 10e54...44e 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Kjetil E skrev (På 13.11.2022 den 18.27): Ja så det etterpå, grunn til at den ikke står blant direkteruter er vel at den går via Stockholm. Så pr dags dato har du faktisk to muligheter for å fly widebody maskiner intra europeisk fra Oslo. Ethiopian til Stockholm og Norse til London. Begge med Dreamliner. Pluss en del charterfly selvsagt. Forøvrig er både Thai og PIAs ruter fra Oslo lagt ned for tiden. Så flink du er som klarer å svare folk på en høflig måte, og ikke skjelle de ut og kalle de stygge ting som du gjorde til meg 20/10. Syns fortsatt det var ufin oppførsel av deg, og du har ingenting med om jeg tar taxi i utlandet eller ikke. Driver du fortsatt og skjeller ut folk som tar taxi i utlandet? Og mener du selv dette er normal oppførsel? Anonymkode: 8c390...6fb
Kjetil E Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så flink du er som klarer å svare folk på en høflig måte, og ikke skjelle de ut og kalle de stygge ting som du gjorde til meg 20/10. Syns fortsatt det var ufin oppførsel av deg, og du har ingenting med om jeg tar taxi i utlandet eller ikke. Driver du fortsatt og skjeller ut folk som tar taxi i utlandet? Og mener du selv dette er normal oppførsel? Anonymkode: 8c390...6fb Når du går på nettet og klager over at det var så sinnsykt dyrt, og du samtidig har gjort det UNØDIG dyrt selv. Ved å velge den desidert dyreste måten å komme seg fra flyplass til hotell. Så er det i sin høyeste grad på sin plass og reagere på sutringen din over høye priser i London. Og det som ihvertfall er ufint er dere som gjemme seg bak AB ikke ville vise brukernavn engang. Endret 21. november 2022 av Kjetil E
Nattens rytter Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 Ikkje direktefly, men du kan jo reisa til Réunion. Me likar òg Seychellene, Maldivane, Sør-Amerika.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 Kjetil E skrev (18 timer siden): Når du går på nettet og klager over at det var så sinnsykt dyrt, og du samtidig har gjort det UNØDIG dyrt selv. Ved å velge den desidert dyreste måten å komme seg fra flyplass til hotell. Så er det i sin høyeste grad på sin plass og reagere på sutringen din over høye priser i London. Og det som ihvertfall er ufint er dere som gjemme seg bak AB ikke ville vise brukernavn engang. Jeg KLAGET ikke, jeg konstanterte at det var veldig dyrt fra sist jeg var i London, noe det var. Du er forøvrig ikke KG-politiet og du bestemmer IKKE hva andre skal skrive her. Om en tråd ikke interesserer deg så kan du heller pelle deg UT av den og gjøre noe mer konstruktivt enn å slenge dritt og hetse folk. Det er nemlig ikke normal oppførsel. Du har heller ikke noe med om jeg tar taxi eller ikke, det er meget spesielt å bli så sint fordi noen tar taxi?! Wtf. Hvis jeg sier jeg tok taxi i Singapore forrige uke, skal du klikke på meg for det og? Ta deg sammen, og lær deg folkeskikk. Du er frekk og ufin. Hva er grunnen til denne slemheten din egentlig? Anonymkode: 8c390...6fb
Kjetil E Skrevet 22. november 2022 #14 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg KLAGET ikke, jeg konstanterte at det var veldig dyrt fra sist jeg var i London, noe det var. Du er forøvrig ikke KG-politiet og du bestemmer IKKE hva andre skal skrive her. Om en tråd ikke interesserer deg så kan du heller pelle deg UT av den og gjøre noe mer konstruktivt enn å slenge dritt og hetse folk. Det er nemlig ikke normal oppførsel. Du har heller ikke noe med om jeg tar taxi eller ikke, det er meget spesielt å bli så sint fordi noen tar taxi?! Wtf. Hvis jeg sier jeg tok taxi i Singapore forrige uke, skal du klikke på meg for det og? Ta deg sammen, og lær deg folkeskikk. Du er frekk og ufin. Hva er grunnen til denne slemheten din egentlig? Anonymkode: 8c390...6fb Jo sånn du skrev det kan det ikke ses på som annet enn sutring over at det er så dyrt. Så da er det på sin plass. Og faktisk kommentere at du selv gjorde det UNØDIG dyrt. For når du selv velger det dyreste alternativet så er det på sin plass å påpeke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå