Damamedmyespørsmål Skrevet 15. november 2022 Forfatter #21 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 19.11): Har ikke egen erfaring, men vet om flere som er fornøyd med Ballerine kobberspiral. Den skal være mindre vond å sette inn enn andre kobberspiraler. Anonymkode: 67841...5ed Takk men er nok ikke et alternativ for meg koster mye kan få det andre gratis
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #22 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 10.40): Ulempen for min del med kobberspiral er at jeg har mensen ca 14 dager hver periode. Da begynner det med svakt blod i ca 5 dager (holder med truseinnlegg) før det gradvis bygger seg opp til sterke blødninger i ca 4 dager (må ha både bind og tampong + skifte ofte). Så er det nye 5 dager med svakere blødninger hvor det holder med truseinnlegg. Fordelen er at jeg slipper hormoner, men usikker på hvordan kobberet påvirker kroppen da jeg dessverre ikke har fått så mye bedre helse av å bytte fra hormonspiral. Fordelen med hormonspiral var at jeg mistet mensen helt, så akkurat det savner jeg. Anonymkode: 0ce46...2ee Kan jeg spørre hvor mye du blødde før? altså om det er veldig stor økning i mengde? Jeg vurderer også bytte til kobberspiral, men dette med sterkere blødninger skremmer meg litt. Jeg har relativt lite blødninger ved vanlig mens, så en normal tampong holder i 6-8 timer. AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 17.54): Hatt mye «problemer» med alle varianter. Nå bruker jeg ingen verdens ting og har menstruasjon med glede i stedet. En liten befrielse å slutte med alt sånn. Anonymkode: b06a1...a33 Nå har TS fått prevensjon allerede fra 11 årsalderen på grunn av smertene, hvordan er dine? har de avtatt med årene? Jeg har for øvrig ingen problemer med mensen, men jeg tar ikke sjansen på å bli gravid. Anonymkode: 2ef04...fb3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #23 Skrevet 15. november 2022 Jeg hadde kobberspiral. Verste jeg har vært borti, og var ikke noe for meg. Men alle er forskjellige, noen funker det veldig bra på. Men dette er bare min erfaring. Jeg blødde helt sykt mye under menstruasjon. Før jeg hadde kobberspiral kunne jeg komme unna med bare gul tampong under hele syklusen. Men etter kobberspiral blødde jeg gjennom grønn tampong og nattbind (som jeg måtte bruke på dagtid) i rekordfart. Før kobberspiralen hadde jeg bare moderate menssmerter, mens etter var de helt jævlige. Jeg er en som har vært gjennom mye smerter, operasjoner og har kronisk migrene. Men de smertene var helt for jævlige. Jeg valgte å ta ut min kobberspiral etter 6 måneder. Anonymkode: 6a33e...032
J.k Skrevet 15. november 2022 #24 Skrevet 15. november 2022 Er veldig fornøyd med kobberspiral. Har mer utflod rundt mens tider og kanskje hakket mer pms men ikke merket noe mer om det. Har dog utsatt litt å skifte så er vel på tide no 😅 hatt den i ca 7 år 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå