Katten.2.0 Skrevet 27. mai #2621 Skrevet 27. mai Callisto83 skrev (1 time siden): For det første, så var det personer som faktisk kjente både VK og JHA som reagerte på det. For det andre, så satt ikke 86 659 andre innbyggere i Kristiansand sammen med JHA og drakk kaffe når de ble spurt. Fra før av vet vi at JHA og VK bl.a ble sendt vekk fra en militærøvelse på Odderøya der de dukket opp å trodde de kunne være med. Legger man godviljen til litt, så skjønner man selvsagt hvorfor dette ble oppfattet som mistenkelig. Det at man har lagt godviljen til i absolutte alle veikryss har ført til et av de største justismordene i nyere norsk historie. 15 5
Chiubi Skrevet 28. mai #2622 Skrevet 28. mai Callisto83 skrev (13 timer siden): For det første, så var det personer som faktisk kjente både VK og JHA som reagerte på det. For det andre, så satt ikke 86 659 andre innbyggere i Kristiansand sammen med JHA og drakk kaffe når de ble spurt. Fra før av vet vi at JHA og VK bl.a ble sendt vekk fra en militærøvelse på Odderøya der de dukket opp å trodde de kunne være med. Legger man godviljen til litt, så skjønner man selvsagt hvorfor dette ble oppfattet som mistenkelig. Da man først hadde bestemt seg for at VK var skyldig, ble absolutt alt ved ham mistenkelig. Det at han ikke viste tegn til anger ble brukt som bevis på at han hadde "varig svekkede sjelsevner'. Med den kunnskapen vi sitter på i dag, er svaret så mye enklere : hvordan kan man angre på noe man ikke har gjort? Hvorfor tviholder du fremdeles på at VK er skyldig, selv om det er bevist at han ikke var i Baneheia da ugjerningene ble begått? Har du tungt for å forstå at han er frikjent og at han ikke hadde noe med saken å gjøre? Han har fått en uforbeholden unnskyld fra høyeste hold, og han kommer til å få en erstatning på over 50 millioner for den urett han har måttet tåle. 19
Vingemutter Skrevet 28. mai #2623 Skrevet 28. mai (endret) Callisto83 skrev (14 timer siden): For det første, så var det personer som faktisk kjente både VK og JHA som reagerte på det. Er noen sitert på å ha sagt noe om dette før de ble arrestert? Callisto83 skrev (14 timer siden): For det andre, så satt ikke 86 659 andre innbyggere i Kristiansand sammen med JHA og drakk kaffe når de ble spurt. Nordmenn er et av de mest kaffedrikkende folkeslagene i verden, og om Jan Helge satt med en venn når han tok seg en kopp, så smitter ikke skyld over på denne vennen. Og så er det dette med "når de ble spurt". Hva nøyaktig ble de spurt om? "Hei, vil dere bli med opp i Heia for å lete etter jentene?", eller var det "Hei, skal dere opp i Heia for å lete etter jentene?"? Den første er en invitasjon til å bli med på letingen, den andre er et spørsmål om de var invitert eller hadde tenkt seg opp på eget initiativ. Kan du tenke deg at noen som kjente de to bøllefrøene ville ønsket å ha Viggo der, og bedt dem om å komme? Eller tror du at de aller fleste ønsket at spesifikt de to ikke skulle blande seg oppi denne letingen? Og tror du at Viggo kanskje hadde nok selvinnsikt til å gjette at de ikke var ønsket? Ellers så er det ett poeng som ikke helt holder med å vise til innbyggertallet i hele Kristiansand. Befolkningen på Eg og Grim var jo ikke så stor, og det er naturligvis her det vil være størst følt behov for å delta i en slik leteaksjon. Callisto83 skrev (14 timer siden): Fra før av vet vi at JHA og VK bl.a ble sendt vekk fra en militærøvelse på Odderøya der de dukket opp å trodde de kunne være med. De trodde ikke at de kunne være med, men de syntes det var spennende å prøve å være litt med likevel, ved å snike seg rundt i området med camo-klær. De var yngre den gang, mer rampete, og en militærøvelse er tross alt bare voksne menn som leker krig. De ble oppdaget og bryskt bortvist. Å lete etter bortkomne barn er noe mer alvorlig, og guttene var eldre og litt modnere, og selv en uskyldig Viggo ville trolig skjønt at han ikke hadde noe der å gjøre og at han nok var ganske uønsket. Callisto83 skrev (14 timer siden): Legger man godviljen til litt, så skjønner man selvsagt hvorfor dette ble oppfattet som mistenkelig. På den annen side, om man først er overbevist om at en person er skyldig, har man en tendens til å legge vondviljen til, og oppfatte alt han gjør eller ikke gjør som mistenkelig. Endret 28. mai av Vingemutter Presisering 13
Hansehan Skrevet 28. mai #2624 Skrevet 28. mai Callisto83 skrev (15 timer siden): For det første, så var det personer som faktisk kjente både VK og JHA som reagerte på det. For det andre, så satt ikke 86 659 andre innbyggere i Kristiansand sammen med JHA og drakk kaffe når de ble spurt. Fra før av vet vi at JHA og VK bl.a ble sendt vekk fra en militærøvelse på Odderøya der de dukket opp å trodde de kunne være med. Legger man godviljen til litt, så skjønner man selvsagt hvorfor dette ble oppfattet som mistenkelig. Hadde de vært med på letingen, så hadde det garantert også blitt sett på som mistenkelig. 11 1
Blåklokke_ Skrevet 28. mai #2625 Skrevet 28. mai De ble av naboer oppfattet som usedvanlig barnslige for alderen og spenningssøkende gutter som lekte krig i skogen så jeg er ikke overasket over at de ikke deltok i letingen. Kanskje de var slitne etter å ha løpt i skogen. Litt krasse og fåmælte sa kameratene. Som etter en hard treningsøkt
Kardemommete Skrevet 28. mai #2626 Skrevet 28. mai Hansehan skrev (40 minutter siden): Hadde de vært med på letingen, så hadde det garantert også blitt sett på som mistenkelig. Jeg ser for meg overskriftene. De 2 tenårings monstrene deltok i letingen. De ønsket nok å gjenoppleve spenningen fra ugjerningene uttalte Konstabel Pedersen, Det er et helt vanlig mønster at gjerningspersonene vender tilbake til åstedet som tilskuere skyter Konstabel Hansen inn. 15 2
Kardemommete Skrevet 28. mai #2627 Skrevet 28. mai Blåklokke_ skrev (4 minutter siden): De ble av naboer oppfattet som usedvanlig barnslige for alderen og spenningssøkende gutter som lekte krig i skogen så jeg er ikke overasket over at de ikke deltok i letingen. Kanskje de var slitne etter å ha løpt i skogen. Litt krasse og fåmælte sa kameratene. Som etter en hard treningsøkt Man blir ikke krass og fåmælt av trening. Du burde prøve det en gang. Bra for både kropp og hode og man blir i godt humør av det. 5
Duff Skrevet 28. mai #2628 Skrevet 28. mai Det sto mange fra røde kors i hele fylket klar til å være med på letingen dersom det skulle være behov. Når det ikke var behov for alle de, hvorfor i alle verden skulle det være behov for V? 9
Maia70 Skrevet 28. mai #2629 Skrevet 28. mai Kardemommete skrev (3 timer siden): Jeg ser for meg overskriftene. De 2 tenårings monstrene deltok i letingen. De ønsket nok å gjenoppleve spenningen fra ugjerningene uttalte Konstabel Pedersen, Det er et helt vanlig mønster at gjerningspersonene vender tilbake til åstedet som tilskuere skyter Konstabel Hansen inn. 100%. Og dette hadde blitt gjentatt i tråden(e) i det uendelige.... 7
Millimani Skrevet 28. mai #2630 Skrevet 28. mai Blåklokke_ skrev (På 27.5.2025 den 18.35): Ja men V må vel kan hende ha utrykt seg om at det var merkelig at JH ikke deltok all den tid han var svært opptatt av og aktiv i heimevernet Du kan jo spørre Viggo selv når du får anledning. Ingen her kan svare på det. Dessuten hadde de begynt å gli fra hverandre, og var ikke så mye sammen som tidligere. 1
Rastebenk Skrevet 29. mai #2631 Skrevet 29. mai (endret) Blåklokke_ skrev (På 27.5.2025 den 18.35): Ja men V må vel kan hende ha utrykt seg om at det var merkelig at JH ikke deltok all den tid han var svært opptatt av og aktiv i heimevernet Hva har det med noe som helst å gjøre? Og hvorfor skulle egentlig en 19 år gammel pøbelgutt ha interesse av at to småjenter er savnet? Kardemommete skrev (21 timer siden): Jeg ser for meg overskriftene. De 2 tenårings monstrene deltok i letingen. De ønsket nok å gjenoppleve spenningen fra ugjerningene uttalte Konstabel Pedersen, Det er et helt vanlig mønster at gjerningspersonene vender tilbake til åstedet som tilskuere skyter Konstabel Hansen inn. Her treffer du virkelig spikeren på hodet. Det påstås å være merkelig at VK ikke var interessert i forsvinningssaken, men det hadde garantert blitt sett på som hundre ganger mer mistenkelig hvis han var det. Gjerningsmannen vender tilbake, vil gjenoppleve spenningen. Endret 29. mai av Rastebenk 8 2
Jazzbazz Skrevet 29. mai #2632 Skrevet 29. mai (endret) Blåklokke_ skrev (22 timer siden): De ble av naboer oppfattet som usedvanlig barnslige for alderen og spenningssøkende gutter som lekte krig i skogen så jeg er ikke overasket over at de ikke deltok i letingen. Kanskje de var slitne etter å ha løpt i skogen. Litt krasse og fåmælte sa kameratene. Som etter en hard treningsøkt Dette fremstår som rent oppspinn eller løgn fra din side. Kan du enten finne kilde for disse påstandene, eller slette innlegget? (Påstanden om at de noen år tidligere var barnslige for alderen trenger ikke kilde. Dersom du mener at noen har sagt at de var barnslige for alderen da dette foregikk, kom med kilde. Når mener du at de var slitne etter å ha løpt i skogen? Snakker du om lørdagen nå, når letingen startet? Har setningene dine noe med hverandre å gjøre?) Endret 29. mai av Jazzbazz 11
minimymlen Skrevet 29. mai #2633 Skrevet 29. mai Chiubi skrev (27 minutter siden): Da man først hadde bestemt seg for at VK var skyldig, ble absolutt alt ved ham mistenkelig. Det at han ikke viste tegn til anger ble brukt som bevis på at han hadde "varig svekkede sjelsevner'. Med den kunnskapen vi sitter på i dag, er svaret så mye enklere : hvordan kan man angre på noe man ikke har gjort? Hvorfor tviholder du fremdeles på at VK er skyldig, selv om det er bevist at han ikke var i Baneheia da ugjerningene ble begått? Har du tungt for å forstå at han er frikjent og at han ikke hadde noe med saken å gjøre? Han har fått en uforbeholden unnskyld fra høyeste hold, og han kommer til å få en erstatning på over 50 millioner for den urett han har måttet tåle. Og nå sitter JHA på tiltalebenken og viser null tegn til anger, og bare synes hele greia er "ubehagelig" (dvs det at han må være i retten). Sakkyndige beskriver han som pedofil med høy risiko for gjentakelse. Ikke har hatt mottatt behandling for dette heller, for han har jo kun vært et offer, stakkars. Og blir behandlet deretter. 4 2
Blåklokke_ Skrevet 29. mai #2634 Skrevet 29. mai https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3RBa9/skygget-unna-leteaksjonen
¤flicka¤ Skrevet 29. mai #2635 Skrevet 29. mai Blåklokke_ skrev (11 minutter siden): https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3RBa9/skygget-unna-leteaksjonen Hva er det du vil fram til? Uskyldige mennesker gjør sannsynligvis mange ting hver eneste dag som kan virke mistenkelig om man har tunnelsyn-briller og har lyst til at de skal være skyldig. 7 1
Kardemommete Skrevet 29. mai #2636 Skrevet 29. mai Blåklokke_ skrev (14 minutter siden): https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3RBa9/skygget-unna-leteaksjonen Skygget unna ? De deltok ikke. I likhet med tusenvis av andre som bodde kloss inntil området. Den ene av de var forresten den skyldige, Så politibetjenten hadde iofs delvis rett.. På et vis.. Forresten er denne trollingen du har holdt på med i flere år, hvor du kommer med de samme spørsmålene og vage antydningene kjempebra ! Det gir oss hele tiden nye sjanser til å synligjøre FAKTA og BEVIS i denne saken.. 5 4
yamask Skrevet 30. mai Forfatter #2637 Skrevet 30. mai Blåklokke_ skrev (9 timer siden): https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3RBa9/skygget-unna-leteaksjonen Denne artikkelen beviser jo bare hvor umulig det var for VK på den tiden. Alt ble tolket i verste mening. 3 4
Kardemommete Skrevet 30. mai #2638 Skrevet 30. mai Synes virkelig synd på foreldrene til VK som i 21 år måtte lide seg igjennom dette. De er også ofre for den Pedofile incestøse psykopaten JHA... 9 1 5
Kardemommete Skrevet 8. juni #2639 Skrevet 8. juni https://www.politiforum.no/baneheia-utredningen-er-satt-pa-vent/268446 Flere personer har jobbet heltid med å granske hva som førte til den uriktige dommen mot VK i Baneheia saken. 3
HSV50 Skrevet 10. juni #2640 Skrevet 10. juni Callisto83 skrev (På 24.5.2025 den 16.29): For meg (og mange andre) handler fremdeles Baneheiasaken hovedsaklig om hva som skjedde med to stakkars små jenter. Ikke om hva som skjedde med VK. Det er tydelig at vi har et ulikt utgangspunkt. Jeg har som sagt større tillit til etterforskningsledere som arbeider med en pågående sak, og vitnemål fra den tiden, enn selvutnevnte støttespillere som kommer krypende med pengekrav til staten fordi VK har blitt frikjent. Jeg for min del har sympati både for de to stakkars jentene foreldrene og han som har sonet 21 år uskyldig dømt for en av de verste forbrytelsene man kan dømmes for. Og enda må slite med at folk mener at han nok er skyldig. Stempelet for livet. Og at du fremdeles mener at VK kan være skyldig på tross av at DNA bevis beviser at JHA har løyet og det ikke finnes et eneste teknisk bevis eller DNA-spor som knytter VK til saken begriper jeg ikke. Jeg har vært en av dem som har vært overbevist om at VK var skyldig, fordi det var det vi lærte gjennom den første rettssaken og media. Men når det nå foreligger DNA-spor fra JHA som motbeviser hans forklaring sånn at han nå må tilpasse den til nye spor samtidig som VK spilte fotball når JHA sa de rekognoserte i Baneheia og en haug med andre bevis, vel da innser jeg at jeg tok feil. Justismord skjer. Historien har vist oss det opptil flere ganger 15 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå