Katten.2.0 Skrevet 12. mars 2023 #841 Del Skrevet 12. mars 2023 Se hva som dukket opp i feeden min! Måtte humre litt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Arctus Skrevet 18. mars 2023 #842 Del Skrevet 18. mars 2023 (endret) En selsom opplevelse - men en viktig opplevelse - en historisk viktig opplevelse. Dette var del av motstanden for bare noen få år siden. Redaktører som har så liten kunnskap om saken at man mistenker at mantraet er "all pr er god pr". Dessverre dårlig lydkvalitet så ørepropper kan bli involvert. Karianne Solbrække Bhatti som mener at Jahr ødelegger for seg selv (?) ved å fortelle om bevisene i saken. Eivind Ljøstad som ikke var ansvarlig i 2000 og derfor ikke kan uttale seg, men som samtidig kan bekrefte at ingenting blir gjort nå heller. (2018) Agnostikeren "Tom Engan", vet ikke om jeg hørte riktig navn, men det er uansett ikke av betydning siden ingen bryr seg om agnostikere. Fredrik Solvang, programleder - som vanlig vinglete og kvasireligiøs - intet nytt under solen. Bjørn Olav Jahr - som vanlig overbærende ovenfor mennesker som uttrykker forståelse for pseudo-kunnskap. https://journalisten.no/tom-egeland-karianne-solbraekke-eivind-ljostad/tv-2-redaktor-jeg-kunne-godt-tenkt-meg-a-se-baneheia-saken-bli-vurdert-pa-nytt/270768 Endret 19. mars 2023 av Tom Arctus 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 22. mars 2023 #843 Del Skrevet 22. mars 2023 Avgjørelsen kommer på fredag: https://www.nettavisen.no/nyheter/baneheia-avgjorelse-kommer-fredag/s/5-95-990591 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 22. mars 2023 #844 Del Skrevet 22. mars 2023 Hansehan skrev (1 time siden): Avgjørelsen kommer på fredag: https://www.nettavisen.no/nyheter/baneheia-avgjorelse-kommer-fredag/s/5-95-990591 Bistandsadvokatene (og de etterlatte) strever visst fremdeles med å gi slipp på forestillingen om VKs skyld... «Mine forventninger, ut ifra at riksadvokaten har uttalt at Viggo Kristiansen var i boden sin, og dersom dette er alvorlig ment, må konsekvensene være at man straffeforfølger Jan Helge Andersen. Hvis vi legger det riksadvokaten sier til grunn kan ikke Viggo Kristiansen ha vært på åstedet. Dersom vi skal ta det riksadvokaten sier seriøst er det en logisk konsekvens at Andersen har handlet alene. Da må det innstilles på at han straffeforfølges», sier bistandsadvokat Håkon Brækhus. ^ Neida, Riksadvokaten driver sikkert bare og fleiper i full offentlighet om en av tidenes mest grufulle saker Det er heller ikke noe som helst som tyder på at VK har vært på åstedet, uavhengig av Riksadvokatens konklusjon. Samtidig peker altså stadig flere beviser utvetydig mot JHA, så bistandsadvokaten har jo rett i at videre straffeforfølgelse nå er neste logiske steg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 22. mars 2023 #845 Del Skrevet 22. mars 2023 (endret) Lord Friendzone skrev (1 time siden): Bistandsadvokatene (og de etterlatte) strever visst fremdeles med å gi slipp på forestillingen om VKs skyld... «Mine forventninger, ut ifra at riksadvokaten har uttalt at Viggo Kristiansen var i boden sin, og dersom dette er alvorlig ment, må konsekvensene være at man straffeforfølger Jan Helge Andersen. Hvis vi legger det riksadvokaten sier til grunn kan ikke Viggo Kristiansen ha vært på åstedet. Dersom vi skal ta det riksadvokaten sier seriøst er det en logisk konsekvens at Andersen har handlet alene. Da må det innstilles på at han straffeforfølges», sier bistandsadvokat Håkon Brækhus. ^ Neida, Riksadvokaten driver sikkert bare og fleiper i full offentlighet om en av tidenes mest grufulle saker Det er heller ikke noe som helst som tyder på at VK har vært på åstedet, uavhengig av Riksadvokatens konklusjon. Samtidig peker altså stadig flere beviser utvetydig mot JHA, så bistandsadvokaten har jo rett i at videre straffeforfølgelse nå er neste logiske steg. Ja hva skal man si . Han forsetter i kjent stil Riksadvokaten har sagt at Vk var i bua. og legger til dersom det er alvorlig ment For en fjasete kommentar Er det dette han trekker frem.? ut i fra den grundig redgjørelsen Riksadvokaten la frem. Nei dette er nok engang pinelig Brækhus. Det er vist vanskelig for han å godta,, så det virker som han febrisk prøver å undergrave den jobben Risksadvokaten har gjort Han har ingenting å komme med ,og kommer svært dårlig ut , Han burde konsenterer seg om JHA .Det er han som har drept og voldtatt begge jentene. VK er frikjent. Endret 22. mars 2023 av Lana01 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 22. mars 2023 #846 Del Skrevet 22. mars 2023 (endret) Er spent på Riksadvokaten sin fremlegging på fredag. Det er nok liten tvil om hva utfallet blir, allikevel blir det spennede å høre hva han har å si, ikke minst det som har kommet frem under etterforkningen , også av nyere dato Etter riksadvokatens vurdering lider Andersens forklaring på flere sentrale punkter av svakheter både hva gjelder indre sammenheng og plausibilitet og ikke minst samsvar med andre opplysninger i saken. Andersen plasserer seg selv på sidelinjen og i sin kjerne innebærer forklaringen at alt han gjorde var et direkte resultat av knivtrusler fra Kristiansen. Dette fremstår i seg selv lite troverdig. I tillegg kommer at Andersen har forklart seg skiftende om de seksuelle overgrepene, herunder om når i hendelsesforløpet han https://www.riksadvokaten.no/wp-content/uploads/2022/10/Riksadvokatens-avgjørelse-21.10.2022.pdf Endret 22. mars 2023 av Lana01 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 23. mars 2023 #847 Del Skrevet 23. mars 2023 (endret) Lord Friendzone skrev (På 22.3.2023 den 16.54): Bistandsadvokatene (og de etterlatte) strever visst fremdeles med å gi slipp på forestillingen om VKs skyld... «Mine forventninger, ut ifra at riksadvokaten har uttalt at Viggo Kristiansen var i boden sin, og dersom dette er alvorlig ment, må konsekvensene være at man straffeforfølger Jan Helge Andersen. Hvis vi legger det riksadvokaten sier til grunn kan ikke Viggo Kristiansen ha vært på åstedet. Dersom vi skal ta det riksadvokaten sier seriøst er det en logisk konsekvens at Andersen har handlet alene. Da må det innstilles på at han straffeforfølges», sier bistandsadvokat Håkon Brækhus. ^ Neida, Riksadvokaten driver sikkert bare og fleiper i full offentlighet om en av tidenes mest grufulle saker Det er heller ikke noe som helst som tyder på at VK har vært på åstedet, uavhengig av Riksadvokatens konklusjon. Samtidig peker altså stadig flere beviser utvetydig mot JHA, så bistandsadvokaten har jo rett i at videre straffeforfølgelse nå er neste logiske steg. Nå må du slutte 😂. At han faktisk tørr å uttale seg på denne måten er helt absurd, jeg mister alle ord. Disse bistandsadvokatene som har en lang karriere innenfor juss og politi, at ingen av dem klarer å se skikkelig på saksdokumentene - det er alvorlig pinlig. Ut fra hvordan de har grepet om denne saken sier det meg hvorfor de/han gikk fra en glimrende karriere på politihuset til å bli en simpel bistandsadvokat. De er flinke til å prate, men det er alt. Kjenner jeg blir så provosert over formuleringen deres, at jeg nesten vil si at de driver med en slags konspirasjon. Det er både arrogant, nedlatende og utrolig frekt - ikke bare ovenfor Viggo Kristiansen og familien hans, men også Riksadvokaten, hele embete og Oslo-politidistrikt. At de har baller nok til å uttale seg som de gjør, vil jeg påstå er sosialt selvmord for dem begge. Endret 23. mars 2023 av kraftwerk 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 24. mars 2023 #848 Del Skrevet 24. mars 2023 Som forventet, riksadvokaten vil gjenåpne saken mot Andersen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. mars 2023 #849 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) Begrunnelsen: Begjæring om gjenåpning av straffesak mot Jan Helge Andersen – Riksadvokaten Edit: var visst ingen begrunnelse, statsadvokatenes innstilling med begrunnelse ikke offentliggjort. Endret 24. mars 2023 av Djækklåsst 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 24. mars 2023 #850 Del Skrevet 24. mars 2023 Da ble det som forventet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 24. mars 2023 #851 Del Skrevet 24. mars 2023 Djækklåsst skrev (3 minutter siden): Begrunnelsen: Begjæring om gjenåpning av straffesak mot Jan Helge Andersen – Riksadvokaten "Det vises til redegjørelsen og anførslene i statsadvokatens påtegning, som er dekkende også for riksadvokatens syn." Noen vet hvor denne er offentliggjort? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. mars 2023 #852 Del Skrevet 24. mars 2023 Hank Amarillo skrev (1 minutt siden): "Det vises til redegjørelsen og anførslene i statsadvokatens påtegning, som er dekkende også for riksadvokatens syn." Noen vet hvor denne er offentliggjort? Det er den nok ikke, så får vi se om den blir lekket. Som er tvilsomt, nå som Sjødin ikke er part i saken lenger. Me kan jo være noen utro tjenere i påtalemyndighetene som gjør det. Nå kjenner vi jo detaljene godt nok, men hadde jo vært interessant å lese. Uansett kan dette vanskelig tolkes annerledes enn at riksadvokaten er sikker på at VK var uskyldig, som er noe ganske annet enn "bevisene var litt for svake". 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TwoCupsNoGirls Skrevet 24. mars 2023 #853 Del Skrevet 24. mars 2023 Som forventet ikke det at det kommer til å endre all verdens i forhold til det fjaset som enkelte brukere her inne kommer med. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglaise Skrevet 24. mars 2023 #854 Del Skrevet 24. mars 2023 Er jo litt "artig" at saken nå da skal behandles av Gjenopptakelseskommisjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. mars 2023 #855 Del Skrevet 24. mars 2023 Anglaise skrev (1 minutt siden): Er jo litt "artig" at saken nå da skal behandles av Gjenopptakelseskommisjonen. Vi får vel anta den nye lederen har vett til å holde utrederne som behandlet VKs sak i 13 år borte fra denne begjæringen. Nei, gjenåpning blir nok en formalitet i dette tilfellet. Ila. en måned eller to, tenker jeg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. mars 2023 #856 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) TwoCupsNoGirls skrev (6 minutter siden): Som forventet ikke det at det kommer til å endre all verdens i forhold til det fjaset som enkelte brukere her inne kommer med. Kanskje ikke, men for de som stadig skal snakke om at en frifinnelse av VK kun betyr at bevisene mot ham ikke var sterke nok, så er det jo en betydelig forskjell at Riksadvokaten nå etter alt å dømme kjenner seg sikker på at JHA var alene om drapene og dermed at VK var uskyldig. Intet annet motiv for å gjenåpne en sak enn et mål om domfellelse. Endret 24. mars 2023 av Djækklåsst 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #857 Del Skrevet 24. mars 2023 Jeg lurer på om han risikerer forvaring? Forstår det sånn at maks straff er 2 år, men iom at han har lastet ned overgrepsbilder av barn, har tittet på barn på stranda + fortsatt tviholder på sin forklaring så er det vel en viss gjenntakelsesfare? Kjører rundt med kniv og tok screenshot av voldtektsscene i en skog. Virker ikke helt trygg liksom. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 24. mars 2023 #858 Del Skrevet 24. mars 2023 yamask skrev (22 minutter siden): Jeg lurer på om han risikerer forvaring? Forstår det sånn at maks straff er 2 år, men iom at han har lastet ned overgrepsbilder av barn, har tittet på barn på stranda + fortsatt tviholder på sin forklaring så er det vel en viss gjenntakelsesfare? Kjører rundt med kniv og tok screenshot av voldtektsscene i en skog. Virker ikke helt trygg liksom. Han er jo også anmeldt for falsk anklage: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/han-har-frarovet-meg-21-ar-i-frihet/15609127/ 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. mars 2023 #859 Del Skrevet 24. mars 2023 yamask skrev (23 minutter siden): Jeg lurer på om han risikerer forvaring? Forstår det sånn at maks straff er 2 år, men iom at han har lastet ned overgrepsbilder av barn, har tittet på barn på stranda + fortsatt tviholder på sin forklaring så er det vel en viss gjenntakelsesfare? Kjører rundt med kniv og tok screenshot av voldtektsscene i en skog. Virker ikke helt trygg liksom. Vi får nok ikke vite hva påtalemyndighetene vil gå for på en stund ennå. Det er nok ganske bevisst at de ikke har offentliggjort noen detaljer. De ønsker nok å holde kortene tett til brystet, og så får vi vite tiltalepunktene når den tid kommer. Gjenåpning blir nok en formalitet, ingen sjans i havet for at den nye lederen setter det gode, gamle utreder-radarparet Svor/Nielsen på saken for å forsøke å få utredet et forslag til å avslå osv. Jo mindre vi får vite, jo sterkere sak vil jeg anslå at de mener de har. Motpolen er Lørenskog-saken, hvor det har vært mange kjepphøye kommentarer fra folk i politiet, som er et tegn på at man har så godt som ingenting. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 24. mars 2023 #860 Del Skrevet 24. mars 2023 På VG sin Live-sending sier Svein Holden at de var forberedt på dette utfallet, og at det ikke kom som noen stor overraskelse. Jaha? Alt jeg kan huske av uttalelser fra ham inntil nå, tilsa det motsatte. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå