Callisto83 Skrevet 28. januar 2023 #601 Del Skrevet 28. januar 2023 Djækklåsst skrev (Akkurat nå): Det er kanskje ikke overraskende at noen av de personene som involverer seg i en slik sak ikke er helt A4, på godt og vondt. Det er jo ganske vanlig med interne konflikter i grupper som ellers presterer, det være seg innen lagidrett eller musikk. Kunne virkelig ønske det dreide seg om lagidrett eller musikk... Personlig har jeg ikke valgt meg en "favoritt støttespiller", som det nå ser ut til å gå mot i disse trådene. Tipper dramaet bare vil eskalere når pengekravet blir behandlet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 28. januar 2023 #602 Del Skrevet 28. januar 2023 Callisto83 skrev (19 minutter siden): Jeg har fulgt disse trådene en god stund nå. Tror de fleste har fått det med seg. Det tror jeg også ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 28. januar 2023 #603 Del Skrevet 28. januar 2023 Callisto83 skrev (9 minutter siden): Tipper dramaet bare vil eskalere når pengekravet blir behandlet. Ikke en urimelig hypotese. Som kjent ønsker folk som Tronsrud og Sivertsen ikke penger, bare en krone som en symbolsk sum, men enkelte andre vil nok reagere om de ikke får noe å snakke om. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 28. januar 2023 #604 Del Skrevet 28. januar 2023 Djækklåsst skrev (6 minutter siden): Ikke en urimelig hypotese. Som kjent ønsker folk som Tronsrud og Sivertsen ikke penger, bare en krone som en symbolsk sum, men enkelte andre vil nok reagere om de ikke får noe å snakke om. Den der 1 kronen i symbolsk sum til Tronsrud og Sivertsen kjøper jeg bare ikke.😛 Det fremstår som typisk norsk, høflig måte å be om en belønning, uten og samtidig virke grådig. Ikke kom å si at det ikke ville blitt noen sure miner der i gården hvis det faktisk tikket inn kr 1 på kontoen til de to, og mangfoldige millioner for de selvrapporterte 5000+ timene Klomsæt oppga. (Selv etter at faren til VK måtte betale Klomsæt.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 28. januar 2023 #605 Del Skrevet 28. januar 2023 Callisto83 skrev (8 minutter siden): Den der 1 kronen i symbolsk sum til Tronsrud og Sivertsen kjøper jeg bare ikke.😛 Det fremstår som typisk norsk, høflig måte å be om en belønning, uten og samtidig virke grådig. Ikke kom å si at det ikke ville blitt noen sure miner der i gården hvis det faktisk tikket inn kr 1 på kontoen til de to, og mangfoldige millioner for de selvrapporterte 5000+ timene Klomsæt oppga. (Selv etter at faren til VK måtte betale Klomsæt.) Skuffet over at Jahr ikke har sendt inn krav? Han er vel styrtrik allerede fra boksalget, så kanskje derfor. Noen millioner fra eller til er vel bare for svinn å regne der i gården, ikke verdt tiden det tar å skrive søknad. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 28. januar 2023 #606 Del Skrevet 28. januar 2023 Djækklåsst skrev (55 minutter siden): Det er kanskje ikke overraskende at noen av de personene som involverer seg i en slik sak ikke er helt A4, på godt og vondt. Det er jo ganske vanlig med interne konflikter i grupper som ellers presterer, det være seg innen lagidrett eller musikk. Det har du nok rett i. Mange av de som tørr å se andre veier enn strømmen, er ofte også slik at de kan lettere ubesindig si sin mening / si i mot slik at de lettere uklokt fornærmer og havner i konflikt med andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 28. januar 2023 #607 Del Skrevet 28. januar 2023 Callisto83 skrev (31 minutter siden): Den der 1 kronen i symbolsk sum til Tronsrud og Sivertsen kjøper jeg bare ikke.😛 Det fremstår som typisk norsk, høflig måte å be om en belønning, uten og samtidig virke grådig. Ikke kom å si at det ikke ville blitt noen sure miner der i gården hvis det faktisk tikket inn kr 1 på kontoen til de to, og mangfoldige millioner for de selvrapporterte 5000+ timene Klomsæt oppga. (Selv etter at faren til VK måtte betale Klomsæt.) Tronsrud har flere ganger påpekt poenget, som handler om at dugnadsinnsatsen ikke skulle ha vært nødvendig. Det samme med Sivertsen. Det er hva de vil få frem, og de blir neppe lei seg om de får en symbolsk sum. Hva Klomsæt måtte få bryr de seg neppe om, har ikke sett at de to har noen beef med Klomsæt. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #608 Del Skrevet 28. januar 2023 Jahr har skrevet et støtteinnlegg til Trondsrud og Sivertsen. Pedersen og Helland virker utrolig smålige og bitre. Flau hele greia. Jeg syns dog Jahr, Tronsrud og Sivertsen kommer godt ut av det, og jeg tror ikke et fnugg på at Tronsrud skal ha lekket interne eposter til media. Lettere å tro på at de 2 som nører opp til konflikt, baksnakking og drama hadde gjort noe sånt. Som til og med har havna på kant med "hovedpersonen". 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 28. januar 2023 #609 Del Skrevet 28. januar 2023 Callisto83 skrev (6 timer siden): Jeg har fulgt disse trådene en god stund nå. Tror de fleste har fått det med seg. Ingen er blinde for deg, eller...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 28. januar 2023 #610 Del Skrevet 28. januar 2023 minimymlen skrev (22 timer siden): Klickbait på forsiden av Dagbladet "Gjorde kjempebeslag" og saken egentlig ikke inneholder så mye nytt. https://www.dagbladet.no/nyheter/jakter-svar-blant-600-000-filer/78317470 Det som burde skje nå er at Oslo-politiet overlater den påfølgende etterforskningen av saken til et annet politidistrikt som ikke har vært innblandet i saken før. Bergen var vel en kandidat sammen med Oslo til gjenopptakelse av Viggos sak. Kanskje de heller kan overta etterforskning av saken mot Jan Helge. Cold case kan vel også gå an, men er ikke de kjent for å legge saker på hylla framfor å anbefale ny etterforskning? Slik saken står nå er det et stort svik mot Lena og hennes familie. Det finnes nok av sikre spor på at Jan Helge har vært i nærheten av henne, i tillegg til at hun og Stine hadde identiske knivstikk på halsen. Dette må politiet ta tak i med harde nebb og klør. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #611 Del Skrevet 28. januar 2023 Millimani skrev (41 minutter siden): Det som burde skje nå er at Oslo-politiet overlater den påfølgende etterforskningen av saken til et annet politidistrikt som ikke har vært innblandet i saken før. Bergen var vel en kandidat sammen med Oslo til gjenopptakelse av Viggos sak. Men jeg forstår ikke helt hvorfor Oslo-politiet ikke kan fortsette etterforskningen? De sitter jo på alle detaljer og har frem til nå gjort en utrolig bra jobb. At bistandsadvokatene mener etterforskningen står i stampe kan bety at de ikke får like mye innsyn i etterforskningen som det de ble vant til med Agder-politiet. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 28. januar 2023 #612 Del Skrevet 28. januar 2023 yamask skrev (2 minutter siden): Men jeg forstår ikke helt hvorfor Oslo-politiet ikke kan fortsette etterforskningen? De sitter jo på alle detaljer og har frem til nå gjort en utrolig bra jobb. At bistandsadvokatene mener etterforskningen står i stampe kan bety at de ikke får like mye innsyn i etterforskningen som det de ble vant til med Agder-politiet. Der har du for så vidt et poeng, men de har stadig sine meninger på vegne av de etterlatte. Kanskje burde de fått mer innsyn, kanskje ikke. Det at de ikke får like mye innsyn nå er kanskje mer positivt enn "negativt" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #613 Del Skrevet 28. januar 2023 Millimani skrev (Akkurat nå): Det at de ikke får like mye innsyn nå er kanskje mer positivt enn "negativt" Jeg tror det ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #614 Del Skrevet 28. januar 2023 yamask skrev (1 time siden): Jeg tror det ja. Vil også legge til at jeg mener det er både viktig og riktig at bistandsadvokatene holdes på avstand vedrørende etterforskningen. De har kjempet en hard kamp mot gjennåpningen av saken, og særlig bistandsadvokatene burde forstått at den opprinnelige dommen var hullete, for å si det pent. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 28. januar 2023 #615 Del Skrevet 28. januar 2023 yamask skrev (1 time siden): Vil også legge til at jeg mener det er både viktig og riktig at bistandsadvokatene holdes på avstand vedrørende etterforskningen. De har kjempet en hard kamp mot gjennåpningen av saken, og særlig bistandsadvokatene burde forstått at den opprinnelige dommen var hullete, for å si det pent. Jepp. Mener bistandsadvokater bør ha ingenting med å uttale seg om hvilke personer som bør tiltales eller bør få en ny Rettsak eller bør hindres fra å få det. Det bør være politiets sak alene sammen med påtalemyndighet. Det er vel det som er deres område. Hva er egentlig bistandsadvokatenes rolle? Skal de få vite eller på noen måte styre etterforskernes arbeid? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 29. januar 2023 #616 Del Skrevet 29. januar 2023 Millimani skrev (10 timer siden): Det som burde skje nå er at Oslo-politiet overlater den påfølgende etterforskningen av saken til et annet politidistrikt som ikke har vært innblandet i saken før. Bergen var vel en kandidat sammen med Oslo til gjenopptakelse av Viggos sak. Kanskje de heller kan overta etterforskning av saken mot Jan Helge. Cold case kan vel også gå an, men er ikke de kjent for å legge saker på hylla framfor å anbefale ny etterforskning? Slik saken står nå er det et stort svik mot Lena og hennes familie. Det finnes nok av sikre spor på at Jan Helge har vært i nærheten av henne, i tillegg til at hun og Stine hadde identiske knivstikk på halsen. Dette må politiet ta tak i med harde nebb og klør. Alt tyder vel på at det går mot en ny rettsprosess mot JHA, så ser ikke hvorfor Oslo-politiet skal tas av saken. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. januar 2023 #617 Del Skrevet 29. januar 2023 Djækklåsst skrev (2 timer siden): Alt tyder vel på at det går mot en ny rettsprosess mot JHA, så ser ikke hvorfor Oslo-politiet skal tas av saken. Enig. De har gjort en god jobb i etterforskningen så lang . De har presset JHA i avhør, hemmelig ransaking, overvåkning avlytting . De fant overgrepsmateriale og sexualisering av barn på hans pc De fant også ut om voldtekts anklagene mot JHA, som ble begått før Baneheia drapene. osv De er vel i ferd med å avslutte etterforskningen, der de blant går igjennom 600 000 filer Jeg har troen på at det snart kommer en innstilling på JHA De gjorde også en god jobb i forhold til VK, der de blant annet klarte å finne frem dommerkortet. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 29. januar 2023 #618 Del Skrevet 29. januar 2023 Lana01 skrev (1 time siden): Enig. De har gjort en god jobb i etterforskningen så lang . De har presset JHA i avhør, hemmelig ransaking, overvåkning avlytting . De fant overgrepsmateriale og sexualisering av barn på hans pc De fant også ut om voldtekts anklagene mot JHA, som ble begått før Baneheia drapene. osv De er vel i ferd med å avslutte etterforskningen, der de blant går igjennom 600 000 filer Jeg har troen på at det snart kommer en innstilling på JHA De gjorde også en god jobb i forhold til VK, der de blant annet klarte å finne frem dommerkortet. De klarte i tillegg å finne lydfiler som viser kontakt mellom JHA og flere (?) aktører. "Oppsiktsvekkende" er et ord som blir brukt for å beskrive innholdet. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/polititopp-ringte-andersen-slik-var-samtalen/14962476/ Det er i det hele tatt mange bindinger på kryss og tvers i denne saken, noe som det er bra kommer fram i lyset. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. januar 2023 #619 Del Skrevet 29. januar 2023 minimymlen skrev (11 minutter siden): De klarte i tillegg å finne lydfiler som viser kontakt mellom JHA og flere (?) aktører. "Oppsiktsvekkende" er et ord som blir brukt for å beskrive innholdet. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/polititopp-ringte-andersen-slik-var-samtalen/14962476/ Det er i det hele tatt mange bindinger på kryss og tvers i denne saken, noe som det er bra kommer fram i lyset. Ja, og dette håper jeg blir gransket, når man skal gå igjennom alt som gikk galt i forbindelse med gjenopptakelsen. også de mellom de ulike aktører " en uttalt enighet " " de samlede bevisene var nok osv". Hvem har trukket i hvilken tråder? også går inn i den mail korrenspondanse , som finnes. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 30. januar 2023 #620 Del Skrevet 30. januar 2023 On 1/27/2023 at 6:39 PM, Callisto83 said: Videre, fra samme leserinnlegg til Dagsavisen: "Viggo har sonet, så det holder. Overlasten han har lidd er betydelig. Det er på høy tid at han slipper mer pes nå. Både fra folk flest, pressen og fra de som ønsker å slå billig politisk mynt på feil han begikk for snart 30 år siden." (LINK) Sa artikkelforfatter Bjørn Olav Jahr, som har skrevet to bøker om Viggo og Jan Helge, og dermed bidratt til at disse to ble rikskjendiser på ny, som alle plutselig har inngående kunnskap om 23 år etter Baneheia saken... For Jan Helges del, inneholder også disse bøkene rykter og sladder, for å sverte hans troverdighet. Men det er det vel ikke så nøye med? Ironien er til å ta og føle på. Hvilke rykter mener du sverter Jan Helges troverdighet? Og hvorfor skal noen tro på en mann som har blackout, muligens er dement (i følge han selv) og som ikke klarer å huske at han har voldtatt begge jentene? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå