Rhodiola Skrevet 14. januar 2023 #541 Del Skrevet 14. januar 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, brudd på rommets retningslinjer, brukerdebatt og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 15. januar 2023 #542 Del Skrevet 15. januar 2023 Magefølese trumfer alt. Ingen argumenter å spore. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 16. januar 2023 #543 Del Skrevet 16. januar 2023 18 hours ago, Centimeteren said: Magefølese trumfer alt. Ingen argumenter å spore. Hadde det ikke vært for det så hadde vi vel strengt tatt aldri havnet i denne situasjonen til å begynne med. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 18. januar 2023 #544 Del Skrevet 18. januar 2023 Da har 43 år gamle Viggo fått 10 millioner inn på konto. Og mye mer ventes. https://www.finansavisen.no/samfunn/2023/01/18/7977965/viggo-kristiansen-har-fatt-ti-millioner-inn-pa-konto-i-forskudd-pa-erstatning-fra-staten Gratulerer! Håper han finner seg en koselig kjærest, gode venner, og et riktig godt liv nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 18. januar 2023 #545 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Wow. Har der lest serien til Dagbladet her? Nye opplysninger fra avhørene som ble gjort i 2000 ble gitt ut i sommer https://www.dagbladet.no/spillet-om-sannheten Endret 18. januar 2023 av Samfunnsdebatt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 22. januar 2023 #546 Del Skrevet 22. januar 2023 (endret) Asbjørn Hansen, Erik Erland Holmen Terje Kaddeberg Skaar. Har alle motarbeidet at saken skulle gjenopptas. Wike ble kalt Illojal , fikk beskjed om å ikke bry seg, ,at hun ikke har satt seg inn i saken,og kom med overflatiske konklusjoner. Nå vil ikke etterforskerne svare for seg. Politioverbetjent Ingunn Wike har jobbet med teledata i over 15 år. Da hun ytret sin mening om telebevisene i Baneheia-saken, ble hun stemplet som illojal. – Jeg sa til dem at jeg ikke begynte i politiet for å dømme uskyldige. Og sånn som jeg leser disse rapportene, så kan ikke Kristiansen sin telefon ha vært på åstedet. Så jeg spurte om de kunne se på begge rapportene for meg. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politibetjenten-ble-refset-av-sine-egne-jeg-bryr-meg-ikke/15437995/?fbclid=IwAR0E_CEloiAMGgDFIbD-SRGD2BZfCZwSzYg3EZSU33pOiXck-s8zgNOvUlE Det er flere som burde gå inn i seg selv, og spørre seg hvorfor de er villig til dømme uskyldige, og hvorfor de ikke har vært villig til å rette opp i de feilene som ble gjort Endret 22. januar 2023 av Lana01 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 22. januar 2023 #547 Del Skrevet 22. januar 2023 (endret) Lana01 skrev (50 minutter siden): Asbjørn Hansen, Erik Erland Holmen Terje Kaddeberg Skaar. Har alle motarbeidet at saken skulle gjenopptas. Wike ble kalt Illojal , fikk beskjed om å ikke bry seg, ,at hun ikke har satt seg inn i saken,og kom med overflatiske konklusjoner. Nå vil ikke etterforskerne svare for seg. Politioverbetjent Ingunn Wike har jobbet med teledata i over 15 år. Da hun ytret sin mening om telebevisene i Baneheia-saken, ble hun stemplet som illojal. – Jeg sa til dem at jeg ikke begynte i politiet for å dømme uskyldige. Og sånn som jeg leser disse rapportene, så kan ikke Kristiansen sin telefon ha vært på åstedet. Så jeg spurte om de kunne se på begge rapportene for meg. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politibetjenten-ble-refset-av-sine-egne-jeg-bryr-meg-ikke/15437995/?fbclid=IwAR0E_CEloiAMGgDFIbD-SRGD2BZfCZwSzYg3EZSU33pOiXck-s8zgNOvUlE Det er flere som burde gå inn i seg selv, og spørre seg hvorfor de er villig til dømme uskyldige, og hvorfor de ikke har vært villig til å rette opp i de feilene som ble gjort Selv om Wike ikke hadde noe mandat til å be om en vurdering fra Telenor (møte på Kripos, før møte om en annen sak), ei heller noe penger å tilby, sier en av ingeniørene fra Telenor seg villig til å ta med dokumentene (om telebeviset i Baneheiasaken) og se på dem i påsken (for å se om Viggo kunne vært på åstedet). – Han kom tilbake og sa at det ikke var mulig i det hele tatt, sier Wike. 😳 Hun ringte til Asbjørn Hansen som var Kripos' etterforskningsleder i Baneheia-saken og fikk beskjed om at hun ikke skulle bry seg om dette, fordi bevisene i saken var så sterke. Endret 22. januar 2023 av Samfunnsdebatt 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 22. januar 2023 #548 Del Skrevet 22. januar 2023 Samfunnsdebatt skrev (1 minutt siden): Selv om Wike ikke hadde noe mandat til å be om en vurdering fra Telenor, ei heller noe penger å tilby, sier en av ingeniørene fra Telenor seg villig til å ta med dokumentene (om telebeviset i Baneheiasaken) og se på dem i påsken (for å se om Viggo kunne vært på åstedet). – Han kom tilbake og sa at det ikke var mulig i det hele tatt, sier Wike. 😳 Hun ringte til Asbjørn Hansen som var Kripos' etterforskningsleder i Baneheia-saken og fikk beskjed om at hun ikke skulle bry seg om dette, fordi bevisene i saken var så sterke. Dette er så ille, fra flere, som har gått en lang vei for å hindre en gjenåpning. Håper dette vil få konsekvenser. man har en opplysningsplikt , Plikt til å opplyse om uriktig tiltale eller domfellelse" Her går de altså motsatt veg, der man prøver å kneble den som har opplysninger i saken Hun har faglig tyngde, og det skal helt klart vektlegges i en gjenopptakelse sak 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 22. januar 2023 #549 Del Skrevet 22. januar 2023 Lana01 skrev (2 timer siden): Asbjørn Hansen, Erik Erland Holmen Terje Kaddeberg Skaar. Har alle motarbeidet at saken skulle gjenopptas. og ikke en av dem har gått ut offentlig å beklaget noe som helst, på lik linje med Bente Mevåg, Arne Pedersen m.f. De gjemmer seg for journalister, og nekter å uttale seg. Skammelig! 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 23. januar 2023 #550 Del Skrevet 23. januar 2023 Holmen har beklaget: https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/63528789c59e3ecfb00b4ce7 Forøvrig kom det frem i spesialenhetens etterforskning i fjor høst at mesteparten av innleggene til Kaddeberg Skaar og Holmen for å stanse gjenopptagelse ble forfattet av Arne Pedersen. Rimelig sløvt å leie inn han og sette navnet sitt på alt han kom med. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. januar 2023 Forfatter #551 Del Skrevet 23. januar 2023 Lana01 skrev (21 timer siden): og ikke en av dem har gått ut offentlig å beklaget noe som helst, på lik linje med Bente Mevåg, Arne Pedersen m.f. De gjemmer seg for journalister, og nekter å uttale seg. Skammelig! Hvis deres samvittighet var ren og de følte de ikke hadde noen skjeletter i skapet så hadde dem vel prøvd å renvaske seg. Istedenfor har de gått under jorda og radio silence. Håper de at dette bare skal gå over? KAN dette bare gå over? Jeg ser for meg en full rettsak mot JHA ila de nærmeste årene, og jeg forventer at hver stein skal snus i forbindelse med den. Og under disse steinene tipper jeg vi finner Arne Pedersen, Mevåg og en hel haug med maktpersoner. Om de ikke får direkte straff (selvom det er håpet) så vil ihvertfall navnene deres bli foreviget i "how not to do" i lærebøker og historiebøker. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 24. januar 2023 #552 Del Skrevet 24. januar 2023 «En domfelt bør generelt skånes fra at opptak av hans reaksjon offentliggjøres, også fordi den synlige reaksjon meget vel kan gi et helt uriktig bilde av den virkelige reaksjonen, og i verste fall stemple lovbryteren hardere i folks øyne enn det er grunnlag for, og øke domfeltes vansker langt inn i fremtiden.» https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Q7PB6Q/baneheia-saken-hva-forklarte-tv-bildene-av-en-doemt-manns-reaksjon 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 24. januar 2023 #553 Del Skrevet 24. januar 2023 Vet ikke hva dette kan være. Falske minner? En ukjent blotter? JHA? https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-blotter-dagen-for-drapene/78311335 Ifølge det ene vitnet som ble avhørt i desember, var hun og Paulsen også til stede ved den samme brygga dagen før drapene. Vitnet har fortalt til politiet at hun oppdaget en mann mens de var på badeplassen den 18. mai. En mann som, ifølge den nå voksne kvinnen, blottet seg for dem. I avhøret beskrives han blant annet som en mann med svart skinnjakke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 24. januar 2023 #554 Del Skrevet 24. januar 2023 (endret) I samme artikkel kritiserer bistandsadvokaten etterforskingen av Baneheiasaken. Han mener den ikke går fremover. Hvordan kan han mene det? Vet han alle detaljer? Og det må vel kalles fremskritt alle dna-treffene på begge jentene? Han mener også at det ikke burde være samme gruppe som etterforsket Kristiansens sak, som nå jobber med Andersens sak. Hvorfor ikke? Han uttaler også at det er rart at politiet ikke klarer å løse drapssaken. Er det tilfelle da? Er det ikke mulig de har en klar formening om hvem som er drapsmann og holder på å samle beviser fortsatt? https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-blotter-dagen-for-drapene/78311335 Endret 24. januar 2023 av Samfunnsdebatt 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 26. januar 2023 #555 Del Skrevet 26. januar 2023 https://www.nettavisen.no/nyheter/har-krevd-millionbelop-far-a-hjelpe-viggo-kristiansen/s/5-95-876846 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 26. januar 2023 #556 Del Skrevet 26. januar 2023 Hank Amarillo skrev (2 timer siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/har-krevd-millionbelop-far-a-hjelpe-viggo-kristiansen/s/5-95-876846 Se der ja. Til og med enkelte av de som nylig gikk ut i media og sa de ikke ville ha penger, har (selvfølgelig) sendt inn pengekrav de også. Surprise surprise. Finnes det noe måte å sjekke at antall egenrapporterte timer faktisk er reelle? For som en kommentator til artikkelen nevner, høres det på grensen til mystisk ut at Klomsæt skal ha jobbet totalt 5500 timer med saken, altså 3 års arbeide sammenhengende 7 dager i uka, 37,5 timer pr. dag. Det er jo nesten på grensen til opportunistisk. Fædrelandsvennen har en artikkel om det samme, med liste over hva de forskjellige i team Viggo krever: LINK 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 26. januar 2023 #557 Del Skrevet 26. januar 2023 Callisto83 skrev (34 minutter siden): Se der ja. Til og med enkelte av de som nylig gikk ut i media og sa de ikke ville ha penger, har (selvfølgelig) sendt inn pengekrav de også. Surprise surprise. Som kjent var det aldri noen garanti for at deres kamp ville føre frem, altså at det ville bli frifinnelse med påfølgende erstatningssak. Fasktisk kjempet de lenge mot tilsynelatende håpløse odds, og da ligger det i kortene at de var villige til å jobbe gratis. Men nå som justismordet har blitt en formalitet så blir det også en slags erkjennelse av at VKs støttespillere gjorde jobben der systemet sviktet. Kommisjonen feilet i en årrekke, og øvrige aktører i rettssystemet gjorde sitt beste for å beskytte seg selv og opprettholde dommen. VKs støttespillere fortjener rett og slett lønn for sin viktige innsats, og den regningen bør staten ta. Callisto83 skrev (34 minutter siden): Fædrelandsvennen har en artikkel om det samme, med liste over hva de forskjellige i team Viggo krever: LINK Ifølge TV2 har de fleste bare oppgitt antall timer, og bedt retten ta stilling til timesats. Så mye penger krever faren til VK, TV2, i dag 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. januar 2023 #558 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Callisto83 skrev (55 minutter siden): Se der ja. Til og med enkelte av de som nylig gikk ut i media og sa de ikke ville ha penger, har (selvfølgelig) sendt inn pengekrav de også. Surprise surprise. Finnes det noe måte å sjekke at antall egenrapporterte timer faktisk er reelle? For som en kommentator til artikkelen nevner, høres det på grensen til mystisk ut at Klomsæt skal ha jobbet totalt 5500 timer med saken, altså 3 års arbeide sammenhengende 7 dager i uka, 37,5 timer pr. dag. Det er jo nesten på grensen til opportunistisk. Fædrelandsvennen har en artikkel om det samme, med liste over hva de forskjellige i team Viggo krever: LINK Hvem har sagt at de ikke ønsker penger? Det jeg har lest er at de har sagt at de ikke gjorde det for penger. Det er noe helt annet, en at de nå selvsagt ønsker betalt for, den jobben de har gjort, nå da saken er klar. Regnestykket ditt er feil. Hvis han hadde jobbet 7,5 timer, 5 dager i uken , 48 uker i året i 3 år hadde regnestykket blitt (7,5X 5x 40x3 = 5400 timer Hvor mye han har jobbet er ikke gått å si, men tipper det har blitt mange lange dager i perioder. Han har nok skrevet timer, så får man se om alt blir godkjent Team VK som du liker å kalle det har altså vert med på å oppklare kanskje Norges største justismord, og har blitt hyllet av både riksadvokaten og justisministeren, noe som er vel fortjent Endret 26. januar 2023 av Lana01 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 26. januar 2023 #559 Del Skrevet 26. januar 2023 Skjerpings, folkens. Å renvaske Viggo Kristiansen var åpenbart alltid en «get-rich-quick scheme» for de involverte. Ikke vær så naive. 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 26. januar 2023 #560 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Callisto83 skrev (4 timer siden): Se der ja. Til og med enkelte av de som nylig gikk ut i media og sa de ikke ville ha penger, har (selvfølgelig) sendt inn pengekrav de også. Surprise surprise. Finnes det noe måte å sjekke at antall egenrapporterte timer faktisk er reelle? For som en kommentator til artikkelen nevner, høres det på grensen til mystisk ut at Klomsæt skal ha jobbet totalt 5500 timer med saken, altså 3 års arbeide sammenhengende 7 dager i uka, 37,5 timer pr. dag. Det er jo nesten på grensen til opportunistisk. Fædrelandsvennen har en artikkel om det samme, med liste over hva de forskjellige i team Viggo krever: LINK Ja, Tronsrud (og vel Sivertsen), som vel er de to som har sagt de ikke vil ha penger, har krevd "minst én krone". For at rettsstaten skal erkjenne svikten, da hele poenget med opprettelsen av kommisjonen, etter Liland-saken, var at det ikke lenger skulle være behov for frivillig innsats for å at en uskyldig dømt skulle få saken sin gjenåpnet. De to nevntes arbeid opp mot kommisjonen i den siste begjæringen var helt nødvendig, og dette har riksadvokaten anerkjent, noe rettsstaten også bør. Om de så kun betaler én krone, som rent prinsipielt er noe helt annet enn 0. Så kan man jo si at enkelte andre kommer med urimelige krav, uten at jeg kjenner detaljene i disse. Jeg tenker det viktige her er den jobben som frivillige har måttet gjøre opp mot kommisjonen, siden kommisjonen nektet å oppnevne betalt advokat, samt nektet å utføre sin lovpålagte utregningsplikt. Endret 26. januar 2023 av Djækklåsst 8 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå