livmor Skrevet 13. desember 2022 #201 Del Skrevet 13. desember 2022 Det foregår en regelrett filleristing av forklaringen til JHA i Borgarting Lagmannsrett akkurat nå. Statsadvokat Schei legger ikke mye i mellom. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. desember 2022 #202 Del Skrevet 13. desember 2022 livmor skrev (5 minutter siden): Det foregår en regelrett filleristing av forklaringen til JHA i Borgarting Lagmannsrett akkurat nå. Statsadvokat Schei legger ikke mye i mellom. Var det ikke JHA som i følge den første etterforskningen aldri var tatt i løgn og hadde fotografisk hukommelse ? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 13. desember 2022 #203 Del Skrevet 13. desember 2022 livmor skrev (6 minutter siden): Det foregår en regelrett filleristing av forklaringen til JHA i Borgarting Lagmannsrett akkurat nå. Statsadvokat Schei legger ikke mye i mellom. Ja de er overraskende tydelige på at JHA sin forklaring ikke er troverdig. De kommer stadig tilbake til hvordan bevisene ikke stemmer med forklaringen, hvordan JHA har endret forklaring etter beviser og hvorfor JHA sin forklaring ikke er sannsynlig/hvorfor VK sin forklaring er sannsynlig. JHA blir jo fullstendig avkledd her! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. desember 2022 #204 Del Skrevet 13. desember 2022 De er på overgrepene mot jenta,kikkingen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 13. desember 2022 #205 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) kraftwerk skrev (3 timer siden): Det var det jeg var engstelig for, nå bruker selvfølgelig bistandsadvokatene muligheten i retten til å fremme sin egen sak. Jeg syntes faktisk ikke de har noen ting der å gjøre, de etterlater et inntrykk hos publikum at "det kan jo hende Viggo er skyldig" - og det er absolutt hårreisende. At bistandsadvokatene og foreldrene syntes det er klønete, at ikke sakene til Viggo og Jan Helge er en samlet sak - sier egentlig alt om at de ikke tar inn over seg alvorlighetsgraden. At en mann har sittet inne 21 år i et høysikkerhetsfengsel, blitt behandlet forferdelig av både fengselet og det norske folk/mediene, og en må ikke glemme all tid den ene pårørende har brukt - for å stagnere og sørge for at han skulle råtne i fengsel. Det er rett og slett respektløst, og jeg kjenner jeg mister all sympati. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/foreldrene-reagerer-pa-frifinnelsen-uholdbart/15352505/ Har mistet alle sympati med dem jeg også. Men det er vel mest mor til Stine som har brukt sin makt for å få Viggo dømt og deretter forhindret gjenopptakelse? Det tar ikke vekk hvor grusomt jeg skjønner at det har vært for dem å oppleve at deres døtre blir voldtatt og drept, men... dette er veldig ugreit! Noen burde tøre å si dem imot for de driter seg bare ut. At de har fått taletid er en skam og opprettholder den urett som er gjort mot Viggo. Folk vil bare ikke åpne opp for at de kan ha tatt feil, og dette bidrar jo til å holde disse menneskene i tvil. Skandale. Endret 13. desember 2022 av Blåttvann 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #206 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg håper de etterlatte fulgte med på aktors innlegg da han gikk gjennom saken idag, og at de nå endelig forstår hvilket monster de indirekte har hjulpet ved å gå etter Viggo Kristiansen. Tipper de alltid har fått førstehåndsinformasjon fra Agder Politidistrikt og at grunnen til at de fortsatt har tvilt er fordi de ikke lenger har denne direkte kontakten med påtalemyndighetene om saken. Agder Politidistrikt har jo hatt en klar agenda hele veien med Arne Pedersen ved roret, så gudene veit hvor mange løgner de er blitt servert. De har nok ikke hatt samme informasjonsflyt med Oslo Politidistrikt. Jeg forventer faktisk en endring i ordlyden deres fremover. De burde også bytte ut bistandsadvokatene sine, for Brækhus&co har gjort en særdeles dårlig jobb i å bistå. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 13. desember 2022 #207 Del Skrevet 13. desember 2022 10:18 Meiner Andersen si forklaring må bli gått gjennom på ny Andersen har aldri erkjent overgrep, med unntak av at han tok på ei av jentene. – Men nå er det funne overgrepsfunn som stammer frå han på begge jentene. Forklaringa hans må bli gått gjennom på ny, seier statsadvokat Øverberg. Dette er hentet fra NRK sin direktesending og oppsummering av saken https://www.nrk.no/nyheter/drapene-i-baneheia-1.11756441 Jeg synes aktoratet går veldig langt i å knytte JHA tettere på saken, så da er det kanskje lov å håpe at det blir tatt ut en tiltale og kjørt en rettsprosess mot JHA slik at det blir rettferdighet for Lena? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. desember 2022 #208 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) Brækhus nå. Endret 13. desember 2022 av Kardemommete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 13. desember 2022 #209 Del Skrevet 13. desember 2022 yamask skrev (5 minutter siden): Jeg håper de etterlatte fulgte med på aktors innlegg da han gikk gjennom saken idag, og at de nå endelig forstår hvilket monster de indirekte har hjulpet ved å gå etter Viggo Kristiansen. Tipper de alltid har fått førstehåndsinformasjon fra Agder Politidistrikt og at grunnen til at de fortsatt har tvilt er fordi de ikke lenger har denne direkte kontakten med påtalemyndighetene om saken. Agder Politidistrikt har jo hatt en klar agenda hele veien med Arne Pedersen ved roret, så gudene veit hvor mange løgner de er blitt servert. De har nok ikke hatt samme informasjonsflyt med Oslo Politidistrikt. Jeg forventer faktisk en endring i ordlyden deres fremover. De burde også bytte ut bistandsadvokatene sine, for Brækhus&co har gjort en særdeles dårlig jobb i å bistå. Aktors gjennomgang var så preget av saklighet, samtidig som jeg er overrasket over hvor "hardt" de kjørte over JHA (som jo ikke er direkte part i akkurat denne rettssaken). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #210 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg virker nok fryktelig kynisk nå, men jeg ser ikke relevansen med å bringe frem personlighetene til jentene i et rettsmøte om frifinnelsen av VK? 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 13. desember 2022 #211 Del Skrevet 13. desember 2022 minimymlen skrev (1 time siden): Aktoratet er i sin gjennomgang av innstilling veldig tydelige på at DNA-funn og analyser den gang ble tolket som bevis på 2 gjerningsmenn. Med andre ord ganske langt fra den tvilen enkelte prøver å komme med om at det kom klart frem at det var tvil om dette beviset. Mon tro om Siv Hallgren lytter? "Et mindretall i kommisjonen, bestående av Siv Hallgren og Tor Ketil Larsen, mener at saken med hensyn til biologiske spor ikke står i noen vesentlig annen bevismessig stilling i dag enn den gjorde da saken var oppe for retten. " "Kommisjonens mindretall mener [...] at DNA-beviset var usikkert da saken ble behandlet i lagmannsretten" Fra nederst på side 273 her: https://www.gjenopptakelse.no/fileadmin/user_upload/Avgjoerelse_18.02.2021_Baneheiasaken.pdf#page=273 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 13. desember 2022 #212 Del Skrevet 13. desember 2022 Djækklåsst skrev (15 minutter siden): Mon tro om Siv Hallgren lytter? "Et mindretall i kommisjonen, bestående av Siv Hallgren og Tor Ketil Larsen, mener at saken med hensyn til biologiske spor ikke står i noen vesentlig annen bevismessig stilling i dag enn den gjorde da saken var oppe for retten. " "Kommisjonens mindretall mener [...] at DNA-beviset var usikkert da saken ble behandlet i lagmannsretten" Fra nederst på side 273 her: https://www.gjenopptakelse.no/fileadmin/user_upload/Avgjoerelse_18.02.2021_Baneheiasaken.pdf#page=273 Aktoratet nå: "Ble oppfattet slik som det var sikre bevis på to gjerningsmenn". Tydeligere kan det vel ikke sies. DNA-beviset starter ca 09:26, og dissekering rundt 09:27 https://www.nrk.no/nyheter/drapene-i-baneheia-1.11756441 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 13. desember 2022 #213 Del Skrevet 13. desember 2022 yamask skrev (1 time siden): Jeg virker nok fryktelig kynisk nå, men jeg ser ikke relevansen med å bringe frem personlighetene til jentene i et rettsmøte om frifinnelsen av VK? Reagerer også på dette. Hva har dette med VK å gjøre? Jeg er enig i at de største ofrene er jentene- men idag handler det om frikjennelsen av VK. Jeg forstår frustrasjonen, men tror på alt til sin tid. De går etter JHA etter dette. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 13. desember 2022 #214 Del Skrevet 13. desember 2022 yamask skrev (2 timer siden): Jeg virker nok fryktelig kynisk nå, men jeg ser ikke relevansen med å bringe frem personlighetene til jentene i et rettsmøte om frifinnelsen av VK? Jeg er helt enig. Vi alle vet hva som har skjedd og hvem de lidende er, men jeg liker virkelig ikke bistandsadvokater. Jeg syntes etterlatte har alt for mye makt, og det skader rettssikkerheten. Dette ser vi nok av i saker fra USA, sorgfulle etterlatte sitter med altfor mye makt. Det henger virkelig ikke på greip. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 13. desember 2022 #215 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) kraftwerk skrev (1 time siden): Jeg er helt enig. Vi alle vet hva som har skjedd og hvem de lidende er, men jeg liker virkelig ikke bistandsadvokater. Jeg syntes etterlatte har alt for mye makt, og det skader rettssikkerheten. Dette ser vi nok av i saker fra USA, sorgfulle etterlatte sitter med altfor mye makt. Det henger virkelig ikke på greip. Enig. de pårørende er ikke de rette til å vurdere skyld. Det at de har fått for stor innflytelse har vært med på å hindre enn oppklaring, på et langt tidligere tidspunkt. Altså er det farlig for rettssikkerheten. Og at det ikke bare skader rettssikkerheten, men også de pårørende selv, er blitt svært tydelig i denne saken. De må leve i etterkant med at de har levd på en løgn. Og at de selv har vært pådriveren til å opprettholde løgnen. Endret 13. desember 2022 av Bendie 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #216 Del Skrevet 13. desember 2022 Og bistandsadvokaten sto i retten idag og kritiserte påtalemyndighetene for å frifinne VK uten å ta ut siktelse mot JHA syns jeg var rart. Det viktigste må vel være å finne sannheten, ikke å ha en eller annen dømt for drapet? Jeg forstår det er vondt å ikke vite konkret hva som har skjedd, men jeg begriper ikke at de klarte slå seg til ro med "sannheten" til JHA som har hatt så mange logiske brister. Jeg tror påtalemyndighetene og Oslo Politidistrikt gjør alt i helt korrekt rekkefølge. De sørger for at Kristiansen er helt ute av saken før de begynner på alvor mot Andersen. Dermed slipper de støy og irrelevante spørsmål fra de få som sitter fast i år 2000/2001. Jeg syns det virker veldig ryddig. Ikke i min villeste fantasi tror jeg de henlegger saken mot JHA og lar ene jenta stå uten gjerningsmann. Kanskje dette er eneste muligheten til å få de etterlatte til å innse at Andersen ene og alene voldtok og drepte barna deres også. Jeg la også merke til at bistandsadvokaten trakk frem at flere har vært kritiske til SSS og deres bindinger til saken. Når en i styret i SSS var med i etterforskningen i Baneheiasaken og atpåtil ringer inn et tips til GK for å forhindre gjennopptakelse tenker jeg det er helt på sin plass å stille noen spørsmål. Han sier at SSS jobber for å styrke barns rettsikkerhet, men ved å blande seg inn i Baneheisaken til ulempe for Kristiansen har de gjort det motsatte. De har hjulpet en barnedrapsmann å unngå skyld og riktig straff. Å stille spørsmål rundt SSS er nødvendig slik at vi unngår at dette skjer igjen. 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 13. desember 2022 #217 Del Skrevet 13. desember 2022 (endret) yamask skrev (17 minutter siden): Jeg la også merke til at bistandsadvokaten trakk frem at flere har vært kritiske til SSS og deres bindinger til saken. Når en i styret i SSS var med i etterforskningen i Baneheiasaken og atpåtil ringer inn et tips til GK for å forhindre gjennopptakelse tenker jeg det er helt på sin plass å stille noen spørsmål. Han sier at SSS jobber for å styrke barns rettsikkerhet, men ved å blande seg inn i Baneheisaken til ulempe for Kristiansen har de gjort det motsatte. De har hjulpet en barnedrapsmann å unngå skyld og riktig straff. Å stille spørsmål rundt SSS er nødvendig slik at vi unngår at dette skjer igjen. Det er mulig jeg går for langt nå og det jeg vil si er sikkert både taktløst og smakløst. Men det overgrepsmaterialet som nå er funnet på Andersens PC hadde kanskje ikke vært der hvis ikke SSS, Austegård og de andre nyttige idiotene i samme krets hadde jobbet så inni helvete hardt for å holde Andersen ute av fengsel. Disse barna hadde kanskje blitt spart for å bli brukt som runkemateriale for en barnevoldtekts- og barnedrapsmann. Det er verdt å tenke over. Endret 13. desember 2022 av Marihønepøne 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. desember 2022 #218 Del Skrevet 13. desember 2022 Marihønepøne skrev (13 minutter siden): Det er mulig jeg går for langt nå og det jeg vil si er sikkert både taktløst og smakløst. Men det overgrepsmaterialet som nå er funnet på Andersens PC hadde kanskje ikke vært der hvis ikke SSS, Austegård og de andre nyttige idiotene i samme krets hadde jobbet så inni helvete hardt for å holde Andersen ute av fengsel. Disse barna hadde kanskje blitt spart for å bli brukt som runkemateriale for en barnevoldtekts- og barnedrapsmann. Det er verdt å tenke over. Gikk JHA igjennom noe behandlingsprogram for overgripere i fengsel. eller noen form for terapi? Historikken til VK rundt dette kjenner vi,men har ikke fått med meg noe ang. JHA 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 13. desember 2022 #219 Del Skrevet 13. desember 2022 Kardemommete skrev (Akkurat nå): Gikk JHA igjennom noe behandlingsprogram for overgripere i fengsel. eller noen form for terapi? Historikken til VK rundt dette kjenner vi,men har ikke fått med meg noe ang. JHA Jeg vet faktisk ikke, men det er det sikkert andre i tråden her som gjør. Det jeg derimot vet er at deler av straffen ble sonet som åpen soning og at han var en fri mann som kunne gjort hva som helst mot hvem som helst selv før han slapp fri. Så hvem vet om han gjorde hva som helst mot hvem som helst. For eksempel mot barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #220 Del Skrevet 13. desember 2022 Han har ihvertfall ikke blitt behandlet og "friskmeldt" for pedofili, all den tid han har lastet ned overgrepsbilder av barn samt kikket på badende barn etter frifinnelsen. Det er så vannvittig skummelt at han går fri. Og kjører rundt med en svær kniv i bilen sin. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå