AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 er det noen som har søkt om fødeplass selv? evt hvordan gjør man dette? Anonymkode: 1407f...127
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Hvorfor skal du gjøre det selv? Jordmor eller lege kan jo gjøre det for deg 😅 Anonymkode: a81c1...032
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Det er ikke alle plasser som man søker fødeplass, tror det er mer vanlig å ikke gjøre det. Jeg tilhører forsåvidt et sykehus, og planen er å føde der, men jordmor har sagt at det ikke er en «plass» som i fødeplass, og at jeg når som helst kan si at jeg heller vil føde på nabosykehuset. Vet du at det du bor må du søke om dette? Anonymkode: ce2c7...aa0
Mymlen Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Jeg har søkt to ganger. Du spør jordmor om å gjøre det når du er på kontroll, og om du får plass får du brev i posten der du skal fylle ut et skjema og sende tilbake til sykehuset for at de skal lage fødselsjournal
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Gjorde det begge ganger. Ville på Riksen og der blir det fullt veldig fort. Mener jeg sendte mail. Anonymkode: 7c73c...d6b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjorde det begge ganger. Ville på Riksen og der blir det fullt veldig fort. Mener jeg sendte mail. Anonymkode: 7c73c...d6b Vil føde der også… så du sendte mail selv? Anonymkode: 1407f...127
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Jeg gjorde det selv til ullevål i fjor, mener det er samme prosess for Riksen. Jeg gikk inn på nettsiden og fant et skjema som jeg fylte inn og sendte Gjorde det selv fordi alle sa man måtte søke plass tidlig og jeg hadde ikke første time hos lege før uke 12. Til Riksen er det nok lurt å søke tidlig. Anonymkode: ff7c4...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Her er adressen du skal sende søknaden til: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen#innholdsoversikt Her er info og link til dokument: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen#soknad-om-fodeplass Anonymkode: ff7c4...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Er sikkert også mulig å kontakte fastlege eller jordmor og be dem søke før første kontroll. Anonymkode: ff7c4...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her er adressen du skal sende søknaden til: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen#innholdsoversikt Her er info og link til dokument: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeavdelingen#soknad-om-fodeplass Anonymkode: ff7c4...9cb Tusen takk, vet du hvor lenge før man får svar? Anonymkode: 1407f...127
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er sikkert også mulig å kontakte fastlege eller jordmor og be dem søke før første kontroll. Anonymkode: ff7c4...9cb Jordmor spurte ikke engang. Var ikke snakk om søking, var bare d sykehuset som var nærmest på tidspunkts jeg skulle føde man skulle dra til? Anonymkode: 1407f...127
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jordmor spurte ikke engang. Var ikke snakk om søking, var bare d sykehuset som var nærmest på tidspunkts jeg skulle føde man skulle dra til? Anonymkode: 1407f...127 Normalt sett om man bor i et område med flere sykehus innenfor ca samme avstand, søker man plass der man ønsker å føde😊 Anonymkode: 72e1a...2a4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke alle plasser som man søker fødeplass, tror det er mer vanlig å ikke gjøre det. Jeg tilhører forsåvidt et sykehus, og planen er å føde der, men jordmor har sagt at det ikke er en «plass» som i fødeplass, og at jeg når som helst kan si at jeg heller vil føde på nabosykehuset. Vet du at det du bor må du søke om dette? Anonymkode: ce2c7...aa0 2 hours ago, AnonymBruker said: Jordmor spurte ikke engang. Var ikke snakk om søking, var bare d sykehuset som var nærmest på tidspunkts jeg skulle føde man skulle dra til? Anonymkode: 1407f...127 Det er forskjellig i forskjellige helseregioner I Oslo må man søke, enten selv eller at fastlege/jordmor gjør det. Man setter opp 3 valg og så får man et av dem (vanligvis førstevalget om det har plass). Hender forøvrig at det er fullt når man faktisk skal føde og man blir sendt et annet sted likevel. Et lite sted med få fødende og langt til nærmeste sykehus funker det naturlig nok annerledes. TS jeg husker faktisk ikke hvor lang tid det tok å få svar men tror det var ganske kjapt etter at de mottok brevet. Snakk om noen dager fra de fikk brevet tror jeg. Anonymkode: ff7c4...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå