Gå til innhold

Kusine stjeler bestevenninna mi, laangt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjenner jeg er veldig skuffet og lei meg akkurat nå men skal prøve å gjøre det så kort som mulig.

Meg og kusina mi og min bestevenninne, la oss kalle henne Mari, har kjent hverandre helt siden barndommen. Vi er i midten av 20 årene nå og har egentlig vært gode venner hele livet alle sammen, selvom meg og Mari har hatt litt bedre og mer kontakt enn meg og min kusine. Greia er at meg og Mari har kjent hverandre og vært bestevenninner hele livet mens kusina mi har vært en vi har pleid å henge med av og på. Gjennom tenårene hadde ikke meg og kusina mi så mye kontakt da vi skled mye fra hverandre. Og jeg hang da mye med min bestevenninne Mari og vi har delt både oppturer og nedturer, hengt sammen som erteris gjennom årene og hun er som en søster for meg! 

For cirka 2 år siden tok jeg opp igjen kontakt med min kusine da jeg savnet henne veldig og jeg synes det var vondt at kontakten hadde sklidd såpass ut. Vi begynte å treffes igjen på middager,festlige sammenkomster og mye forskjellig. Mari flyttet en periode til Trondheim og vi holdt fortsatt kontakt gjennom facetime. Meg og kusina mi fortsatte å henge sammen et par ganger i måneden og holdt god kontakt. Mari og kusina mi hadde kun hverandre som snap og facebook venner, men hadde ellers ingen kontakt med hverandre.

Nå har Mari flyttet tilbake til hjemplassen her vi bor og det er jeg veldig glad for. Vi har fortsatt like god kontakt som før hun dro. Problemet er at jeg har merket i det siste at min kusine prøver veldig hardt å bli kjent med Mari, de har aldri hatt noe særlig nær kontakt. Jeg har nå hørt at kusina mi har plutselig invitert Mari på hjemmefest hos seg (hun har aldri gjort det før). Jeg også er invitert men jeg synes det er litt rart at kusina mi plutselig har tatt initiativ å invitert min bestevenninne uten å høre om dette er greit for meg. Ikke misforstå, jeg vil jo selvsagt ha Mari der! Vi er jo venner alle sammen, men når de ikke har hatt kontakt nesten i det hele tatt, synes jeg dette er litt rart at kusina mi inviterte Mari helt plutselig. Det mest naturlige hadde jo vært om kusina hadde kommet til meg og hørt om Mari ville være med. Sånn egentlig.

Fikk også høre at de nylig hadde hatt overnatting hos kusinen min, bare de to. Jeg kunne ikke være med da jeg hadde jobbhelg, var invitert men måtte noe viktig hjemme hos typen og bli der den natten, men jeg føler kusina prøver litt å stjele Mari fra meg.. Kjenner jeg er litt sur  på kusina mi pga dette men aner liksom ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Mari og jeg har fortsatt like god kontakt men jeg kjenner liksom på det at det er litt konkurranse og at jeg er redd for å miste henne. Jeg vil jo være venn med begge to men ja, synes dette er litt vanskelig. Innlegget ble litt lengre enn jeg trodde så beklager dette. Er det noen som har vært i samme situasjon? Og hvordan klarte du å forholdet deg til dette? Har nesten litt lyst å si ifra om dette men er redd det skal bli dårlig stemning.. 

Anonymkode: fcf84...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Kusina di må selvsagt ikke be deg om tillatelse for å invitere noen på fest og på besøk

2. Når man bikker 8 år er det greit å ha flere venner

3. Når man bikker 9 år innser man at det greit at bestevenninna har flere venner

4. Voks opp! 

Anonymkode: 14ca1...56f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at Mari og kusina di fint kan treffes uten å si det til deg, og uten å invitere deg overhodet.

Som voksen har man ofte litt mer flytende vennskap, og ikke lenger ei "erteris bestevenninne"

Dette fordi livet skjer, rett og slett.

Man flytter, får samboer, bytter jobb, pusser opp, får barn, får nye hobbyer, nye bekjentskap.

Om kusinen din og Mari finner tonen, skylder de deg faktisk ingenting.

Du har lov å føle på sjalusi og skuffelse  men den må du nesten bare skjule.

Velkommen til voksenlivet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har forstått det riktig: Du har også vært invitert de gangene kusinen din har invitert Mari? Men det har av en eller annen grunn ikke passet?

Det kan faktisk være kusinen din inviterer Mari for å være grei med deg. Hun vet dere er bestevenner og regner med at du vil ha henne der. Jeg hadde syntes det hadde vært rarere om hun hadde spurt deg om "lov" først.

Nå har det jo vist seg at kusinen din og Mari også går godt overrens og dette er jo bare bra! Få ting er så frustrerende som når man har gode venner som ikke tåler trynet på hverandre.

Du sier selv at kontakten mellom deg og Mari er like god som før, da er jo ikke dette et problem overhodet! Mari må få lov til å ha flere venner enn deg. At du også er venn med nummer tre er jo helt perfekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, her må du rett og slett bare skjerpe deg.

Går ikke an å stjele venner, med mindre kusina di gjør noe stygt for å så splid mellom deg og Mari så har du absolutt ingen grunn til å føle noe negativt her.

Anonymkode: b82da...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...