AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Jeg har hatt alvorlig grad ME i rundt 3 år nå, og jeg ønsker svar fra andre i samme situasjon eller med partnere i samme situasjon. Jeg tilbringer nesten hele døgnet i senga, dusjer annenhver dag og går på do selv (bad vegg i vegg), ellers ser jeg film, hører på lydbok, hekler, tegner, leser, snakker i telefonen eller surfer på nett. Jeg er ute av huset kanskje en gang i mnd, for legebesøk eller liknende. Jeg går under 1000 skritt om dagen. Bare for å beskrive funksjonsnivå mitt. Jeg har ingen smerter eller andre plager, det eneste som feiler meg er total utmattelse. Men jeg lurer på en ting. Sexlysten min er ganske høy, jeg kunne gjerne hatt sex daglig eller annenhver dag, og som regel har jeg og mannen min sex annenhver dag. Er ikke sexlyst et overskuddsfenomen? Jeg har lest at sexlysten stort sett forsvinner når man er sliten eller i underskudd, men jeg opplever ingen reduksjon. Selv på dager der jeg ikke orker noe annet enn å ligge i mørket og høre på lydbok, så er jeg kåt? (vi har som regel ikke sex da altså, men lysten er der.) 🤷♀️ Er det andre som opplever dette? Det er nok en stor grunn til at mannen min holder ut tror jeg, men jeg har ikke sex for ham, jeg har det fordi jeg er kåt. Jeg synes dette er merkelig. Takk for alle delinger av erfaringer, jeg tør ikke spørre andre steder der jeg ikke er anonym. 😊 Anonymkode: 178c8...704 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Jeg hadde også høy sexlyst da jeg var dårligst fungerende. Altså ute av huset en gang i uka fordi jeg måtte og ellers på sofaen og i senga. Rart men sånn var det ja. Anonymkode: fbe4a...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Jeg kan klart ha høy sexlyst til tross for å være sliten over tid. Hvor godt jeg "presterer" varierer nok, men lysten er på plass. Anonymkode: 48272...a72 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt alvorlig grad ME i rundt 3 år nå, og jeg ønsker svar fra andre i samme situasjon eller med partnere i samme situasjon. Jeg tilbringer nesten hele døgnet i senga, dusjer annenhver dag og går på do selv (bad vegg i vegg), ellers ser jeg film, hører på lydbok, hekler, tegner, leser, snakker i telefonen eller surfer på nett. Jeg er ute av huset kanskje en gang i mnd, for legebesøk eller liknende. Jeg går under 1000 skritt om dagen. Bare for å beskrive funksjonsnivå mitt. Jeg har ingen smerter eller andre plager, det eneste som feiler meg er total utmattelse. Men jeg lurer på en ting. Sexlysten min er ganske høy, jeg kunne gjerne hatt sex daglig eller annenhver dag, og som regel har jeg og mannen min sex annenhver dag. Er ikke sexlyst et overskuddsfenomen? Jeg har lest at sexlysten stort sett forsvinner når man er sliten eller i underskudd, men jeg opplever ingen reduksjon. Selv på dager der jeg ikke orker noe annet enn å ligge i mørket og høre på lydbok, så er jeg kåt? (vi har som regel ikke sex da altså, men lysten er der.) 🤷♀️ Er det andre som opplever dette? Det er nok en stor grunn til at mannen min holder ut tror jeg, men jeg har ikke sex for ham, jeg har det fordi jeg er kåt. Jeg synes dette er merkelig. Takk for alle delinger av erfaringer, jeg tør ikke spørre andre steder der jeg ikke er anonym. 😊 Anonymkode: 178c8...704 Du kan umulig ha alvorlig grad av ME, hvis du klarer alle disse tingene. Anonymkode: 0ea7a...c8b 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt alvorlig grad ME i rundt 3 år nå, og jeg ønsker svar fra andre i samme situasjon eller med partnere i samme situasjon. Jeg tilbringer nesten hele døgnet i senga, dusjer annenhver dag og går på do selv (bad vegg i vegg), ellers ser jeg film, hører på lydbok, hekler, tegner, leser, snakker i telefonen eller surfer på nett. Jeg er ute av huset kanskje en gang i mnd, for legebesøk eller liknende. Jeg går under 1000 skritt om dagen. Bare for å beskrive funksjonsnivå mitt. Jeg har ingen smerter eller andre plager, det eneste som feiler meg er total utmattelse. Men jeg lurer på en ting. Sexlysten min er ganske høy, jeg kunne gjerne hatt sex daglig eller annenhver dag, og som regel har jeg og mannen min sex annenhver dag. Er ikke sexlyst et overskuddsfenomen? Jeg har lest at sexlysten stort sett forsvinner når man er sliten eller i underskudd, men jeg opplever ingen reduksjon. Selv på dager der jeg ikke orker noe annet enn å ligge i mørket og høre på lydbok, så er jeg kåt? (vi har som regel ikke sex da altså, men lysten er der.) 🤷♀️ Er det andre som opplever dette? Det er nok en stor grunn til at mannen min holder ut tror jeg, men jeg har ikke sex for ham, jeg har det fordi jeg er kåt. Jeg synes dette er merkelig. Takk for alle delinger av erfaringer, jeg tør ikke spørre andre steder der jeg ikke er anonym. 😊 Anonymkode: 178c8...704 Beskrev du dagene akkurat slik når du fikk diagnosen? Anonymkode: 42650...0f1 1
mo1234 Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Jeg har hatt utmattelse i mange år. Har vært i 2 forhold. Det har ikke vært noe galt med sexlysten. Det er jo mannen som gjør mesteparten av jobben 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Sorry, jeg burde vært mer presis, jeg ligger mellom moderat og alvorlig, og jeg klarer ikke alle disse tingene hver dag! Jeg ser f. Eks kanskje en film en dag, og så ligger jeg resten av dagen i mørket. Eller jeg hekler i en time og hviler resten. Osv. Noen dager i mnd klarer jeg ingenting annet enn å gå på do. Anonymkode: 178c8...704 1
mo1234 Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sorry, jeg burde vært mer presis, jeg ligger mellom moderat og alvorlig, og jeg klarer ikke alle disse tingene hver dag! Jeg ser f. Eks kanskje en film en dag, og så ligger jeg resten av dagen i mørket. Eller jeg hekler i en time og hviler resten. Osv. Noen dager i mnd klarer jeg ingenting annet enn å gå på do. Anonymkode: 178c8...704 Veldig tøft å leve med utmattelse? Hvor gammel er du? Ønsker deg god bedring! 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 mo1234 skrev (Akkurat nå): Veldig tøft å leve med utmattelse? Hvor gammel er du? Ønsker deg god bedring! Takk. Ja det er tøft. Jeg er 31 år. Vi har heldigvis ikke barn, og mannen min er en engel så jeg er heldig. ❤️ Anonymkode: 178c8...704 2
Blåjojo Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Har ikke ME-diagnose selv, men alvorlig fatigue. Har litt høyere aktivitetsnivå enn deg, særlig på vår/sommer/høst. Men sexlysten er alltid til stede. Det er sannsynligvis den eneste aktiviteten jeg gjør som ikke tapper meg fullstendig for energi. Men merker det jo på energinivået om det blir lite søvn til fordel for sex el.l. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 Er mann, og har medium-alvorlig ME på 7. året. Har aldri onanert så mye som etter at jeg ble syk. Tross for at jeg er gjennomsyk ellers. Har tenkt mye på dette faktisk. Egentlig et merkelig fenomen. Anonymkode: 8de24...c42 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 Høy sexlyst har dabbet av jo sykere jeg ble. Lurer på om noen har samme opplevelse som meg. Orker ikke å onanere en gang. Anonymkode: 2b5ac...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Har høy sexlyst vanligvis, men når fatiguen er på det verste orker jeg ingenting og sex byr meg imot. Anonymkode: 104d7...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Jeg har moderat grad ME og har null sexlyst. Anonymkode: 81c9e...bf8 2
Kaneel Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har hatt alvorlig grad ME i rundt 3 år nå, og jeg ønsker svar fra andre i samme situasjon eller med partnere i samme situasjon. Jeg tilbringer nesten hele døgnet i senga, dusjer annenhver dag og går på do selv (bad vegg i vegg), ellers ser jeg film, hører på lydbok, hekler, tegner, leser, snakker i telefonen eller surfer på nett. Jeg er ute av huset kanskje en gang i mnd, for legebesøk eller liknende. Jeg går under 1000 skritt om dagen. Bare for å beskrive funksjonsnivå mitt. Jeg har ingen smerter eller andre plager, det eneste som feiler meg er total utmattelse. Men jeg lurer på en ting. Sexlysten min er ganske høy, jeg kunne gjerne hatt sex daglig eller annenhver dag, og som regel har jeg og mannen min sex annenhver dag. Er ikke sexlyst et overskuddsfenomen? Jeg har lest at sexlysten stort sett forsvinner når man er sliten eller i underskudd, men jeg opplever ingen reduksjon. Selv på dager der jeg ikke orker noe annet enn å ligge i mørket og høre på lydbok, så er jeg kåt? (vi har som regel ikke sex da altså, men lysten er der.) 🤷♀️ Er det andre som opplever dette? Det er nok en stor grunn til at mannen min holder ut tror jeg, men jeg har ikke sex for ham, jeg har det fordi jeg er kåt. Jeg synes dette er merkelig. Takk for alle delinger av erfaringer, jeg tør ikke spørre andre steder der jeg ikke er anonym. 😊 Anonymkode: 178c8...704 Du har ikke alvorlig me, funksjons nivået ditt tilsvarer mer moderat. Jeg er nær pårørende til alvorlig me pasient selv. Kun utmattelse er ei heller me. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 Min sexlyst forsvant fullstendig de årene jeg hadde alvorlig ME. Anonymkode: 02a47...0a0 2
Bålkaffe Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 Det året jeg hadde alvorlig grad ME skrumpa sexlysten inn til ingenting. jo sykere jeg var, jo mindre var den. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #18 Skrevet 8. november 2022 Kaneel skrev (1 time siden): Du har ikke alvorlig me, funksjons nivået ditt tilsvarer mer moderat. Jeg er nær pårørende til alvorlig me pasient selv. Kun utmattelse er ei heller me. Ok. Din mening om diagnosen jeg har fått av en fastlege, en psykiater og 2 ME-spesialister er ikke temaet for tråden. Anonymkode: 178c8...704 1
Kaneel Skrevet 8. november 2022 #19 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Din mening om diagnosen jeg har fått av en fastlege, en psykiater og 2 ME-spesialister er ikke temaet for tråden. Anonymkode: 178c8...704 Du røper selv i tråden du ikke har alvorlig me da, men ligger i vipp mellom moderat til alvorlig. Og som du sikkert vet så er grad av me noe som varier, så om du fikk gradering for 6 mnd siden er det ikke sikkert det er der du ligger i dag. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 Kaneel skrev (5 minutter siden): Du røper selv i tråden du ikke har alvorlig me da, men ligger i vipp mellom moderat til alvorlig. Og som du sikkert vet så er grad av me noe som varier, så om du fikk gradering for 6 mnd siden er det ikke sikkert det er der du ligger i dag. Men igjen, jeg lurer på erfaringer fra andre med ME, I forhold til SEXLYST. Hva med å svare på dette istedet? Anonymkode: 178c8...704 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå