abanabi Skrevet 6. november 2022 #1 Del Skrevet 6. november 2022 Stemmer det at det ble sagt på Dagsnytt 18 tidligere i uken at man kan oppbevare vann på brusflasker uten å klore flaskene først? Jeg har ikke mulighet til å se episoden opp igjen akkurat nå, men trenger å vite dette så fort som mulig. Noen som vet? Vet at det står på beredskapssiden at man bør klore flaskene, men noen sa til meg at de på Dagsnytt 18 sa at dette ikke var nødvendig. Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 18. november 2022 #2 Del Skrevet 18. november 2022 abanabi skrev (På 6.11.2022 den 12.43): Stemmer det at det ble sagt på Dagsnytt 18 tidligere i uken at man kan oppbevare vann på brusflasker uten å klore flaskene først? Jeg har ikke mulighet til å se episoden opp igjen akkurat nå, men trenger å vite dette så fort som mulig. Noen som vet? Vet at det står på beredskapssiden at man bør klore flaskene, men noen sa til meg at de på Dagsnytt 18 sa at dette ikke var nødvendig. Stemmer dette? Jeg kan ikke tenke meg at det er nødvendig, og det er uansett til krisebruk. Man dør ikke av vann med litt kjip smak. Hvis det står lenge på flasker er det ikke noe bakterier klarer å leve i uansett, siden de til slutt bruker opp de få næringsstoffene til slutt. Det går også an å tilsette bittelitt jodløsning i nødstilfeller som gjør jobben hvis man har dårlig vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå