Gå til innhold

Hvem skal vise hensyn her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å bruke ørepropper el.l. Men jeg forlanger ikke at det skal være stille som natten når det er morgen. Jeg har selv valgt å sove lenger. Men jeg setter selvsagt pris på at de ikke har karaoke, TVen på høy lyd og konkurranse om hvem som kan kaste flest leker på gulvet.

Men hvordan er det når far står opp med ungene? Er det null lyder og gråt da?

Anonymkode: a117c...898

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eller han kunne gjøre noe så enkelt som å bruke ørepropper, for SÅ vanskelig er vel ikke det? 

ts

Anonymkode: b5fca...0df

Jeg klarer selv ikke sove med slike. Og hadde jeg klart det så ville jeg ikke gjort det, i frykt for å ikke høre brannalarm, eller annet som skjer. 

Stakkars mann om du jevnt over bare skal ha det på din måte, uten å vurdere løsninger. 

Anonymkode: 16955...255

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Med så små barn er det den som sover lenge som må tilpasse seg, dvs. bruke ørepropper om man sover lett. Jeg sover alltid med ørepropper, ikke noe stress det. Deilig å slippe lyder. 

Den som er oppe med barna bør selvfølgelig ikke la dem herje vilt, men det gjelder vel hele tida, spesielt om dere deler vegg/tak/gulv med naboer. Synes ikke den som er oppe med barna skal ta mer hensyn enn normal inneoppførsel eller slikt hensyn man uansett tar til naboer om om bor i blokk/rekkehus/tomannsbolig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg klarer selv ikke sove med slike. Og hadde jeg klart det så ville jeg ikke gjort det, i frykt for å ikke høre brannalarm, eller annet som skjer. 

Stakkars mann om du jevnt over bare skal ha det på din måte, uten å vurdere løsninger. 

På «min» måte? Det er jo barna det hår ut over som må liste seg rundt og gå på eggeskall i to timer fordi far skal sove. 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg klarer ikke å bruke ørepropper el.l. Men jeg forlanger ikke at det skal være stille som natten når det er morgen. Jeg har selv valgt å sove lenger. Men jeg setter selvsagt pris på at de ikke har karaoke, TVen på høy lyd og konkurranse om hvem som kan kaste flest leker på gulvet.

Men hvordan er det når far står opp med ungene? Er det null lyder og gråt da?

Anonymkode: a117c...898

Det vet jeg ikke, jeg bruker selvsagt ørepropper. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

På «min» måte? Det er jo barna det hår ut over som må liste seg rundt og gå på eggeskall i to timer fordi far skal sove. 

ts

Men går det utover barna at de er rolige på morgenen? Hva går utover dem? Hva lider de?

Anonymkode: c21ea...e3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men går det utover barna at de er rolige på morgenen? Hva går utover dem? Hva lider de?

Anonymkode: c21ea...e3e

Selvsagt går det ut over barna, de må liste seg rundt, ha meg hengende over dem som hysjer i ett ende kjør, kan ikke leke med briotogbanen (i tilfelle en skinne mistes i gulvet), kan ikke leke med bilbaner for da hviner yngste etc. etc. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Toåringen min gråter fordi søstra tar fra ham leker, fordi han mister leker i gulvet, fordi han slår tær eller albuer i ett eller annet, fordi han ikke får kjeks, fordi han ikke får gå ut før frokost, fordi han ikke får leke i kjelleren alene, fordi han ikke når opp til det han vil ha på hylla, fordi katta ikke vil kose ham, fordi TV-programmet han så på stoppet, fordi brannbilen hans er tom for batteri... Han har minimalt med språk enda, så gråt er hans måte å si ifra om ALT på. 

Han har vært utredet og har ingen diagnose heller, bare "normalt treig" på språk (og desto tidligere ute motorisk, som har ført til mange uhell). 

Anonymkode: c441d...c40

Mine 2 barn har aldri vært utredet og har vært helt normale utviklingsmessig og de gråt for akkurat det samme på samme alder 🤪 og legg til at de ikke fikk gå inn til den andre forelderen som skulle sove, det var også en klassiker som virkelig kunne sette igang bøtteballetten.

Anonymkode: 623d1...be9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva i alle dager gråter en to-åring for hver morgen? Min erfaring er at de da gjerne er blide og fornøyde, en av de beste tidene på døgnet. I det hele tatt har de jo da kommet i en alder der gråt er ganske sjeldent. 

Om barnet har særskilte behov eller plager bør selvfølgelig faren ha mer forståelse for gråt/bråk enn jeg skrev i mitt første innlegg. 

Oh hjelpes 

Anonymkode: 26441...bf2

• Liker 1
Skrevet

Hjemme hos oss er det jeg som sover lett. Det er mitt problem, blir ikke sint når far og toåringen leker (og ikke klarer å være stille som mus, selv om de tar hensyn) står heller opp, godtar at jeg har litt underskudd på søvn og drikker kopp kaffe sammen med gutta. 

Her må far jobbe med forventningene sine og mulig leggetiden sin nå i småbarnsperioden, høres slitsomt og utrivelig ut med en pappa som er potte sur og kjeftete om morgenen. 

Anonymkode: 70b14...f77

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva i alle dager gråter en to-åring for hver morgen? Min erfaring er at de da gjerne er blide og fornøyde, en av de beste tidene på døgnet. I det hele tatt har de jo da kommet i en alder der gråt er ganske sjeldent. 

Om barnet har særskilte behov eller plager bør selvfølgelig faren ha mer forståelse for gråt/bråk enn jeg skrev i mitt første innlegg. 

I hvilken verden har 2-åringer sluttet å gråte for alt mulig. Har selv en 3-åring som har vært gjennom en berg-og-dalbane av følelser det siste året. Gråt og skrik fordi maten er feil, klarer ikke kle på seg, vil ikke dele, ALT kan ende med gråt. Mitt barn har ikke særskilte behov, er tidlig ute med det meste, men har utrolig sterk vilje. 

Anonymkode: e704e...c25

• Liker 1
Skrevet

Har man små barn som fortsatt betyr manglende søvn synes jeg at den som står opp skal ta med ungene ut etter frokost for å gi den som skal sove ut litt fred. Det gjorde vi, og ungene var mye mer roligere når vi kom inn igjen. 

Anonymkode: e499c...a31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Aldri hørt om trassalder? De fleste 2-åringer hyler for alt mulig..

Ts: mellomting er fint. Jeg setter pris på at pappan unngår unødvendig støy når jeg sover lenge. F.eks tv på full lyd, hyling og herjing rett utenfor soveromsdøren, dunking. Men forskjell på f.eks å miste noe i gulvet vs å la ungen banke med noe i 10min. Bruker selvfølgelig ørepropper når det ikke funker/går utover ungen

Anonymkode: 477e0...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...