Gå til innhold

Er pus i veggen min??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lukket mine ut både i bod og på terasse, den ene var inne i kjøkkenskapet en gang, og ene gangen gjømte en seg bak vaskemaskinen og hadde ikke kommet seg opp igjen derfra selv da det sto tørketrommel over og var for smalt.. så let virkelig OVER alt… ene katten vi passet en gang var livredd og gjemte seg inni et skap, bak mange klær, som vi ikke trodde katten sku klart å hoppe opp til en gang.

Anonymkode: 2c438...60d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips hvis du ringer brannvesenet, (men da må du selvfølgelig leite skikkelig godt først), si at katten har vært innestengt i flere dager og du aner ikke hvor den er.. fordi det er ikke sikkert de kommer hvis det hsr gått så kort tid.. lurer på om mange sier at katten må være i et tre 4 dager før de hjelper? Men usikker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kommer pus seg opp på taket på huset? Så han ikke har ramlet ned i pipa, nå vet ikke jeg hvordan en pipe ser ut innvendig da, så det er ikke sikkert det lar seg gjøre engang.

Anonymkode: 6a198...dc1

omtrent sånn

kattpip.png.01e7064af175028dfd81af2b4ab82165.png

Anonymkode: 10660...749

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er bare å begynne å skjære hull i veggene……

• Nyttig 1
Skrevet
Pusekatt20 skrev (28 minutter siden):

Nei ingen krypkjeller her😞

ts

Nei da er den i hvertfall ikke der. Men om du er sikker på at den ikke er kommet inn igjen, så ville jeg gått rundt hele huset for å se skikkelig om det er noe sted den kunne tatt seg inn. Sånn at den sitter fast noe sted. 

Som andre sier så kommer de seg inn på de merkeligste steder. Forrige katten min ble lukket inne i det meste. Han ble lukket inne i bilen da døren sto åpent mens vi støvsuge, og under kjøkkenbenken da vi måtte reparere en vannlekkasje. Han spratt under mens vi snudde ryggen til, vi satt på gulvlisten igjen, og borte ble pus 🙈 Han var også en tur inne i kjøleskapet 😅🙈

Skrevet

Oppdatering her. Ringte brannvesenet og de ville ikke hjelpe. Mente han kom til å komme ut av seg selv.

Hørte nettopp en lyd, det høres ikke ut som han nødvendigvis har det supert så nå er jeg litt håpløs😞

ts

Skrevet
MissPierce skrev (4 minutter siden):

Nei da er den i hvertfall ikke der. Men om du er sikker på at den ikke er kommet inn igjen, så ville jeg gått rundt hele huset for å se skikkelig om det er noe sted den kunne tatt seg inn. Sånn at den sitter fast noe sted. 

Som andre sier så kommer de seg inn på de merkeligste steder. Forrige katten min ble lukket inne i det meste. Han ble lukket inne i bilen da døren sto åpent mens vi støvsuge, og under kjøkkenbenken da vi måtte reparere en vannlekkasje. Han spratt under mens vi snudde ryggen til, vi satt på gulvlisten igjen, og borte ble pus 🙈 Han var også en tur inne i kjøleskapet 😅🙈

Ja de er helt utrolige der, kommer seg jo inn overalt😂

Jeg er nå 100% sikker på at han har kommet seg inn i en sprekk eller noe, men brannvesenet ville ikke hjelpe så får bare håpe han kommer seg ut🥲

Eller så begynner jeg bare å slå hull i vegger i morgen jeg!😅

• Liker 1
Skrevet
Pusekatt20 skrev (13 minutter siden):

Oppdatering her. Ringte brannvesenet og de ville ikke hjelpe. Mente han kom til å komme ut av seg selv.

Hørte nettopp en lyd, det høres ikke ut som han nødvendigvis har det supert så nå er jeg litt håpløs😞

ts

Har du fulgt de tipsene du har fått med å lete virkelig over alt? Sette alt opp? Filme? Skru av alt av lys og film med mobiltlflommelykt/lommelykt (da kan du se etter lysende øyne)? 

Hvis du har gjort det, ja da er det bare en ting å gjøre, slå hull i veggen. Du kan muligens ta kontakt på diverse lokale facebook sider, kan jo være noen der med spesielle hobbyer som har varmesøkende kamera.

Skrevet

Du kan kjøpe varmesøkende kamera selv, det er dyrt. Da er det like greit å slå opp veggen.. Men det går an å leie på finn. Og det finnes gjerne bedrifter også som kan ta seg et besøk. Men det er jo søndag imorgen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har du fulgt de tipsene du har fått med å lete virkelig over alt? Sette alt opp? Filme? Skru av alt av lys og film med mobiltlflommelykt/lommelykt (da kan du se etter lysende øyne)? 

Hvis du har gjort det, ja da er det bare en ting å gjøre, slå hull i veggen. Du kan muligens ta kontakt på diverse lokale facebook sider, kan jo være noen der med spesielle hobbyer som har varmesøkende kamera.

Ja har virkelig gjort alt. Er nok bare å begynne å slå inn veggene på jakt ja, er jo ikke det verste å reparere!

Takk for tips om å leie varmekamera, fant faktisk noen på Finn i nærheten av meg så satser på å få dratt og hentet i morgen☺️

ts

• Liker 2
Skrevet

Aldri verden om jeg eller samboer hadde klart å sove om vi trodde en av kattene våre befant seg i veggen! 😮 Vi har heller ikke varmekamera, og hadde vel bare gått for å rive veggene tenker jeg. Håper virkelig du finner den så fort som mulig. Stakkars pus!

Du får holde oss oppdatert på hvordan det går!

• Liker 3
Skrevet

Men sa du at pus har vært innestengt flere dager? Veldig spesielt at de nektet å hjelpe, de var veldig behjelpelige da min pus satt fast i et tre. Men jeg sa han hadde sitti der i nærmere 6 dager, da. Tror nesten jeg hadde ringt igjen å sagt at pus virkelig ikke har det bra. 

Anonymkode: 55355...1a7

Skrevet

Før du tar helt av og begynner å rive ned vegger, kontakt rørlegger, elektriker, septik firma e.l. som har kamera de bruker i vegg/rør. Det koster jo, men mindre enn å skulle fikse store, stygge hull i veggene. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det med dette? Har dere funnet katten? 
Har du prøvd å rasle litt med en pose med godbiter/tørrfór eller leke for å få den til å lage lyd? 

Anonymkode: 1bac6...1ed

Skrevet

Funnet katten? 

Anonymkode: 580db...8db

Skrevet
Pusekatt20 skrev (14 timer siden):

ts

Ekstremt lite behjelpelige brannfolk på hjemstedet ditt, da :( 

Jeg har ofte sett notiser i lokalavisen her at brannvesenet har hjulpet til med å redde katter som sitter fast i alt fra trær til rør, kummer, i tillegg til hester og kyr i myr osv.

Får håpe du har funnet og fått ut katten din.

Skrevet

Fant du katten? Sitter ikke i fks vaskemaskin, tørketeommel, kjøleskap, fryser, i ventilasjonsanlegget eller noe?

Anonymkode: 7b2db...6a7

Skrevet (endret)

Det finnes jo teleskopkamera/slangekamera med innebygget lys. De brukes vel blant annet av rørleggere. Da kan man undersøke uten å rive en hel vegg eller lage store hull.

Endret av jabx
Skrevet

Har du sånne små pipehatter på taket? Altså sånne som kommer fra lufting og ikke fra selve fyringspipa? 

Kan han ha gått oppi en sånn? Finn ut hvor røret går og lytt etter katten. Evt bank lett på veggene i rettning av utgangen. 

Anonymkode: 7d58c...fac

Skrevet

Oppdatering: pus har heldigvis kommet tilbake, han dukket plutselig opp for noen timer siden🥰

Jeg er neimen ikke sikker på hvor han faktisk har vært, om han var i veggen eller ikke, for han ser helt fin og ren ut, var bare litt våt😅

Takk for alle svar og masse god hjelp!

ts

• Liker 6
  • Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...