AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #1 Skrevet 5. november 2022 Slapp katten min ut kl 14, han er som regel ute maks 2 timer. Han har fortsatt ikke kommet tilbake men for ca 4 timer siden hørte jeg en lyd som hørtes ut som et katteklynk. Det hørtes ut som det kom fra innsiden av huset. Har hørt lyden totalt 5 ganger nå, eller siste gang hørtes det ut som litt kloring på en vegg. En venninne har kommet over og også hørt lydene og hun er også sikker på at det er pus som er inne et sted. Vi har endevendt huset og finner han ikke😭 Begynner seriøst å lure på om han kan ha kommet seg inn i veggen et sted. Hva gjør jeg?! Han svarer ikke på rop eller banking/kloring på veggene, så klarer ikke å lokalisere nøyaktig hvor han er i huset. Kan man ringe brannvesenet? Vet de har varmesøkende kamera🥺 Klarer ikke leve med tanken om at pus kan sulte ihjel i en vegg her😭 Anonymkode: 2d5f7...b64
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2 Skrevet 5. november 2022 Det er mulig, har hørt om det før. Anonymkode: 10660...749
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #3 Skrevet 5. november 2022 Hvordan kan den ha kommet seg dit, isåfall? Anonymkode: cba38...3ec
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #4 Skrevet 5. november 2022 Ventilasjonssystemet? Anonymkode: 580db...8db
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #5 Skrevet 5. november 2022 Har du sjekket alle skap? Kjeller om du har det? Loftet? Bodene? Anonymkode: 6a198...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #6 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slapp katten min ut kl 14, han er som regel ute maks 2 timer. Han har fortsatt ikke kommet tilbake men for ca 4 timer siden hørte jeg en lyd som hørtes ut som et katteklynk. Det hørtes ut som det kom fra innsiden av huset. Har hørt lyden totalt 5 ganger nå, eller siste gang hørtes det ut som litt kloring på en vegg. En venninne har kommet over og også hørt lydene og hun er også sikker på at det er pus som er inne et sted. Vi har endevendt huset og finner han ikke😭 Begynner seriøst å lure på om han kan ha kommet seg inn i veggen et sted. Hva gjør jeg?! Han svarer ikke på rop eller banking/kloring på veggene, så klarer ikke å lokalisere nøyaktig hvor han er i huset. Kan man ringe brannvesenet? Vet de har varmesøkende kamera🥺 Klarer ikke leve med tanken om at pus kan sulte ihjel i en vegg her😭 Anonymkode: 2d5f7...b64 Sett inne i alle skap? Hull inne i kjøkkenskapene under vasken f.eks.? Anonymkode: 8b2fb...ea4
Pusekatt20 Skrevet 5. november 2022 #7 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er mulig, har hørt om det før. Anonymkode: 10660...749 Oki takk! for vurdere å ringe de i morgen og høre😭
Pusekatt20 Skrevet 5. november 2022 #8 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan kan den ha kommet seg dit, isåfall? Anonymkode: cba38...3ec Nei det er spørsmålet da. Han er glad i å komme seg på tak, så lurer på om det kan være et hull i taket eller noe hvor han har kommet gjennom veggen, ikke vet jeg☹️ ts
Pusekatt20 Skrevet 5. november 2022 #9 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du sjekket alle skap? Kjeller om du har det? Loftet? Bodene? Anonymkode: 6a198...dc1 Ja vi har virkelig sjekket overalt😭 ts
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #10 Skrevet 5. november 2022 Pusekatt20 skrev (1 minutt siden): Oki takk! for vurdere å ringe de i morgen og høre😭 Altså..hvis du oppriktig tror at katten er inne i veggen, så må du jo ringe nå? Anonymkode: 10660...749
Pusekatt20 Skrevet 5. november 2022 #11 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså..hvis du oppriktig tror at katten er inne i veggen, så må du jo ringe nå? Anonymkode: 10660...749 Ja det er kanskje sant. Føles bare dramatisk når han bare har vært borte siden 14, men er så utrolig påfallende med de lydene som virkelig høres ut som kattelyder ts
MissPierce Skrevet 5. november 2022 #12 Skrevet 5. november 2022 Du har ikke krypkjeller da. Katten vår forsvant da vi var hos mormor, og viste seg at nettingen i den ene luftventilen på grunnmuren hadde blitt ødelagt. Han kom seg ned, men ikke opp igjen. Vi hørte han hele tiden, men klarte ikke å finne han. Heldigvis bare krypkjeller under halve huset, så var en luke fra den andre delen pga vedlikehold osv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #13 Skrevet 5. november 2022 Du hører vel omtrent hvor lyden kommer fra? Skrap med neglene på veggene og si navnet på pus, kanskje den svarer. Anonymkode: 6a198...dc1
Pusekatt20 Skrevet 5. november 2022 #14 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du hører vel omtrent hvor lyden kommer fra? Skrap med neglene på veggene og si navnet på pus, kanskje den svarer. Anonymkode: 6a198...dc1 Det er det som er litt problemet, lyden er for kort og sjelden til å lokalisere 100% hvor den kommer fra. Men høres ut som fra andre etasje. Har prøvd å rope navnet og klore/banke på vegg uten resultat😞 Var derfor jeg tenkte på å søke med varmesøkende kamera, og det har jo brannvesenet ts
Pusekatt20 Skrevet 5. november 2022 #15 Skrevet 5. november 2022 MissPierce skrev (6 minutter siden): Du har ikke krypkjeller da. Katten vår forsvant da vi var hos mormor, og viste seg at nettingen i den ene luftventilen på grunnmuren hadde blitt ødelagt. Han kom seg ned, men ikke opp igjen. Vi hørte han hele tiden, men klarte ikke å finne han. Heldigvis bare krypkjeller under halve huset, så var en luke fra den andre delen pga vedlikehold osv. Nei ingen krypkjeller her😞 ts
Heydayotheinterweb Skrevet 5. november 2022 #16 Skrevet 5. november 2022 Ring brannvesenet. De kan hjelpe med sånt
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #17 Skrevet 5. november 2022 Vi har et hull under kjøkkenet i veggen, dere kan ikke ha noe slikt? Hvis ikke brannvesenet kommer så sett i hvertfall opp absolutt alt av skap(kjøkken, kommoder, skap), dører, sjekk alt av tørketrommel, under vask osv. Ville prøvd enda mer å gå rundt å snakke med han å se om han svarer. Anonymkode: 2c438...60d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #18 Skrevet 5. november 2022 Kommer pus seg opp på taket på huset? Så han ikke har ramlet ned i pipa, nå vet ikke jeg hvordan en pipe ser ut innvendig da, så det er ikke sikkert det lar seg gjøre engang. Anonymkode: 6a198...dc1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #19 Skrevet 5. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har et hull under kjøkkenet i veggen, dere kan ikke ha noe slikt? Hvis ikke brannvesenet kommer så sett i hvertfall opp absolutt alt av skap(kjøkken, kommoder, skap), dører, sjekk alt av tørketrommel, under vask osv. Ville prøvd enda mer å gå rundt å snakke med han å se om han svarer. Anonymkode: 2c438...60d jeg er ikke verre på det enn at jeg hadde slått hull i veggen heller.. Hvis du sier det høres ut som andre etasje, bare fortsett å prat. Det er ikke så dyrt å fikse et hull i veggen heller, kommer litt an på hvilke vegger du har og da. Anonymkode: 2c438...60d 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #20 Skrevet 5. november 2022 Og et tips hvis du hr steder som er vanskelig å komme til for å se… som for eksempel pipen, ta telefonen og film med blits, du kan og feste tlf på noe.. så kan du se på filmen etterpå og se om du ser noe. Anonymkode: 2c438...60d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå