Gå til innhold

Ari bør bli prins ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå må vi ikke hisse oss opp så veldig da. Dette vil ikke skje - de vil jo ikke en gang at barnet deres skal få tittel.

Men det handler faktisk om hva grunnloven og tidligere praksis sier - ikke hva du eller jeg synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, jenter hvis dere først skal forsøple hodene deres med å lese VG, så LES i hvert fall hva som står da. Det handler om ett menneskes oppfatning av hvordan et annet menneske blir behandlet.

Og Karita er jo helt på tur i forhold til hva paret selv, de andre prinsessene og deres menn og hva grunnloven sier. Det er riktignok en forskjell siden Märtha er tronarving - men utover det så er det ingen stor forskjell på dem og familiene Ferner og de andre som jeg i farta ikke kommer på hva heter.

I tillegg så er spørsmålsstillingen helt på tur og veldig forenklet - som vanlig i den blekka - så dette slipper vi nok å tenke på på en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, jenter hvis dere først skal forsøple hodene deres med å lese VG, så LES i hvert fall hva som står da.

Ok Tusenfryd, nå skal det sies at i dag har jeg ikke "forsøpla"hodet mitt. Det har jeg faktisk ikke hatt tid til. Men jeg leser vg hver dag, og ikke fordi jeg TROR på alt for blir sagt, men for å få et BREDERE perpektiv i hva media formidler. Når det gjelder saken om ari, så svare jeg rett og slett på spørsmålet som Indianlady stiller. Bør Ari bli prins?

Skjønner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusenfryd sier vel bare at det kanskje ikke er så mye vits i å diskutere noe som ikke er aktuelt... Men om noen vil det likevel... så må de vel få lov... Men er enig med Tusenfryd jeg. Kongen har jo sakt nei, så da er jo temaet ute av verden på en måte. Men for all del... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd sier vel bare at det kanskje ikke er så mye vits i å diskutere noe som ikke er aktuelt... Men om noen vil det likevel... så må de vel få lov... Men er enig med Tusenfryd jeg. Kongen har jo sakt nei, så da er jo temaet ute av verden på en måte. Men for all del...  :wink:

Trodde dette var et diskusjonsforum med STOR takhøyde der man kunne diskutere stort sett alt :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det det! Diskuter i vei! Jeg bare reagerte på overskriften og spørsmålet og VGs evinnelige overflatedekning av ting skulle være grunnlag for en diskusjon. Bare anledningen og spørsmålsstillingen til Karita var jo nesten til å grine av.

Jeg synes nemlig at diskusjonen er viktigere enn som så - bortsett fra at Grunnloven sier at det ikke ER noen diskusjon.

Det er det JEG mener - andre får mene noe annet hvis de vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si, uansett om det er usannsynelig at det skjer eller ikke, at min første reaksjon når jeg så uttalelsen, var som Indianlady`s.

Hva er nå dette??? Nei nå får folk gi seg snart!! Nå er det vel på tide dette monarkiet i sin helhet blir tatt opp til avstemming!!! Vil vi ha dette?

Min barnelære har liksom alltid vært at dersom man gifter seg med kronprinsen så blir man kronprinsesse. dersom man gifter seg med en prins eller prinsesse, så blir man ikke prins eller prinsesse! Barn av prinsessen og hennes mann var jeg også overbevist om at ikke ble prins eller prinsesse. Jeg var faktisk ganske sikker på, slik jeg husker vi hørte i "gamle dager" (altså da jeg var liten... :oops: ) at man ikke engang ble kronprins selv om man giftet seg med kronprinsessen... en sånn gammeldags skikk. Men dersom kongen står mer eller mindre fritt til å velge hvem som skal være hva, da er jeg enda mer imot at det kommer nyere og mer moderne konger til!! Hva kommer til åskje da?? Da kan jo Kronprinsen bestemme seg for at Marius skal få prinsetittel da, når han blir konge... (eks. bare)

Dersom vi skal ta hensyn til alt og alle som er i nærheten av kongefamilien, så ville jo etterhvert halve norge vært kongelige!!

Nei. la folket få avgjøre snart! Det er for mye mas med alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får nok aldri noen prins Ari, men jeg er faktisk enig med Karita B.O. i at det blir veldig unaturlig at Ari Behn ikke kan få opptre ved sin kones side i slike sammenhenger. Ser ikke noen grunn til at han ikke kan gå inn til middag sammen med Märtha selv om han ikke er prins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...