Gå til innhold

Føler du økt selvtillitt ved å trene, og føler du deg deg tryggere på gaten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv trent styrke i 3 år og løfter tyngre enn flere av gutta jeg ser . Jeg trener i tillegg kamsport. Før kunne jeg være litt engstelig når jeg gikk ute for meg selv (f.eks. i en bakgata når det er mørkt), men det er jeg ikke lenger. Jeg føler meg mer selvsikker på at jeg kunne forsvart meg mot et angrep fra en farlig person. (Om det stemmer er en annen sak, men det føles slik) .  Jeg merker også at jeg har økt selvtillitt og mestringsfølelse på andre områder av livet. F.eks.har jeg mindre angst for å stå foran en forsamling, eller ta en diskusjon, eller løfte tunge ting hjemme alene (f.eks. løftet jeg egenhendig vaskemaskinen inn på badet).  

Anonymkode: 30804...503

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tryggere på gaten føler jeg meg ikke. Følte meg mye tryggere da jeg veide 130kg. Har ikke mere selvtillit heller for jeg ser helt grusom ut naken. Men foran forsamlinger og i sosiale settinger med klær på, så føler jeg meg bedre når jeg trener. 

Anonymkode: 1832f...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne løpe fra fare eller for å skaffe hjelp er én av grunnene til at jeg jobber med å få bedre kondis.

Anonymkode: 454b9...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler meg ekstremt selvsikker ute. 

Men jeg holder meg alltid unna trøbbel, så det er ikke noe problem. 

Om en havner i trøbbel, skal man i de aller fleste tilfeller springe til helvete. For det er ikke verdt etterfølgene som kan skje. Kniv ? Andre våpen ? Kunne sikkert slått en mann ihjel om jeg hadde drylt til i trynet. Om muligheten var der. Voila, fengsel. Er dog trent sånt at om jeg i verste fall skulle ha havnet i noe faenskap, hadde jeg fått personen på bakken, og det fort, for da kan jeg låse han helt ut. Uansett strl. BJJ 👌🏻 men... Spring. Kom deg bort. Tull på byen er ikke verdt det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100%. Har trent i 4 år, og er blitt ekstremt mye sterkere og mer utholden enn utgangspunktet. Som deg er jeg opptatt av mestringsfølelsen, og ikke bare det å isolere treningen til det jeg gjør på senteret. Hjalp feks en venninne å flytte for noen uker siden. Hun er singel, og sa at hun ventet på at noen kompiser kunne bidra. Jeg sa ikke vent du har jo meg, og bar opp sofa og bord tre etasjer uten problem 💪

Har ikke tenkt så mye på farlige situasjoner akkurat, men ofte i jobbsammenheng, om det er noe jeg gruer meg til feks framføringer så tenker jeg alltid på at typ "i går så perset jeg på markløft". Dét var tungt, så da takler jeg alltids å kjenne på litt ubehag i dagliglivet også. 

Anonymkode: df325...1d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen gjenger kødder med meg! Ever! Fra sør-Frankrike til Sverige.

Vet ikke hvorfor, men det kan vel være med at jeg THE SHIT.
Don't fuck with me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

100%. Har trent i 4 år, og er blitt ekstremt mye sterkere og mer utholden enn utgangspunktet. Som deg er jeg opptatt av mestringsfølelsen, og ikke bare det å isolere treningen til det jeg gjør på senteret. Hjalp feks en venninne å flytte for noen uker siden. Hun er singel, og sa at hun ventet på at noen kompiser kunne bidra. Jeg sa ikke vent du har jo meg, og bar opp sofa og bord tre etasjer uten problem 💪

Har ikke tenkt så mye på farlige situasjoner akkurat, men ofte i jobbsammenheng, om det er noe jeg gruer meg til feks framføringer så tenker jeg alltid på at typ "i går så perset jeg på markløft". Dét var tungt, så da takler jeg alltids å kjenne på litt ubehag i dagliglivet også. 

Anonymkode: df325...1d5

Fytti! Da er du bra sterk💪🏻💪🏻

Anonymkode: 8098e...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kvinne? Sorry, trist å si det, men du har ikke særlig sjanse hvis en mann ønsker å ta deg. 

Er selv godt trent, og kjenner meg sterk og pigg med selvtillit, men jeg tar likevel ikke sjanser ute om kvelden. 

Hvor høy og tung er du for eksempel? Det er jo også av betydning.. 

Anonymkode: 96704...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen økt selvtillit etter jeg begynte å trene aktivt for noen år siden.

Mulig jeg føler meg litt tryggere. Aldri reflektert over det egentlig. Jeg er jo mye raskere, smidigere og sterkere en jeg var for noen år siden.

Anonymkode: 0800b...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du kvinne? Sorry, trist å si det, men du har ikke særlig sjanse hvis en mann ønsker å ta deg. 

Er selv godt trent, og kjenner meg sterk og pigg med selvtillit, men jeg tar likevel ikke sjanser ute om kvelden. 

Hvor høy og tung er du for eksempel? Det er jo også av betydning.. 

Anonymkode: 96704...857

Jeg er 175cm  og veier 78kg. Jeg tenker evt på litt mindre menn, på min egen størrelse (eller mindre), som kanskje ikke trener, at jeg kunne kanskje hevdet meg der. MEN - jeg vil alltid søke unna trøbbel, så håper jeg aldri finner det ut .:-D

Anonymkode: 30804...503

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er sterk for mine 162 cm og 59 kg, men jeg er ingen match for en mann på 185 og 80 kg tung. Men føler meg trygg nok på at jeg kan klare å overraske han lenge nok til å komme meg unna om så skulle skje, så ja, føler meg for så vidt trygg. Å klart jeg har bedre selvtillit etter trening, og etter jeg begynte å trene fast igjen. 

Anonymkode: 2f499...5ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Min eneste sjanse hadde vært å løpt unna. Men hadde holdt ut å bli forfulgt i 2-3 timer om skurken sprang 10 km på ca 51 min 😆😆😆

Anonymkode: b7a7c...b11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min eneste sjanse hadde vært å løpt unna. Men hadde holdt ut å bli forfulgt i 2-3 timer om skurken sprang 10 km på ca 51 min 😆😆😆

Anonymkode: b7a7c...b11

Haha, konge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 16.46):

Jeg er 175cm  og veier 78kg. Jeg tenker evt på litt mindre menn, på min egen størrelse (eller mindre), som kanskje ikke trener, at jeg kunne kanskje hevdet meg der. MEN - jeg vil alltid søke unna trøbbel, så håper jeg aldri finner det ut .:-D

Anonymkode: 30804...

Endret av Trening
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening skrev (10 minutter siden):

Trening skrev (11 minutter siden):

God vurdering. Beste er å prøve å unngå trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 16.46):

Anonymkode: 

Endret av okei trenings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg føler jeg har gjort noe med dagen etter trening, og jeg blir jo i bedre form. Tryggere på gaten føler jeg meg absolutt ikke. 

Anonymkode: 987ac...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...