Gå til innhold

Selge bil privat eller som innbytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid tatt bil i innbytte når jeg har kjøpt bil tidligere, men denne gangen har jeg restlån på bilen jeg skal bytte ut, og lurer derfor på om det lønner seg mer å selge den privat. Tilsvarende bruktbiler går for ca 50-70.000 på Finn (noen over, men det tror jeg er litt urealistisk). Jeg har lån på 50.000 på den. Har fått tilbud om 30’ i innbytte. 

Hva er lurt å gjøre? Hva er ulempene med å selge privat? Risikerer jeg at ny eier finner masse skjulte feil og jeg må ta bilen tilbake/reparere masse greier?

Anonymkode: 331b6...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er en bil du risikerer skjulte feil og mangler på som evt kjøper kan kreve at du dekker så vil det ikke lønne seg å selge den for 50.000kr, men om du klarer å få en kjøper til den prisen som tar bilen med de feil som finnes så vil det jo så klart være en stor fordel da du blir kvitt lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (1 time siden):

Om det er en bil du risikerer skjulte feil og mangler på som evt kjøper kan kreve at du dekker så vil det ikke lønne seg å selge den for 50.000kr, men om du klarer å få en kjøper til den prisen som tar bilen med de feil som finnes så vil det jo så klart være en stor fordel da du blir kvitt lånet.

Hva skal til for at en kjøper kan kreve det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva skal til for at en kjøper kan kreve det da? 

Les deg opp om kjøp/salg av bruktbil på nettet. 

Oppgi alt du vet er feil, oppgi alt du vet av reprasjon og vedlikehold, pass på å skrive kontrakt som inneholder "selges som den står" så du slipper klage for filleting, for da må det vesentlige feil/mangler til for å kunne kreve kjøpet hevet eller bilen reparert for din regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...