Gå til innhold

Får man kjøpt "hemper" til å sy på bukse?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Har noen store bukser som er så gode at jeg heller forsøker å få tak i brede hemper til et belte i livet,
enn å kvitte meg med dem, men vet ikke om det er å få kjøpt. Noen som har tips? :klo: 

Når jeg tenker meg om er det jo mulig at det heter noe helt annet, men jeg mener de tingene
som man trer et belte igjennom i livet. :) 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I siste instans blir det kanskje til at jeg gjør det, men hvis det er mulig å få kjøpt dem ferdig, så velger jeg det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett ferdige hemper noen steder, og jeg har trålet gjennom de fleste butikker som selger stoff (til å sy av) og på mønsteroppskrifter som krever hemper må man lage de selv har jeg sett. Håper du eller noen andre finner, det hadde jo vært lykke å finne ferdige hemper 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser liksom for meg at det hadde vært tett på Nirvana for min del. Min eldgamle maskin hoster
og harker dessuten betraktelig og det fører til veldig mye banningsutbrudd. :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan sy de på bestilling? Fins mange grupper på facebook, mange som syr på bestilling. Noen hemper for enkelte ville tatt de sikkert en halvtime med klipp og sånn, med sine raske, nymotens maskiner? :)  Verdt et forsøk for å unngå all den banningen og frustrasjonen :)  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Der sier du noe! :dagens-rose: :jepp: 

Da kan du heller spare banningen til når du skal sy hempene på selv 😄 Rett type nål, og ny nål gjør også jobben mindre frustrerende, har lært på den tunge måten, hehe! Er selv innmeldt på div sy-grupper på FB, inspirerende å se på hva andre syr, og mange stiller jo spørsmål som en selv har og lærer litt av det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mye på mangt der ute i nettverdenen...og jeg ender med å tenke at de er jo superflinke kunstrere alle som en....det er ikke jeg....og så setter jeg bort maskinen igjen. :sukk: Samme med strikk og alle typer håndarbeide.

I dette landet finnes det så mange kjempegode, kreative, utholdende mennesker og så kommer utenlandske kulturhobbyer som er så intrikate og fingrene jobber så fort at jeg blir helt matt av det ferdige resultatet. Perfekt! :daane: :klappe: 

Takker for link. Det kunne ha vært noe, men holder det hard lærrems bruk over tid? :klo: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett mye på mangt der ute i nettverdenen...og jeg ender med å tenke at de er jo superflinke kunstrere alle som en....det er ikke jeg....og så setter jeg bort maskinen igjen. :sukk: Samme med strikk og alle typer håndarbeide.

I dette landet finnes det så mange kjempegode, kreative, utholdende mennesker og så kommer utenlandske kulturhobbyer som er så intrikate og fingrene jobber så fort at jeg blir helt matt av det ferdige resultatet. Perfekt! :daane: :klappe: 

Hvorfor blir de flinke? De øver! Tro meg, ikke alle viser alt arbeidet de har gått gjennom. Det er nok en del banning og sprette opp, eller masker som de må ta opp i strikketøyet. Alt vi får se er det ferdige resultatet. Skal man bli god på noe, må man øve. Jeg har lært og praktiserer det nå, at hvis det er en teknikk jeg er usikker på, tar jeg noe liknende stoff, men som ikke er av det dyre stoffet jeg har kjøpt, og øver på den før jeg syr plagget. Ikke sett bort maskinen din, øv heller og plukk opp tips og triks av folk som kan sy :)  Fins også ulike norske nettsteder, sånne syportaler som viser steg for steg, eller masse på youtube hvis man er god i engelsk 😄  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du bor innen rekkevidde av Deichman? Symaskiner - Deichman.no

Det er ikke spesielt vanskelig å sy hemper om du har en sterk maskin.  Her f.eks. ca 26min ut i videoen

Ellers avhengig av buksekvalitet - ville jeg prøvd å legge bendelbånd dobbelt og sy en søm på hver side for å forsterke de før jeg festet de til buksa. 

Anonymkode: ed296...57a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford3000 skrev (14 minutter siden):

Hvorfor blir de flinke? De øver! 

Ja. :sukk: Jeg vet jo det. Takk for velfortjent spark bak.                              :) 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vet ikke om du bor innen rekkevidde av Deichman? Symaskiner - Deichman.no

Det er ikke spesielt vanskelig å sy hemper om du har en sterk maskin.  Her f.eks. ca 26min ut i videoen

Ellers avhengig av buksekvalitet - ville jeg prøvd å legge bendelbånd dobbelt og sy en søm på hver side for å forsterke de før jeg festet de til buksa. 

Anonymkode: ed296...57a

Tusen takk for fin og oversiktelig video. Den skal jeg se om og om igjen og forsøke å forstå hva det hele dreier seg om. Jeg er nemlig ikke en "sømmerske", men kan foreta enkle sømmer frem og tilbake. / Bor nok ikke i nærheten av Deichman, men skal snuse rundt i mitt område. Jeg har bare en vanlig liten maskin som ikke kan sy igjennom gråstein, men det kan det jo hende at andre flinke folk har...kanskje finner jeg noen som tar på seg oppgaver for en rettferdig penge. Jeg skal lete. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å bytte nål på maskinen din, de blir butte som alt annet i metall!

Anonymkode: 83e37...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...