Gå til innhold

Barnevern

Fremhevede innlegg

Skrevet
Munchlax skrev (9 timer siden):

Det var en periode vi slet med å få endene til å møtes pga høy husleie og at jeg havnet på AAP. Barnevernet endte med å betale barnehagen for oss i halvannet år (rett over 8 K i mnd). Kom på ca 120000 +. De sendte oss også på feire i dyreparken i Kr.sand i fire dager. Det var fire overnattinger i Abra Havn. De spanderte absolutt alt. Eneste vi måtte stå for selv var lommepenger til is og slike ting. De betalte også alle bom-passeringer tur/retur og diesel. 

Vi har ingen ting negativt å si. Hadde det ikke vært for hjelpen vi fikk av dem, måtte vi tatt ut barna fra barnehagen.
De hjalp oss helt til vi kom oss på beina igjen. 

Det er helt vilt hvor forskjellig det kan være.

Både vi og andre som har hatt fosterbarn har tigget etter at barnevernet skal bruke midler på barn som allerede er under barnevernet. Midler til barnepsykolog og lignende, uten å lykkes. 

Mange fosterbarn har mistet fosterhjemmet sitt fordi barnevernet jobber mot det som er barnets beste, og mot det behovet fosterforeldre varsler om.

Grunnlaget vi mottok for avslaget var det at de tenkte økonomi.

Det føles da veldig bittert ut å lese solskinnshistorie din. Altså jeg unner dere den og er glad på deres veier. Men jeg kjenner på all elendigheten vi gikk gjennom fordi vi ikke fikk den oppbakkingen vi hadde behov for. Og den det gikk mest utover var barnet 💔.

Anonymkode: 6fb59...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er helt vilt hvor forskjellig det kan være.

Både vi og andre som har hatt fosterbarn har tigget etter at barnevernet skal bruke midler på barn som allerede er under barnevernet. Midler til barnepsykolog og lignende, uten å lykkes. 

Mange fosterbarn har mistet fosterhjemmet sitt fordi barnevernet jobber mot det som er barnets beste, og mot det behovet fosterforeldre varsler om.

Grunnlaget vi mottok for avslaget var det at de tenkte økonomi.

Det føles da veldig bittert ut å lese solskinnshistorie din. Altså jeg unner dere den og er glad på deres veier. Men jeg kjenner på all elendigheten vi gikk gjennom fordi vi ikke fikk den oppbakkingen vi hadde behov for. Og den det gikk mest utover var barnet 💔.

Samtidig som det er mange fosterforeldre som utnytter systemet økonomisk. Det er ikke måte på hvor et fosterbarn koster. Da kan man begynne å lure på intensjonen bak det å ta til seg et fosterbarn. 

Anonymkode: adf1b...b69

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samtidig som det er mange fosterforeldre som utnytter systemet økonomisk. Det er ikke måte på hvor et fosterbarn koster. Da kan man begynne å lure på intensjonen bak det å ta til seg et fosterbarn. 

Hvordan kan man utbytte det egentlig? Det er snakk om noen tusenlapper i mnd man får , samtidig får man ikke pensjonspoeng , feriepenger osv så man må spare selv 

Anonymkode: 5c04f...960

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Med den standard godtgjørelsen en får så er det ikke mye å utnytte.

En får et barn i hus som kommer tomhendt. Det som andre barn har hatt år på å opparbeide seg av ting det har ikke dette barnet. Det må kjøpes inn. Aktiviteter må betales for. 

Vi for vår del gikk i minus hver mnd, noe jeg tenker at de fleste gjør. En tjener ikke økonomisk på fosterbarn, i tillegg så ofrer en privatlivet sitt, fritiden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi var kravstore ift. spesialundervisning. så skolen valgte å melde oss

Nå hadde vi aldri hatt kontakt med bv før,så det føltes veldig invaderende og stigmatiserende for oss med besøk selvom de var aldri så hyggelige.

Forholdet til skolen ble ødelagt

Anonymkode: 23574...576

Det har vi opplevd også. 

Barnet byttet skole

Anonymkode: 3dd44...03c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 19.30):

Er det noen her som har hatt en positiv opplevelse med kontakt med barnevern? Leser jo ofte om de som ikke er fornøyde, men er det virkelig så ensidig som det blir fremstilt? 

Anonymkode: f464b...0f1

Har flere positive erfaringer en jeg kan telle. Igjennom jobb.

De positive erfaringene med barnevern er i overveldende flertall.

Anonymkode: 3147f...f52

Skrevet

Har bra erfaring med barnevernet, vi fikk hjelpen vi hadde behov for da jeg var som sykest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...