Gå til innhold

Barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt en positiv opplevelse med kontakt med barnevern? Leser jo ofte om de som ikke er fornøyde, men er det virkelig så ensidig som det blir fremstilt? 

Anonymkode: f464b...0f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det noen her som har hatt en positiv opplevelse med kontakt med barnevern? Leser jo ofte om de som ikke er fornøyde, men er det virkelig så ensidig som det blir fremstilt? 

Egen oppvekst - dårlig erfaring. Meldt på hevn - god erfaring.

Anonymkode: e43ab...233

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei. Jeg var hverken i arbeid eller i studie. Det er en anstalt som produserer sosiale tilfeller og merarbeid for NAV. Alle disse tomme samtalene og «strenge» blikkene fører ingen vei. Har god tro på arbeid og rutiner. Så kommer resten av seg selv:)

Anonymkode: 1c777...f9d

• Nyttig 1
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke så ensidig. Barnevernstråder her inne er generelt ensidige. I slik grad at man som oftest ikke gidder skrive noe i dem.

Jeg jobber i barneverntjeneste. Jeg har i et absolutt flertall av saker et godt samarbeid med familiene jeg møter. Som i at de også opplever det slik og gir tydelig uttrykk for det (mange også i etterkant av vår kontakt). 

I enkelte saker oppnås ikke et godt samarbeid. Men det er absolutt mulig også i mange tilfeller hvor utgangspunktet er tilsynelatende umulig.

Anonymkode: 38123...2e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

God erfaring og nei det er ikke ensedig

Anonymkode: 5c04f...960

Skrevet

God erfaring. Bf som ble meldt 2 ganger og jeg ble kalt inn til bv. 

Anonymkode: 568d8...635

Skrevet

Mange gode erfaringen både privat og på jobb. Men det er ofte personavhengig, hvem man møter.

Anonymkode: 3dd44...03c

Skrevet

Har god erfaring. Tror måten man møter saksbehandler på har mye å si for opplevelsen. 
Skjønner at det ikke er kult å bli meldt til bv, men de gjør jobben sin og har barnets beste i fokus.

Anonymkode: 3da17...a92

Skrevet

Barnevernet er en skam, og de har gitt Norge elendig rykte internasjonalt. 

Profitt for å ødelegge familier og øke selvmordsjansen med 5x for barna det involverer. 

Anonymkode: 8cad1...f3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har god erfaring. Tror måten man møter saksbehandler på har mye å si for opplevelsen. 
Skjønner at det ikke er kult å bli meldt til bv, men de gjør jobben sin og har barnets beste i fokus.

Anonymkode: 3da17...a92

De har ikke alltid barnets beste i fokus. 

Skrevet

Jeg var barnet. Dårlig erfaring med første saksbehandler, ble ikke trodd. Saken min fikk ny saksbehandler, jeg ble flyttet til min andre foreldrer og min andre forelder fikk god veiledning med hvordan hjelpe meg best mulig med traumer og andre ting som hadde oppstått hos forelder nummer en. Både forelder nummer to og jeg er svært fornøyde med BV sin hjelp etter ny saksbehandler kom inn i bildet.

Anonymkode: 3aec5...6e7

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Profitt for å ødelegge familier og øke selvmordsjansen med 5x for barna det involverer. 

Det mener min forelder nummer en også. En person med svært liten selvinnsikt som har påført meg store traumer. Heldigvis så reddet BV meg fra denne forelderen. 

Anonymkode: 3aec5...6e7

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Barnevernet er staten.
Og staten vil kontrollere barna dine.
Fuck dem!
De pakker det inn i masse bullshit og piss.

En norsk kvinne fikk politisk asyl i Polen fordi hun var forfulgt av barnevernet i Norge.
Noen husker kanskje den saken

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

🙄

Anonymkode: 5c04f...960

Skrevet

Jeg kjenner to som har hatt barna hos fosterforeldre som er veldig godt fornøyd med samarbeidet. Den ene fikk barna tilbake og ble senere besøkshjem for ett annet barn. En i familien er fosterbarn og har det bra. Skal gifte seg nå og da skal alle i vår familie samt alle i hans biologiske familie feire sammen. Gleder meg ,❤️

Anonymkode: 89bcb...003

Skrevet

Jeg har virkelig dårlig erfaring. Kort oppsummering: Ble meldt på hevn, sak henlagt etter undersøkelse. Overrrasket over at bvt oppførte seg lite profesjolelt og at de hadde null vilje til å ta til seg konstruktive tilbakemeldinger og at de nektet å  rette opp i åpenbare feil. Opplever at saksbehandler var usikket, at hun kun var interessert i å lete etter feil. Jeg mener at  hun forlenget saken med den hensikt å skaffe seg inntekt (privat konsulent, det  skulle ikke være lovlig å bruke slike) og at hun ikke hadde satt seg inn i grunnleggende jus og retningslinjer. Misbruk av makt - De innhentet opplysninger fra barnehage og andre selv om de ikke hadde grunnlag for det i denne saken. Kun fordi de kunne gjøre det, og fordi de pleide å gjøre det. Tror ikke de har opplevd å bli sagt imot før. 

Men for å svare på hi: De med god erfaring henger ikke på forum og poster innlegg i tråder om barnevern. De fleste foreldre som må gjennomgå undersøkelse er fornøyd. 

Anonymkode: c9174...0dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2022 den 0.40):

Har du dokumentasjon på denne statistikken? Og isåfall at tallene skyldes barnevernets inngripen og ikke omsorgssvikt på forhånd?

• Liker 1
Skrevet

Det var en periode vi slet med å få endene til å møtes pga høy husleie og at jeg havnet på AAP. Barnevernet endte med å betale barnehagen for oss i halvannet år (rett over 8 K i mnd). Kom på ca 120000 +. De sendte oss også på feire i dyreparken i Kr.sand i fire dager. Det var fire overnattinger i Abra Havn. De spanderte absolutt alt. Eneste vi måtte stå for selv var lommepenger til is og slike ting. De betalte også alle bom-passeringer tur/retur og diesel. 

Vi har ingen ting negativt å si. Hadde det ikke vært for hjelpen vi fikk av dem, måtte vi tatt ut barna fra barnehagen.
De hjalp oss helt til vi kom oss på beina igjen. 

• Hjerte 3
Skrevet

Vi var kravstore ift. spesialundervisning. så skolen valgte å melde oss

Nå hadde vi aldri hatt kontakt med bv før,så det føltes veldig invaderende og stigmatiserende for oss med besøk selvom de var aldri så hyggelige.

Forholdet til skolen ble ødelagt

Anonymkode: 23574...576

Skrevet

De jeg har møtt i barnevernet under undersøkelsen har oppfører seg som folk og behandlet meg og far med respekt

Anonymkode: 94718...4de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...