Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har snakket med NAV og de sier at det er sjefen som skal betale de 2 ekstravaktene. Det blir uansett ikke jobbing over 60% da jeg har 80% fast stilling, og en ekstravakt pr uke blir ikke  over 60 %.

Det er jo det jeg spør om. Vaktene står forsatt på meg og sjefen har heller ikke fjernet de! Derfor jeg spør!

Anonymkode: 994b6...78b

Hvis de er planlagt har du sykemelding på de også, 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Djungelvrål skrev (43 minutter siden):

Hvis de er planlagt har du sykemelding på de også, 

At jeg er sykemeldt fra de vaktene? Jeg står oppført ser du, derfor jeg lurte.

Skrevet

Tommelfingerregel er vel at er du frisk nok til å jobbe (ekstra) skal du ha mindre sykemelding/ikke i det hele tatt. Det kan vanskelig forsvares å jobbe overtid (som en ekstravakt er) hvis du er for syk til å jobbe ordinært.

Anonymkode: 2641b...cd1

• Liker 2
Skrevet

Jobber du ekstra ut over dine faste 80% til vanlig? Sykepenger er satt etter de siste 3 mnds inntekt, fast inntekt samt eventuelle ekstravakter. Når du søker om sykepenger kan du krysse av for at du har arbeidet i perioden med sykemelding, hvor mye og hvor mye du jobber til vanlig. Det står også at hvis dette varierer, skal du skrive gjennomsnittet. 

Anonymkode: 75d9b...3c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du? Når jeg får sykepenger fra nav så får jeg vel tilsvarende min lønn som er 80%. men om jeg tar en ekstravakt i uken som tilsvarer 100% så får jeg jo utbetalt enda mer.

Arbeidsgiver kan bestride din sykmld.

Anonymkode: bbd55...462

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jobber du ekstra ut over dine faste 80% til vanlig? Sykepenger er satt etter de siste 3 mnds inntekt, fast inntekt samt eventuelle ekstravakter. Når du søker om sykepenger kan du krysse av for at du har arbeidet i perioden med sykemelding, hvor mye og hvor mye du jobber til vanlig. Det står også at hvis dette varierer, skal du skrive gjennomsnittet. 

Anonymkode: 75d9b...3c4

Ok takk for svar 😊

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Arbeidsgiver kan bestride din sykmld.

Anonymkode: bbd55...462

Hva mener du? Hvorfor det? Arbeidsgiveren min har sett at jeg har 2 ekstravakter utenom min faste stilling. Det er da virkelig ikke min skyld. Hun har enda ikke fjernet de.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok takk for svar 😊

Hva mener du? Hvorfor det? Arbeidsgiveren min har sett at jeg har 2 ekstravakter utenom min faste stilling. Det er da virkelig ikke min skyld. Hun har enda ikke fjernet de.

Har du ekstravakter i sykemeldingsperioden er du også sykmeldt fra disse. Så enkelt er det faktisk. Du får gi sjefen en påminnelse. Det sagt, så høres det ut som du egentlig ikke trenger denne sykemeldingen. 

Anonymkode: 07dcc...fab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har du ekstravakter i sykemeldingsperioden er du også sykmeldt fra disse. Så enkelt er det faktisk. Du får gi sjefen en påminnelse. Det sagt, så høres det ut som du egentlig ikke trenger denne sykemeldingen. 

Anonymkode: 07dcc...fab

Men det er lov å komme tilbake til jobb før sykemeldingsperioden er over leste jeg. Så da kan jeg evt gjøre det om jeg føler meg bedre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At jeg er sykemeldt fra de vaktene? Jeg står oppført ser du, derfor jeg lurte.

Da ville jeg sagt til sjefen at hun må leie inn for de

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har snakket med NAV og de sier at det er sjefen som skal betale de 2 ekstravaktene. Det blir uansett ikke jobbing over 60% da jeg har 80% fast stilling, og en ekstravakt pr uke blir ikke  over 60 %.

Det er jo det jeg spør om. Vaktene står forsatt på meg og sjefen har heller ikke fjernet de! Derfor jeg spør!

En ekstravakt i uken tilsvarer ca 20% stilling ved normal arbeidstid, 7,5t. 

Skrevet
Apis skrev (47 minutter siden):

En ekstravakt i uken tilsvarer ca 20% stilling ved normal arbeidstid, 7,5t. 

Takk for svar. Da blir det uansett ikke over 60% da om jeg tar de to vaktene.  En ekstravakt pr uke i to uker. NaV sa at jeg måtte føre det inn om jeg jobber over 60% og det gjør det vel ikke ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...