AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #1 Del Skrevet 3. november 2022 Er det dumt å trene utholdenhet hver dag? Dvs., jeg har ei løype med oppoverbakker og rettstrekker så jeg jogger på strekkene og går fort i oppoverbakkene. Er ikke så sprek ennå så det er ikke løping, bare jogger sakte. Tjener greit med PAI på en sånn runde. Et argument mot å gjøre det nesten hver dag er at jeg har svak bekkenbunn og er redd for å overbelaste den. Men jeg er så stressa for tiden og opplever at en trimtur hjelper litt. Føler meg bra og roligere etterpå. Anonymkode: 071ce...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 3. november 2022 #2 Del Skrevet 3. november 2022 Du bør ikke starte med å trene hver dag, hvis du er relativt utrent, men øke gradvis og pass på å få nok hvile mellom øktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #3 Del Skrevet 3. november 2022 Om du vil trene hver dag, så vil jeg anbefale å variere treningen litt. Ikke løpe 7 dager i uken på asfalt. Legg inn en dag eller to med svømming feks. Ikke like belastende på ledd etc. kanskje en dag med roing osv. Anonymkode: 3b6c1...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 3. november 2022 #4 Del Skrevet 3. november 2022 Dumt og dumt. Spørs på belastningen. For de fleste holder det med 4 løpeøkter i uka. Tenk 2 rolige og 2 intervall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #5 Del Skrevet 3. november 2022 Hva med å gå annenhver dag og jogge annenhver dag? Folk undervurderer gåturer, de belaster ikke kroppen, men gir en viss treningseffekt likevel. Anonymkode: a9485...720 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheAtl Skrevet 3. november 2022 #6 Del Skrevet 3. november 2022 Burde gå helt greit såfremt intensiteten jevnt over er lav nok. Jeg er sikker på at du finner masse gode råd og erfaringer om du googler frasen "Maffetone Method". Når det er sagt så må jeg si meg enig i at det neppe kan skade å bytte ut i alle fall en av joggeturene dine med en gåtur sånn til å begynne med. Kjedelig å pådra seg en belastningsskade når motivasjonen er på topp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitalogy Skrevet 3. november 2022 #7 Del Skrevet 3. november 2022 Kommer alltid an på kontekst. Treningsgrunnlag, mekanisk og nevralt grunnlag, intensitetsstyring, totalbelastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #8 Del Skrevet 4. november 2022 Variasjon er veldig viktig om du trener hver dag. Både i intensitet, varighet, og belastning. Hard trening hver dag = ikke lurt. Kroppen trenger restitusjon. Langvarig trening hver dag = ikke lurt av samme grunn. Ensformig belastning, som løping på hardt underlag, bare bakkeløping, osv, er ikke lurt og kan gi skader. Jeg MÅ også ha fysisk aktivitet daglig, men jeg bytter på hard og rolig løping, varierer underlag, bakker kontra ikke bakker, i tillegg til at jeg sykler (inne..), trener styrke, går i motbakker, osv. Anonymkode: 52806...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå