AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #21 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Definisjonen på ensom er "savn etter andre mennesker" så det blir feil å si at en som har samboer, barn, venninner og jobb er så ensom. Anonymkode: bd160...bcb AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Definisjonen på ensomhet er savn etter tilhørighet og fellesskap med andre mennesker - ikke savn etter mennesker å være fysisk i nærheten av. Anonymkode: 80837...c29 Har dere kilder på disse definisjonene? For jeg la altså med denne tidligere: https://ordbokene.no/bm/12844#def2 Men saken er jo at hun har folk rundt seg. Betyr det at det ikke er de riktige folkene hun har rundt seg? Jeg spurte om dette også tidligere: Er ikke det et tegn på at hun egentlig savner noen å være helt på bølgelengde med? Anonymkode: 31c14...d3c
exictence Skrevet 3. november 2022 #22 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Definisjonen på ensom er "savn etter andre mennesker" så det blir feil å si at en som har samboer, barn, venninner og jobb er så ensom. Anonymkode: bd16 0...bcb Jeg var gift og hadde mye familie rundt meg. Men jeg trivdes ikke. Jeg hadde et stort savn etter andre mennesker. Man kan ha mange rundt seg å være ensom. Men man er ikke alene, men man er ensom. Aldri har jeg vært så ensom da jeg var gift. AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #23 Skrevet 3. november 2022 Det høres litt rart ut, for å være brutalt ærlig. Hun har en ektemann, en datter, en jobb, venner, og tydelig nettverk nok til å få publisert en bok og bli intervjuet av TV2. Kan godt være hun er deprimert, men dette er en ganske merkelig definisjon av ensom. Blir vel litt som å "føle seg" overvektig selv om man er godt innenfor normalen. Kan godt være enkelte millionærer også "føler seg" fattige. Anonymkode: da921...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #24 Skrevet 3. november 2022 Man kan være alene uten å føle seg ensom, for da trivs man alene. Man kan også være omgitt av mennesker og føle seg ensom. Anonymkode: 0a772...394 1
Forundret.. Skrevet 3. november 2022 #25 Skrevet 3. november 2022 Det er kjipt å føle på ensomheten. Jeg vet ikke om det bare er meg men jeg føler at folk er blitt så sippete, alt er så trist og trått. Folk var ikke slik før. Men det blir sikkert slik når vi må passe oss for alt vi sier og gjør. Samfunnet går på nåler. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #26 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ensomhet kan være så mangt, jeg følte meg skikkelig ensom i mitt forrige forhold. Da jeg hadde en mann som ikke var tilstede i forholdet, som alltid hadde egne prosjekter og som aldri bidro til ting som skulle gjøres hjemme. Så selv om han var fysisk tilstede følte jeg meg helt alene med ungene. Det er bedre å være alenemor enn å være ensom i forhold. Anonymkode: 4a26e...b9a Aldri følt meg så ensom som i mitt første ekteskap og jeg var mye alene årene etter skilsmissen men den ensomheten var bedre enn den jeg kjente som gift. Anonymkode: b5f68...f07 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #27 Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri følt meg så ensom som i mitt første ekteskap og jeg var mye alene årene etter skilsmissen men den ensomheten var bedre enn den jeg kjente som gift. Anonymkode: b5f68...f07 Altså, følte meg mere ensom når han var hjemme enn når han var på jobb. Jeg var konstant på tå hev for å unngå kritikk og hans surhet, selvskryt og arroganse. Anonymkode: b5f68...f07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå