Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #1 Skrevet 5. desember 2005 har bodd i en mindre by i 4 år og er nå veldig klar for å flytte hjem. hadde fast stilling innen IT frem til sommeren, var møkklei firmaet og fikk tilbud i et annet, som vikar m en mnd oppsigelse. etter dette har mye skjedd i livet mitt; veldig vondt samlivsbrudd, og jeg har bestemt meg for å flytte hjem igjen. jeg driver og søker på jobber i min hjemby, men er redd for at det kan bli problematisk siden jeg bor i en annen by - ikke sikkert jeg blir første pri til intervju når det nok finnes mange andre aktuelle kandidater i hjembyen min. på den annen side er safe å ha en jobb, og det er vel en fordel med kun en mnd oppsigelse. jeg har sted å bo i hjembyen, så det er greit. slik jeg ser det, kan jeg enten si opp, flytte hjem og ta jobbprosessen derfra, eller jeg kan bli her til jeg har fått en jobb. hjelp meg å finne beste løsning! Jeg vil hjeeeem
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #2 Skrevet 5. desember 2005 Skriv i søknaden at du vil hjem, at du du har et sted å bo, at du gjerne kommer til intervju.
Eldie Skrevet 5. desember 2005 #3 Skrevet 5. desember 2005 Skriv i søknaden at du vil hjem, at du du har et sted å bo, at du gjerne kommer til intervju. Helt enig! Der jeg jobber er det ikke noe ulempe å ta inn en kandidat på intervju som bor et annet sted. Kompetanse, profil og motivasjon for jobben er viktigst! Men så er det samtidig viktig å vise hvorfor du er riktig kandidat til stillingen, og at du virkelig har lyst på jobben! Jeg er som regel betenkt over å ansette noen som har en annen motivasjon for å søke enn selve stillingen - feks at man ønkser å flytte på seg eller at kjæresten bor i byen. Med andre ord -selv deg selv også!! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå