AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #21 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, ja, så det nå. Men forstår ikke helt hvorfor man ikke blir 15% ufør om man er 15% invalid. Jeg synes også det er dumt og rart at man må kreve erstatning fra den som har skadet deg, han med fingeren fikk bare pengene automatisk (trafikkulykke). Jeg tør ikke det. Anonymkode: 941be...965 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, såklart. Har gått i behandling i flere år. Ja, men kameraten min fikk en ganske stor sum for fingeren sin, flere hundre tusen. Anonymkode: 941be...965 Ingen får automatisk ufør. Selv ikke når du har alvorlig dødlig sykdom eller mister begge bena og en arm. Ved ufør får men heller ikke en stor pengesum, med mindre det har vært flere år uten trygd og man får ett etteroppgjør. Men forsikring vil kunne dekke slikt. Og han kan ha hatt barneforsikring via familie. Anonymkode: 5a1b0...e17
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #22 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han må ha hatt en forsikring. Anonymkode: fa4a5...cce AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ingen får erstatning uten at man har hatt forsikring, så det stemmer ikke 😉 Anonymkode: 1f039...109 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men forsikring vil kunne dekke slikt. Og han kan ha hatt barneforsikring via familie. Anonymkode: 5a1b0...e17 Nei, han hadde ingen forsikring. Men da må det vel sannsynligvis ha kommet fra den andre parten i ulykken. Ut i fra det han har fortalt hørtes det ut som det var via nav. Anonymkode: 941be...965
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #23 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, han hadde ingen forsikring. Men da må det vel sannsynligvis ha kommet fra den andre parten i ulykken. Ut i fra det han har fortalt hørtes det ut som det var via nav. Anonymkode: 941be...965 Mulig han var forsikret via skolen fordi det var på skoleveien? Anonymkode: 64a23...f96
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #24 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ingen får automatisk ufør. Selv ikke når du har alvorlig dødlig sykdom eller mister begge bena og en arm. Ved ufør får men heller ikke en stor pengesum, med mindre det har vært flere år uten trygd og man får ett etteroppgjør. Men forsikring vil kunne dekke slikt. Og han kan ha hatt barneforsikring via familie. Anonymkode: 5a1b0...e17 Jo man kan få så godt som automatisk ufør. Min tante hadde kreft hun kom til å dø av innen kort tid, da hun hadde brukt opp sykepengerettighetene ble det behandlet som en såkalt kurantsak etter en uttalelse fra lege og hun fikk utført innholdet iløpet av en uke. Anonymkode: bea81...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #25 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mulig han var forsikret via skolen fordi det var på skoleveien? Anonymkode: 64a23...f96 Ja, det tenkte jeg faktisk også på. Og så kan det kanskje ha sammenheng at han gikk yrkesfag og at yrket han utdannet seg til krevde fungerende fingre. Elevene er gjerne forsikret på skolen? Anonymkode: 941be...965
Gjest Karamelis Skrevet 2. november 2022 #26 Skrevet 2. november 2022 (endret) Det store flertallet blir ikke ptsd kronisk hos. Vent det ut eller be legen om hjelp. EDIT: så nå at du hadde forsøkt å bli frisk i mange år. Så be om å få en såkalt behandlingsdag 1 gang i uke. Den typen sykemelding kan du strekke ut i hele 3 år. Det kan passe for deg. Endret 2. november 2022 av Karamelis
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #27 Skrevet 2. november 2022 Karamelis skrev (10 minutter siden): Så be om å få en såkalt behandlingsdag 1 gang i uke. Den typen sykemelding kan du strekke ut i hele 3 år. Det kan passe for deg. Er dette svar på det jeg lurer på? For i så fall forstår jeg det ikke. Sitat Så jeg lurer på om jeg kan søke om å bli feks 15% ufør? Anonymkode: 941be...965
Gjest Karamelis Skrevet 2. november 2022 #28 Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er dette svar på det jeg lurer på? For i så fall forstår jeg det ikke. Anonymkode: 941be...965 Det svaret har du fått. Jeg følger om med ei løsning for deg.
Gjest Ms Baxter Skrevet 2. november 2022 #29 Skrevet 2. november 2022 Du bør søke minst 50% uføretrygd da mindre % kan gjøre at du går i uførefella hvis du evt skulle trenge mer % siden….aap må du gjennom først, men vær tydelig på hva som funker for deg så du ikke blir prøvd ut i alt mulig…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå