Gå til innhold

Kollega stjal MIN historie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var ute med jobben i forrige uke og da kim jeg i prat med en kollega. På et tidspunkt fortalte jeg en litt spesiell historie fra mitt liv som vedkommende syntes var morsom og lo godt av. I lunsjen i dag med mange tilstede fortalte plutselig kollegaen min nøyaktig den samme historien høyt, men med vedkommende i hovedrollen i stedet for meg! Hen fikk veldig god respons, og jeg ble sittende taus og nærmest sjokkert.

Hvordan ville du reagert i denne situasjonen?

Anonymkode: e388b...8ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, for en merkelig oppførsel! Det er nok ikke så uvanlig å stjele andres gode historier og presentere dem som egne. Men det er jo meget uvanlig å gjøre det mens historiens eier hører på 😂

Var vedkommende full nok til at det er mulig hun har glemt det var DU som fortalte henne det? Pleier hun å lyve om ting? 

Jeg tror jeg hadde sagt det rett ut: «For en morsom historie! Jeg skjønte jo at du likte den, siden du lo så godt da jeg fortalte deg om det på lørdag. Men hvorfor legger du det fram som om det er du som har opplevd dette?» Er man sååå dum så fortjener man å bli konfrontert med løgnen altså. 

 

Anonymkode: 89a6f...d7a

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd. Det som er dumt, er at om du forteller de andre at dette var din historie, så blir du ikke trodd: de vil heller oppfatte deg som oppmerksomhetssøkende, skrytete og løgnaktig - når det er den andre personen som er det.

Det jeg har lært meg da, er å aldri fortelle noe til den personen igjen; men heller fortelle med flere til stede.

Anonymkode: 91f79...351

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har jeg opplevd. Det som er dumt, er at om du forteller de andre at dette var din historie, så blir du ikke trodd: de vil heller oppfatte deg som oppmerksomhetssøkende, skrytete og løgnaktig - når det er den andre personen som er det.

Det jeg har lært meg da, er å aldri fortelle noe til den personen igjen; men heller fortelle med flere til stede.

Anonymkode: 91f79...351

Jeg tror ikke det er noen automatikk om at alle tror det er du som lyver. En oppmerksomhetssøkende person ville vel heller funnet på en historie som overgikk den første - ikke plutselig bryte ut «hei, det  der er jo min historie som jeg fortalte det på lørdag». Det er en veldig rar ting å si hvis det ikke er sant. 

Hvis man selv er kjent for å være en pålitelig person og ikke en som lyver for oppmerksomhet så jeg man blir trodd på det altså. Særlig når man sier det spontant og i situasjonen. 

Anonymkode: 89a6f...d7a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær på vakt ovenfor denne personen i fremtiden. Du vet nå vedkommende gjør hva som helst for å være midpunkt.

Anonymkode: f4fd9...f4f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten laget en tullehistorie som test.

Anonymkode: f4fd9...f4f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag en morsom historie om en kollega som stjal historien din

Anonymkode: b1c45...89d

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde forresten laget en tullehistorie som test.

Anonymkode: f4fd9...f4f

¨God ide. Less på med skrøner som du ikke tror på selv en gang, slik at vedkommende kanskje biter på og driter seg ut så det holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...