Gå til innhold

Hvordan bli mer feminin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg fikk barn og kroppen min forandra seg så føler jeg meg så macho på en måte! Alt på kroppen er større og tyngre, inkl benbygningen (gått opp 1 skostørrelse f.eks.)

Jeg har aldri vært den mest feminine, bruker stort sett converse/doc martens, tighte jeans, hettegenser/strikkegenser. Aldri neglelakk eller noe på leppene, men bruker mascara. Har ikke hull i ørene heller. Har langt hår som stort sett er løst. Nå har jeg begynt å gå med kjoler fordi det er komfortabelt, og for å føle meg litt mer feminin. Men kroppen min er liksom tung og lite feminin, og jeg blir helt malpassert i de kjolene. Jeg tror jeg vil se veldig rar ut med mer sminke og neglelakk f.eks., eller feminine sko. Litt som om jeg har kledd meg ut. 

Men jeg savner å føle meg lett og ledig i kroppen. Jeg veier ca 5 kg mer enn før jeg ble gravid (barnet er 1 år), prøver å tenke at det er helt greit. Det fins jo mange damer som er ganske høye og brede, men som er kjempefeminine likevel. 

Noen tips til hvordan man kan føle seg mer feminin, uten at det ser ut som at man har kledd seg ut??

Anonymkode: c1dfa...5eb

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det har mest med hvordan man ter seg å gjøre. Jeg er ikke tykk, men jeg er bygget som en vikingdame 🙈 Høy og bredskuldret med 39,5 i sko. Skuldrene mine er faktisk like brede som hoftene mine. Likevel har jeg alltid fått høre at jeg er så feminin. Tror det har noe med stemmebruk og bevegelser å gjøre. Så ikke tenk så mye på kroppen, den er som den er og det er helt vanlig og normalt at den endrer seg etter fødsel. 😊 Løft hodet og gå rank avgårde med kroppen du har, da vil du også være feminin og føle deg feminin tror jeg 😊

Anonymkode: 6187c...9e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det har mest med hvordan man ter seg å gjøre. Jeg er ikke tykk, men jeg er bygget som en vikingdame 🙈 Høy og bredskuldret med 39,5 i sko. Skuldrene mine er faktisk like brede som hoftene mine. Likevel har jeg alltid fått høre at jeg er så feminin. Tror det har noe med stemmebruk og bevegelser å gjøre. Så ikke tenk så mye på kroppen, den er som den er og det er helt vanlig og normalt at den endrer seg etter fødsel. 😊 Løft hodet og gå rank avgårde med kroppen du har, da vil du også være feminin og føle deg feminin tror jeg 😊

Ja, du har nok et poeng. Jeg har begynt å henge mer med hodet og har nesten litt pukkelrygg nå. Hadde ikke det før. Prøver å tenke på å rette meg opp så ofte som mulig, men glemmer det fort! Kanskje jeg må begynne å trene ryggen for at det ikke skal være slitsomt å rette seg opp...

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal du føle deg feminin, hvorfor ønske å vær svak ?

Anonymkode: cab08...ee1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, du har nok et poeng. Jeg har begynt å henge mer med hodet og har nesten litt pukkelrygg nå. Hadde ikke det før. Prøver å tenke på å rette meg opp så ofte som mulig, men glemmer det fort! Kanskje jeg må begynne å trene ryggen for at det ikke skal være slitsomt å rette seg opp...

Ts

Jobber med det selv, det er heftig for kroppen å gå gjennom graviditet, man taper mye av kjernemuskulaturen. Når man får den litt på plass igjen føler man seg også litt mer grasiøs. Man har ikke så mye tid med små barn, men prøver å ta noen ryggstrekkere osv når jeg leker på gulvet med barnet, for treningssenter er det ikke tid til lenger 😅

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal du føle deg feminin, hvorfor ønske å vær svak ?

Anonymkode: cab08...ee1

Hva? Herlighet,når begynte feminitet være synonym for svakhet?

Anonymkode: 2ca58...df9

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Det letteste du kan gjøre er å kaste converse og dr martin skoene og kjøpe deg noen helt vanlige sneakers for dame, stelle neglene og ta på neglelakk, bruke øredobber og gå til frisøren i blandt :)

Anonymkode: 077db...33c

Skrevet

Må være kvinnelig da :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ts

Ja, rygg og kjernemuskulatur er nok viktig. Og kanskje kan generelt yoga eller andre poseringsaktiviteter være gode for å få kontroll. Balanse kan hjelpe for gangen. Det mest feminine jeg ser er selvsikre dansere. Kropp er faktisk mindre viktig.

Anonymkode: 1457f...80d

• Liker 2
Skrevet

Fransk manikyr, velformede øyenbryn, frisk og fuktet hud, øredobber, ringer, smykker, ha god holdning. Hvis du ikke har tid eller ork til å vedlikeholde sminke og alt det styret kan du investere i vippeextensions (rent personlig syns jeg det i 90% av tilfellene ser helt jævlig ut på folk fordi de skal ha så mye vipper, men det går an å be om et naturlig resultat). Også kan du farge vippene, ta vippeløft, gå til en salong og be de om å farge og forme bryn. Hvis leppestift ikke er din greie finnes det produkter som er en mellomting. Er selv veldig glad i dior lip glow balm. Den er dyr, men har helt ærlig ikke gått tilbake etter jeg begynte å bruke den. Nå er det mye jeg nevner her som har en dyr prislapp, og man MÅ ikke bruke tusenvis av kroner for å se feminin ut. Du kan ta utgangspunkt i din egen stil og komfortsone og bare bygge på den. Du må jo føle deg hjemme i klærne, sminken og frisyren du har. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det letteste du kan gjøre er å kaste converse og dr martin skoene og kjøpe deg noen helt vanlige sneakers for dame, stelle neglene og ta på neglelakk, bruke øredobber og gå til frisøren i blandt :)

Anonymkode: 077db...33c

Jeg bruker sånne Hooka sko også. Men føler meg faktisk mer feminin i converse. Ikke tunge doc martens da. Hater vintersko... 

Har vurdert å ta hull i ørene faktisk! Frisør bruker jeg ikke penger på, har klipt meg selv i snart 20 år😀

Jeg biter negler (huff vet...) skal kanskje begynne med neglelakk. Men selv om jeg gjør disse tingene så føler jeg at jeg kler meg ut. Føler meg litt dragqueen på en måte (vet ikke om det var politisk ukorrekt)

Ts

Skrevet
Kullsyrevann skrev (Akkurat nå):

Fransk manikyr, velformede øyenbryn, frisk og fuktet hud, øredobber, ringer, smykker, ha god holdning. Hvis du ikke har tid eller ork til å vedlikeholde sminke og alt det styret kan du investere i vippeextensions (rent personlig syns jeg det i 90% av tilfellene ser helt jævlig ut på folk fordi de skal ha så mye vipper, men det går an å be om et naturlig resultat). Også kan du farge vippene, ta vippeløft, gå til en salong og be de om å farge og forme bryn. Hvis leppestift ikke er din greie finnes det produkter som er en mellomting. Er selv veldig glad i dior lip glow balm. Den er dyr, men har helt ærlig ikke gått tilbake etter jeg begynte å bruke den. Nå er det mye jeg nevner her som har en dyr prislapp, og man MÅ ikke bruke tusenvis av kroner for å se feminin ut. Du kan ta utgangspunkt i din egen stil og komfortsone og bare bygge på den. Du må jo føle deg hjemme i klærne, sminken og frisyren du har. 

Bruker mascara stort sett hver dag. Føler det holder, liker ikke vippe exstention looken 😛 har naturlig velformede bryn, om jeg kan si det sånn. Bruker litt concealer under øynene, men ikke noe mer sminke. Jeg har ganske stygge tenner, som jeg er flau over. Jeg har vurdert å bleke dem, men det er også dyrt. Har veldig dårlig råd for tida, så det blir nok om noen år. Uansett, tenker at noe på leppene trekkerr oppmerrksomhet til munnen, og det vil jeg ikke... 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du har mye rett i dette. Det er holdningen, hvordan du gjør ting, ikke hva du gjør, som er det viktigste.

Anonymkode: b9c92...04e

Skrevet

At du føler deg utkledd er vel mest for at du ikke er vant til å gå sånn. 
Bruk sminke og kjoler hver dag, så blir det fort en vane. Det er jo gøy å teste seg frem til en ny utgave av seg selv.

Skrevet

Neglelakk (med farge)

Leppestift. Mascara. Langt hår. Høye hæler. Parfyme. 

Unngå: turbukser (utenom tur på fjellet) fleecegensere og hettegensere. 

Skrevet

Ta det gradvis, legg til en og en feminin ting om gangen, for eksempel litt sminke (gradvis mer om du vil), ett og ett nytt plagg som er mer feminint, osv osv

Det hjalp meg mye med å føle at jeg ikke kledde meg ut.

Og fordi jeg gjorde det gradvis så var det ikke noen som kommenterte på det, og nå er de vant til å se meg mye er feminin enn jeg var før og er vant med det. Jeg var veldig "redd" for å få kommentarer fra venner/familie siden jeg aldri har vært noe som helst feminin, så jeg har fått kommentarer når jeg har prøvd å se annerledes ut, men å gjøre det gradvis hjalp mye.

Anonymkode: f4a6a...36d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta det gradvis, legg til en og en feminin ting om gangen, for eksempel litt sminke (gradvis mer om du vil), ett og ett nytt plagg som er mer feminint, osv osv

Det hjalp meg mye med å føle at jeg ikke kledde meg ut.

Og fordi jeg gjorde det gradvis så var det ikke noen som kommenterte på det, og nå er de vant til å se meg mye er feminin enn jeg var før og er vant med det. Jeg var veldig "redd" for å få kommentarer fra venner/familie siden jeg aldri har vært noe som helst feminin, så jeg har fått kommentarer når jeg har prøvd å se annerledes ut, men å gjøre det gradvis hjalp mye.

Anonymkode: f4a6a...36d

Dette var kjempesmart!

Anonymkode: b9c92...04e

Skrevet

Pffft! Kjør på med den du er.
Doc Martens og hoodie.

Fatter ikke hvordan noen kan faktisk gå i Converse, men ok
(er skatersko)

• Liker 1
Skrevet

Fransk manikyr (kan enkelt gjøres selv, kjøp mal, hvit neglelakk og forsterker til neglene). Vippeløft med farge og brynsstyling hos profesjonelle, f.eks hos Browrehab, grønne gamborg etc. Bruk litt brynsgele på brynene når du sminker deg (jeg anbefaler anastasia beverlyhills gel, sitter som lim), etter du har tatt på concealer kan du bruke blush eller bronzer for å fremheve trekk, slik at du virker mer feminin i fjeset. Kan bruke en øyebrynskost til å "tappe" på kanten av vippen med brun / svart farge (fra øyebrynsfarge eller øyeskygge) slik at du får en naturlig liten eyeliner, får øynene til å se større ut og "poppe" mer. Du kan bruke en clear gloss på leppene, eller bare vaselin. 

Du kan f.eks krølle håret ditt, sette litt av det bak i hårklype, bruke hårbøyle etc, alt av accsessories kan hjelpe til. (enkle smykker, øredobber, ringer, vesker) Prøv å finne en stil som passer til kroppsfasongen din, det har veldig mye å si HVORDAN du bærer klærne. 

Anonymkode: 05f62...cf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Etter at jeg fikk barn og kroppen min forandra seg så føler jeg meg så macho på en måte! Alt på kroppen er større og tyngre, inkl benbygningen (gått opp 1 skostørrelse f.eks.)

Men kroppen min er liksom tung og lite feminin, og jeg blir helt malpassert i de kjolene. Jeg tror jeg vil se veldig rar ut med mer sminke og neglelakk f.eks., eller feminine sko. Litt som om jeg har kledd meg ut. 

Men jeg savner å føle meg lett og ledig i kroppen. Jeg veier ca 5 kg mer enn før jeg ble gravid (barnet er 1 år), prøver å tenke at det er helt greit. Det fins jo mange damer som er ganske høye og brede, men som er kjempefeminine likevel. 

Noen tips til hvordan man kan føle seg mer feminin, uten at det ser ut som at man har kledd seg ut??

Jeg tror du trenger å få kontakt med kroppen din og gjøre den til "din" igjen etter å ha hatt den på utlån som ruge- og matstasjon for baby😉 Yoga og ulike former for dans/bevegelse til musikk er aktivitetsformer som kan hjelpe deg med det, og det kan du gjøre helt gratis i din egen stue! Min favoritt-youtuber når det gjelder yoga, er "Yoga With Adrienne", hun har øvelser og "flows" for alle fra helt nybegynner til viderekomne.

Anonymkode: 36508...e86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...