AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #1 Skrevet 1. november 2022 Hvordan gjør dere det når dere bor med samboer? gir dere bare gaver til egne tanteungen eller kjøper dere til samboers tanteunger og vica verca? når feks man har 2 tantebarn og samboer har 3 tantebarn, synes blir litt dyrt å gi til andre sine barn man ikke har noe forhold til😅 hvordan gjør dere det? Anonymkode: 08c4f...e0b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2 Skrevet 1. november 2022 Dere gir felles til alle. Hvis dere ikke har fellesøkonomi kjøper du til dine, og skriver hans navn, og omvendt. Samme ville jeg gjort med søsken, og foreldre. Anonymkode: 5056c...955 16
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #3 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere gir felles til alle. Hvis dere ikke har fellesøkonomi kjøper du til dine, og skriver hans navn, og omvendt. Samme ville jeg gjort med søsken, og foreldre. Anonymkode: 5056c...955 Skriver hans navn i tillegg til ditt altså… Anonymkode: 5056c...955
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #4 Skrevet 1. november 2022 Gir fellesgave. Men altså, han betaler hvis dere ikke har fellesøkonomi. Anonymkode: 4e23b...e07
Mamajune11 Skrevet 1. november 2022 #5 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan gjør dere det når dere bor med samboer? gir dere bare gaver til egne tanteungen eller kjøper dere til samboers tanteunger og vica verca? når feks man har 2 tantebarn og samboer har 3 tantebarn, synes blir litt dyrt å gi til andre sine barn man ikke har noe forhold til😅 hvordan gjør dere det? Anonymkode: 08c4f...e0b Du kjøper ikke gaver til mennesker du ikke har noe forhold til. Åpenbart. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #6 Skrevet 1. november 2022 Jeg hadde tenkt kanskje: hvorfor har du ikke noen forhold til dem? Kjøper alltid til hans om jeg kjøper til mine, de er like mye familie (uavhengig av om han eller jeg kjøper) Anonymkode: c585f...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #7 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere gir felles til alle. Hvis dere ikke har fellesøkonomi kjøper du til dine, og skriver hans navn, og omvendt. Samme ville jeg gjort med søsken, og foreldre. Anonymkode: 5056c...955 Ja, jeg trodde dette var helt normalt. Anonymkode: d68d2...f89 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #9 Skrevet 1. november 2022 Vi har alltid gjort sånn at jeg vippser penger til min søster, eller betaler for gavene til mine tanteunger og skriver min manns navn på i tillegg, så det er fra tante og onkel - han gjør det samme til sine. Dette har ikke vært noe problem eller noe vi har lurt på engang.. I år lager/kjøper jeg pakke kalender til mine yngste niese og nevø til min søster sine unger, hun har 4stk. Dette betaler jeg selv for. For øvrig er jeg 100% ufør og han i full jobb, så prisene blir jo noe forskjellig - selv om vi prøver å ikke gjøre mye forskjell på nieser og nevøer. Prisen er alt fra 150kr til 300kr. Som sagt har vi 4 tante barn hver, så selv om det er relativt lite beløp så blir dette mye da det er x8 🙈 Anonymkode: 49277...219
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #10 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan gjør dere det når dere bor med samboer? gir dere bare gaver til egne tanteungen eller kjøper dere til samboers tanteunger og vica verca? når feks man har 2 tantebarn og samboer har 3 tantebarn, synes blir litt dyrt å gi til andre sine barn man ikke har noe forhold til😅 hvordan gjør dere det? Anonymkode: 08c4f...e0b Gir selvsagt til alle, Moe annet kunn ikke falt meg inn Anonymkode: 70a82...478
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #11 Skrevet 1. november 2022 Her kjøper jeg forøvrig til alle og har gjort det i alle år, vi har mange nevøer/nieser. Gir fra 300 til 500 kr Anonymkode: 70a82...478
Nymerïa Skrevet 1. november 2022 #12 Skrevet 1. november 2022 Her har vi alltid gjort det sånn at jeg kjøper til min familie og han til sin. Men vi skriver på kortet at det er fra hele familien. 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #13 Skrevet 1. november 2022 Vi kjøper gaver til hver våre og skriver begges navn på. Anonymkode: e4cba...a46 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 Gir gave til alle tantebarna, både mine og hans. Min mann bryr seg ikke mye, så da må jeg stå for alle gaver fra tante og onkel. Husker da jeg var liten så var gavene fra onkel og tante de mest spennede. Det vil jeg videreføre, koster så lite med en liten pakke til de små. Anonymkode: d6974...84c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 Jeg kjøper til min side av familien, han til sin. Vi skriver begges navn på til/fra lappene. Vi har ulike tradisjoner for hvor lenge barn får julegaver, i min familie er det til konfirmasjonsalder, i hans familie til de er 18. så det er ryddigst av vi tar oss av egen side. Anonymkode: 05d0f...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #16 Skrevet 1. november 2022 Han kjøper til sine. Jeg til mine. Skriver begge sitt navn på lappen. Ikke felles økonomi. Anonymkode: 01361...1ed
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #17 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjøper til min side av familien, han til sin. Vi skriver begges navn på til/fra lappene. Vi har ulike tradisjoner for hvor lenge barn får julegaver, i min familie er det til konfirmasjonsalder, i hans familie til de er 18. så det er ryddigst av vi tar oss av egen side. Anonymkode: 05d0f...5dc Hmmm tenker nokk også dette kan være lurt for oss å gjøre, men nå ser jo ikke min samboer tantebarna sine mer en 3-4 ganger i året😅 og jeg 1-2 gang disse 4 årene, så tror eller vet ikke om det gjør så mye at han foresatt skriver bare sitt navn eller vippser dem penger Anonymkode: 08c4f...e0b
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #18 Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hmmm tenker nokk også dette kan være lurt for oss å gjøre, men nå ser jo ikke min samboer tantebarna sine mer en 3-4 ganger i året😅 og jeg 1-2 gang disse 4 årene, så tror eller vet ikke om det gjør så mye at han foresatt skriver bare sitt navn eller vippser dem penger Anonymkode: 08c4f...e0b Men det virker jo som om du ikke er interessert i dem, så kanskje det er like så greit Anonymkode: c585f...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #19 Skrevet 1. november 2022 Jeg kjøper til mine tantebarn og han kjøper til hans. Vi skriver fra oss begge to på alle. Anonymkode: 5e2d0...f2c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #20 Skrevet 1. november 2022 Jeg er tydeligvis sær, for jeg anser hans nevøer og nieser som våre begges da de er søskenbarn til våre barn. Kjøpte også til dem før vi fikk barn, en selvfølge i mine øyne. Men vi har mye med dem å gjøre, så faller seg naturlig. Anonymkode: d83b1...522
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå